Heeft iemand hier een Gorillapod (SLR) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Zag een artikeltje staan in een tijdschrift, leek me wel een grappig ding. Er is een "gewone" versie voor compacts (tot 335gram) en een "SLR"-versie voor grotere camera's (tot 1.1kg):

http://www.joby.com/

Afbeeldingslocatie: http://www.joby.com/images/zaction06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.joby.com/images/slract11.jpg

Idee voor een IA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

Ziet er best interessant uit voor een (lichte) compactcamera, maar net zoals die mini-tripods denk ik dat het ding al snel bezwijkt als je er een dSLR op schroeft. 1.1 kilo is niet veel als je een gemiddelde dSLR en mooie lens hebt. De voorbeeld foto's slaan overigens ook echt nergens op, want met dat weer kan je dezelfde foto ook prima uit de hand nemen, maargoed. Het gaat om het idee zal ik maar zeggen ;)

Mocht je overigens van plan zijn om een IA te starten, dan hoort dat natuurlijk thuis op www.inkoopacties.net :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Zoefff schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:47:
[...]... want met dat weer kan je dezelfde foto ook prima uit de hand nemen[...]
Niet als je er zelf ook wil bij opstaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dan hadden ze de camera niet naar de bruggen moeten draaien. Maargoed, dat is offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg toch wel voorzichtig m'n bedenkingen bij het zien van die dunne verbindingen. :? En 50 dollar is ook niet weinig.
Hopelijk is het steviger dan ik denk dat het is :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Leuk maar no way dat ik daar m'n D50 op ga schroeven. :(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
max weight 335 gr... das ook niet veel, kan er niet, kan m'n Tokina 12-24 lens niet eens houden :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Simon schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 09:35:
max weight 335 gr... das ook niet veel, kan er niet, kan m'n Tokina 12-24 lens niet eens houden :X
Lezen is ook een kunst hè:

de "gewone" Gorillapod kan 335gram dragen
de SLR Gorillapod kan 1.1kg dragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu ook een Gorillapod SLR-Zoom die 3 (drie) kilogram (!) kan hebben.

Hij kost hier (US) 50 dollar, ongeveer 10 meer dan de SLR en 30 meer dan de compact-versie.

Erg toffe statieven, en ook al zou ik niet gauw m'n 5D aan een railing boven het water vastmaken, dat heeft minder met de Gorillapod dan met mijn eigen bevestigingskunsten te maken...

M'n Powershot S3 IS doet het iig perfect samen met de SLR versie van dit statiefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hier de link ervan: http://www.joby.com/gp3.html :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10

YellowCube

Wait...what?

catchingfire schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:09:
[...]

Lezen is ook een kunst hè:

de "gewone" Gorillapod kan 335gram dragen
de SLR Gorillapod kan 1.1kg dragen
max weight 1.1 kg... das ook niet veel, kan m'n 70-200VR lens niet eens houden
:P

voor kleine camera's best een leuke oplossing.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

@YC: "Er is nu ook een Gorillapod SLR-Zoom die 3 (drie) kilogram (!) kan hebben" ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
YellowCube schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:36:
[...]

max weight 1.1 kg... das ook niet veel, kan m'n 70-200VR lens niet eens houden
:P

voor kleine camera's best een leuke oplossing.
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:24:
Er is nu ook een Gorillapod SLR-Zoom die 3 (drie) kilogram (!) kan hebben.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Maarreh, dit ziet er wel heel erg gesoept uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.joby.com/images/slrzg-06.jpg

ander plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.joby.com/images/slrzg-07.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Garyu op 24-01-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

Hm die 3 kg versie is wel interresant....
Heb al eens de schrik mogen meemaken van camera die van statief af donderd...dus ben wat voorzichtiger.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Garyu schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:40:
Maarreh, dit ziet er wel heel erg gesoept uit:
...
Niks gesoept... werkt perfect. Ik heb inmiddels de kleine Gorillapod voor m'n Fuji F30 en de "grote" Gorillapod SLR Zoom voor m'n 400D. Met een Manfrotto 484RC2 erop heb ik nog geen problemen ondervonden wat betreft z'n draagkracht.

Hier wat fotos met de Gorillapod SLR Zoom genomen onder vrij beroerde omstandigheden (regen en forse wind): http://flickr.com/photos/stefimke/sets/72157594451823681/

Wind is wel het zwakke punt van de Gorillapod, omdat het immers een wat flexibel geheel is gaat ie bij windvlagen wat zwabberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm die nieuwe 3kb versie biedt perspectieven, want die 1,1 kg was ook aan de krappe kant voor m'n K100D incl. batterijen + Sigma 10-20 + pola..

