Restart wanneer pc aangesloten op aarde

Pagina: 1
Acties:

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Als ik de PC op het aarde aansluit dan krijg ik om de 15 minuten ofzo een harde reset.
Zonder aarde werkt hij perfect (monitor ook zonder aarde aangesloten dan anders zit de computer via de monitor geaard aangesloten).

Specs:
AMD Athlon 2500+
Asus a7v600
ATI Radeon 6900 PRO 265mb
Realtek netwerkkaart

Zelf kom ik er niet uit.
Weet wel dat als hij niet op de aarde zit er nogal een spanning op de kast zit (ervaring door schokje tussen monitorkabel en kast met mijn pink ertussen en zelfs hierna was de spanning niet van de kast af).

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRedbeard op 05-08-2006 14:58 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

Reptile209

- gers -

Is je PC met andere apparaten verbonden? Bijv.: kabeltje naar versterker? kabeltje via TV-kaart naar COAX van je kabelboer? kabeltje voor TV-out? Al die dingen kunnen de stroom op je kast veroorzaken, en mogelijk ook de reboots (ongetwijfeld via een BSOD?) als je wel aarding hebt. Probeer alle verbindingen tussen je PC en andere zaken die hun stroom niet via de PC krijgen eens te verbreken en kijk dan nog eens.

Zo scherp als een voetbal!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:59:
Is je PC met andere apparaten verbonden? Bijv.: kabeltje naar versterker? kabeltje via TV-kaart naar COAX van je kabelboer? kabeltje voor TV-out? Al die dingen kunnen de stroom op je kast veroorzaken, en mogelijk ook de reboots (ongetwijfeld via een BSOD?) als je wel aarding hebt. Probeer alle verbindingen tussen je PC en andere zaken die hun stroom niet via de PC krijgen eens te verbreken en kijk dan nog eens.
Ik bedoel dat alleen:
Computer
Monitor
Toetsenbord
Muis
zijn aangesloten op de pc.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:14

Reptile209

- gers -

ErikRedbeard schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:25:
[...]

Ik bedoel dat alleen:
Computer
Monitor
Toetsenbord
Muis
zijn aangesloten op de pc.
Dan gok ik dat je voeding niet helemaal lekker werkt. Probeer, indien mogelijk, eens een andere. Of schroef 'm open, maak 'm goed schoon en check dat er niks los zit. :)

Zo scherp als een voetbal!