Mag een CSS-bestand na </head> aangeroepen worden?

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 07:20
Op dit moment ben ik voor een vereniging bezig met een nieuwe website. Nu zit ik met een wat "rare" vraag, namelijk mag een CSS-style bestand ook na </head> aangeroepen worden?

Dus formeel:
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="theme.css" />
</head>

Maar mag dit:
<head>
</head>
<body>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="theme.css" />

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
probeer het? :P het is natuurlijk niet volgens de w3c specificaties maar wellicht werkt het gewoon.

Waarom wil je het overigens?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het zal werken maar je pagina zal niet valideren.

March of the Eagles

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22

Zoefff

❤ 

Nee, dat mag niet.
This element defines a link. Unlike A, it may only appear in the HEAD section of a document, although it may appear any number of times. Although LINK has no content, it conveys relationship information that may be rendered by user agents in a variety of ways (e.g., a tool-bar with a drop-down menu of links).
Of het misschien wel werkt is natuurlijk een tweede ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar waarom je dit eigenlijk wilt doen. :?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<script type="text/javascript">
  head = document.getElementsByTagName("head")[0];
  style = document.createElement("link");
  style.setAttribute("rel", 'stylesheet');
  style.setAttribute("type", 'text/css');
  style.setAttribute("href", 'theme.css');
  head.appendChild(style);
</script>

Works like a charm in de body :)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 07:20
Waarom?

Hmm beetje uitleg. Ik heb een php script geschreven die twee pagina's samenvoegd tot 1 pagina. Hij pakt eerst de template en daarna een artikel. Mijn script kijkt of artikelbestand een html header heeft, zo ja dan wordt deze header gebruikt. Daarna wordt CSS link afgedrukt van template. Rest van artikelbestand wordt in <ARTIKEL> geplaatst en daarna wordt alles afgedrukt. Of wel 1 pagina zonder frames.

Maar deze werkwijze betekent dat CSS bestand van template later afgedrukt wordt dan CSS bestand van artikel zelf. En in 1 geval is het wel een probleem. Daarom vroeg ik het me af.

Netter is om mijn script iets aan te passen en kijken of er een CSS bestand in artikel verwerkt is. Maar dat los ik later op :)

Trouwens: het aanroepen van een css bestand na </head> werkt wel!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 15:47
Brakius schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:36:
Waarom?

Hmm beetje uitleg. Ik heb een php script geschreven die twee pagina's samenvoegd tot 1 pagina. Hij pakt eerst de template en daarna een artikel. Mijn script kijkt of artikelbestand een html header heeft, zo ja dan wordt deze header gebruikt. Daarna wordt CSS link afgedrukt van template. Rest van artikelbestand wordt in <ARTIKEL> geplaatst en daarna wordt alles afgedrukt. Of wel 1 pagina zonder frames.

Maar deze werkwijze betekent dat CSS bestand van template later afgedrukt wordt dan CSS bestand van artikel zelf. En in 1 geval is het wel een probleem. Daarom vroeg ik het me af.

Netter is om mijn script iets aan te passen en kijken of er een CSS bestand in artikel verwerkt is. Maar dat los ik later op :)

Trouwens: het aanroepen van een css bestand na </head> werkt wel!
Ik denk dat het netter is als je het stukje Javascript van Osiris gebruikt om een CSS aan te roepen in dit geval.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het laden van een externe .css file (middels <link>), mag alleen in de head, evenals de <style>-tag.
Wat je wel kunt doen, buiten de <head>-tag is inline-style opgeven.
Dus dat je de style inline aan een bepaalde tag mee geeft... :)

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2006 16:50 ]

Verwijderd

rainmaker2k schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:31:
[...]

Ik denk dat het netter is als je het stukje Javascript van Osiris gebruikt om een CSS aan te roepen in dit geval.
Javascript gebruiken om een serverside probleem op te lossen is onzin.
Pagina: 1