Is ie al in NL te krijgen? Want ik wilde eerst graag die 1,1kg SLR versie hebben, maar die was destijds nog helemaal niet te krijgen aan deze kant van de oceaan...en toen kocht ik m'n 10-20 en vond ik em niet zo nuttig meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

qless schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:46:
Hm die 3 kg versie is wel interresant....
Heb al eens de schrik mogen meemaken van camera die van statief af donderd...dus ben wat voorzichtiger.
Sowieso is het verstandig om je camera, als deze op een statief op een rare plek (boven een afgrond / water / etc) zit, vast te houden met de neckstrap oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:46:
Is ie al in NL te krijgen? Want ik wilde eerst graag die 1,1kg SLR versie hebben, maar die was destijds nog helemaal niet te krijgen aan deze kant van de oceaan...
Waarom niet gewoon bestellen bij http://www.joby.com ??
Kortingscode "GorillapodLOVE" invullen en je krijgt ook nog eens 15% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

catchingfire schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:50:
[...]

of desnoods even op het Nederlandse vlaggetje klikken, vervolgens op "waar te koop" (net eronder) en je krijgt een hele waslijst met verkoop adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
[...]

Wat zijn de verzendkosten als je de SLR-zoom bij Joby.com vandaan besteld eigenlijk? want ik vind het een best interessant dingetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
ik heb US$12 betaald voor de shipping van de SLR Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
catchingfire schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:39:
ik heb US$12 betaald voor de shipping van de SLR Zoom
Hmm, dat is eigenlijk geen geld, maar eens goed verzinnen over zo'n ding dan. Bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitalstreet in Beuningen heeft ze gewoon:

http://www.digitalstreet.nl/index.php?cPath=187_334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar geen SLR-zoom

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Vind het vrij prijzig voor de SLR-Gorillapod, die stiekem geen SLR kan dragen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:03:
Vind het vrij prijzig voor de SLR-Gorillapod, die stiekem geen SLR kan dragen..?
Huh? Dat kan 'ie wel hoor. Ik heb vrienden in Nederland attent gemaakt op dit produkt, en gek genoeg staat er op de website van Joby dat de SLR versie een max van 800 gram heeft, terwijl toen zij bij Bever Zwerfsport gingen kijken, op de verpakking stond dat er een max van 1100 gram gold...

In ieder geval voor veel SLRs hoe dan ook genoeg. En anders neem je voor de zekerheid de SLR-Zoom versie. Daar kan je écht een boel aan hangen, terwijl hij nauwelijks groter/zwaarder/duurder is.

Een groot voordeel van de SLR-Zoom is ook dat je er elke statiefhoofd die je wilt aan kunt hangen, zodat je bijvoorbeeld met een pistoolgrip heel makkelijk je toestel kunt richten - puur op het balhoofd, en niet met buigen en klungelen aan de statief zelf. (Die je net met veel moeite aan een paar twijgjes hebt vastgemaakt ;) )

Wat zeg ik, eigenlijk zou je altijd voor de SLR-Zoom i.p.v. de SLR kunnen kiezen!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Geen SLR Zoom en nogal aan de prijs.

Gewoon bij Joby zelf bestellen met de bovengenoemde kortingscode en je hebt 'm in ongeveer 1-2 weken in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Geen SLR Zoom en nogal aan de prijs.

Gewoon bij Joby zelf bestellen met de bovengenoemde kortingscode en je hebt 'm in ongeveer 1-2 weken in huis.
Inderdaad, geen Zoom.
Met korting kan interessant zijn, anders is het met BTW en verzendkosten meestal niet goedkoper om in de VS te bestellen. Ok... de dollar staat wel erg laag op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Mijn Paypal afschrift bedroeg €44,66 (dec2006) om een Gorillapod SLR Zoom direct vanuit Joby hiernaartoe te krijgen. Heb geen last gehad van de douane.

Bij Digitalstreet zit de "gewone" SLR al op €57, zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Stefimke, kan je misschien zelf ook wat foto's van dat ding maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:36
Garyu schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:28:
Idd! Daar ben ik ook wel benieuwd naar, foto's ván dat ding niet mét dat ding.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Garyu schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:28:
Kan ik wel doen maar ik vraag me af wat het toevoegt aan de foto's die hier staan? (behalve dan dat ik geen pistolhead heb maar een ballhead (Manfrotto 484RC2): http://www.joby.com/galleryzoom.html

't is gewoon een superhandige tripod, je kunt 'm overal op zetten of omheen buigen... maar hij heeft ook een paar minpuntjes:
* als je niks hebt om 'm op te zetten behalve de grond, dan moet je in het geval van een (d)SLR ook zelf ook de grond gaan liggen om iets door de zoeker te kunnen zien
* als 't hard waait beweegt je camera ook een beetje mee omdat de hele constructie niet zo straf is als een "vaste" tripod. Des te groter de body+lens des te meer wind je vangt.
* soms kom je eens een paaltje of een hekje tegen waar ie net niet zo lekker omheen-vouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Hmm, wil hem ook bestellen maar krijg als shipping optie alleen maar FedEx Express a $40.93...

Dan is direct bestellen niet echt interessant meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:54
Afgelopen Zaterdag besteld en jawel Woensdag in ontvangst mogen nemen
(SLR variant met extra clip en $12 transport = $57)

gewoon bij Joby in de webshop d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Ja, heb er over gemailed, was een fout op de website.
Het is gewoon $12 (nu weer correct op de website).

Net de SLR-Zoom besteld, ben benieuwd.

[ Voor 46% gewijzigd door Defectiv op 27-01-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Past dat Manfrotto 484 balhoofd qua grootte een beetje goed bij de SLR zoom? Zelf overweeg ik ook een SLR Zoom met een balhoofd, maar aarzel nog een beetje tussen de Manfrotto 482 micro (2kg laadcapaciteit, 110g gewicht) en de 484 mini (4kg en 250g). Die 484 weegt in zijn los dus al evenveel als de SLR zoom. Dat is nog wel van belang als je weken met zo'n ding in je rugzak door Nepal wilt trekken bijvoorbeeld. Ik heb ook geen idee hoe die laadcapaciteit in de praktijk uitpakt:stel je zet tegen de 2 kilo op zo'n 482 balhoofd en je vergrendelt hem in de 1 of andere schuine stand, blijft dat dan perfect staan, of zou hij toch langzaam uitzakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
Vrijdagavond 2 Gorillapods SLR Zoom besteld bij Joby. Vandaag (maandag) al bezorgd! Verzendkosten $20 voor 2. Ik zie voorlopig nog niks van douanepapieren, hopen dat dat zo blijft. Kortingscode GorillapodLOVE werkte ook nog.

Binnenkort eens mee experimenteren. Ik heb nog een Manfrotto 484 balhoofd in bestelling staan. Poten draaien mooi stroef, ben wel benieuwd hoe lang dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ik snap die advertentie-foto's van Joby zelf ook wel, genoeg voorbeelden om aan vast te knopen.

Maar waar knopen de tweakers hier die er inmiddels eentje hebben hem nu aan vast? Het ziet er allemaal prachtig uit, aan de reling van een brug monteren, maar ik zie zo niet wat dat beter is dan mijn vertrouwde statief om foto's mee te schieten...
Ander voorbeeld: Die foto's dat je hem op een rotsblok waterpas neer kan zetten...heeft iemand zo een situatie al eens getest en wil die eens posten of dat ook echt stabiel is of dat hij na drie seconden om dondert als je net op afstand bent? Mijn camera is nogal topzwaar, de lens wil graag naar beneden...

[ Voor 6% gewijzigd door WaterFire op 12-02-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ik heb afgelopen vrijdag de SLR-Zoom gekocht bij City Foto (Eindhoven). Prima ding, maar ik moet wel nog even achter een balhoofd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
WaterFire schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:45:
Ik snap die advertentie-foto's van Joby zelf ook wel, genoeg voorbeelden om aan vast te knopen.

Maar waar knopen de tweakers hier die er inmiddels eentje hebben hem nu aan vast? Het ziet er allemaal prachtig uit, aan de reling van een brug monteren, maar ik zie zo niet wat dat beter is dan mijn vertrouwde statief om foto's mee te schieten...
Ander voorbeeld: ...
Ik heb 'm met windkracht "veel" in Landschaftspark Duisburg op >50mtr hoogte in een open metalen bouwwerk prima kunnen gebruiken, linkje met foto's staat in de vorige pagina. Daar waren veel hekwerken en railings waar de Gorilla handig omheen gewrapped kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

hfos schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:09:
Ik heb afgelopen vrijdag de SLR-Zoom gekocht bij City Foto (Eindhoven). Prima ding, maar ik moet wel nog even achter een balhoofd aan.
Mag ik vragen wat dat kostte? City Foto heeft een waardeloze website...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen voor mijn Canon Powershot S2 IS. Dit zou dan ook de Gorillapod SLR moeten worden, aangezien de camera net iets te zwaar is voor de 'gewone'.

Nu hoor ik DeKoning hierboven zeggen dat je eigenlijk altijd beter de SLR Zoom kunt nemen, maar ik kan nergens vinden wat de prijsverschillen hier in Nederland zijn.

Waarschijnlijk ga ik vanavond hier in Tilburg even kijken, maar zou toch graag van tevoren weten hoeveel de prijsverschillen zijn.

En past de Gorillapod SLR ook gewoon op de S2? Ik heb namelijk totaal geen verstand van statieven en de montage daar van.

[ Voor 11% gewijzigd door maikel op 13-02-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
Bij de SLR Zoom zal je al snel de behoefte krijgen om er ook nog een balhoofd bij te bestellen, wat in het geval van de Manfrotto 484 zowel prijs als gewicht gelijk verdubbelt. Op de gewone SLR zit al een beweegbare statiefkop. Als het alleen voor een camera als de S2IS is, zou ik voor de gewone SLR gaan, die is goedkoper en lichter en sterk genoeg.

Je kan ook overwegen gelijk bij Joby te kopen. $40 voor een SLR. Ik had mijn Zooms razendsnel in huis, en tot zover geen last van douane (nou is dat met een koers van $1,30 voor een euro ook niet zo'n probleem als het wel zo zou zijn). Kan je gelijk ook nog de kortingscode GorillapodLOVE gebruiken, kan je nog 15% besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Defectiv schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:59:
Ja, heb er over gemailed, was een fout op de website.
Het is gewoon $12 (nu weer correct op de website).

Net de SLR-Zoom besteld, ben benieuwd.
Hmm, en ik heb nu als enige optie weer "FedEx International Priority® – $20.00". :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Mag ik vragen wat dat kostte? City Foto heeft een waardeloze website...
Dat mag, ik heb er als ik het me goed herinner 59 euro voor betaald. Prijs viel me in elk geval mee. Dat balhoofd gaat het wel weer duur maken, tenzij ik er een van eBay pluk...

En inderdaad, City Foto's site (voor zover je daarvan kunt spreken) is ontzettend waardeloos. als ze daar eens wat aan zouden doen zou ze dat misschien nog eens wat opleveren...

• maikel
maikel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:24:
[...]
Hmm, en ik heb nu als enige optie weer "FedEx International Priority® – $20.00". :(
Grr, ik heb net een mail terug van Joby:
Hello,

Our FedEx shipping prices have increased due to international taxes and surcharges. I apologize for any inconvenience.
Dat bestellen wordt dus weer wat duurder. :(

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:55
Ik heb hem ook besteld met 20$ verzend kosten.
Op mijn factuur is er echter 'maar' 15$ in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Kamera Express verkoopt em ook sinds kort, kost daar wel 65 euro...

Heb de mijne ook via Joby en ook nog niets van douane kosten gezien.
Dus ook nu nog is hij daar stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Misschien stomme vraag, maar als je zo'n ding koopt (ik zou, gezien het gewicht van mijn Lumix, de SLR versie moeten hebben) zit er dan zo'n quick release bij of moet je die nog apart erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Die moet je er nog bij kopen, uit de verpakking is hij zo 'basic' als maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de ZOOM versie moet je zelf een balhoofd / quickrelease etc. kopen.
Bij de 'gewone' SLR versie zit er al een quick-release plaatje bij.

*DwarvenWarrior is trotse bezitter sinds 2 weken*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb de gewone besteld :) dus niks bij kopen hfos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
Nou, het duurt een maand, maar dan ligt de BTW heffing + voorschotprovisie van Fed Ex toch in de bus :(

In mijn geval van 2 SLR Zooms komt er nog 32,09 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:45
Een bericht dat de slr zoom in NL te koop is voor voo 51 euro is denk ik wel welkom.

Ik was in utrecht en daar lag die voor 51 euro. Ik zal de naam nog wel effe posten. Ik weet die niet meer.

edit:
Als ik het nu zo uit mijn hoofd doe is het:
Foto Patent
Lijnmarkt 36
030-2315234

[ Voor 19% gewijzigd door klaasopurk op 13-03-2007 08:46 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is interessant..in Utrecht dus? Gaarne de naam + evt. adres ofzo, als het nou een beetje goed bereikbare winkel oid is (OV bereikbaar) dan ga ik er wel eentje scoren een keertje in Utrecht. Anders bestel ik er misschien toch maar eentje vanuit de luie stoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
Fotovideoimport.nl 46,50

Met die prijzen ben je dus alleen voordeliger uit bij Joby als de douane je met rust laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandergeer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb (uit mijn hoofd) ongeveer 49 euro betaald voor een SLR-Zoom, incl verzendkosten. Gewoon via de site van JOBY, met de kortingscode "gorillapodLOVE".

Ik heb alleen het idee dat hij het maximum gewicht van 3kg alleen aankan in de meest optimale stand. Als ik hem om iets heen draai, zakt ie gauw in elkaar. Ik heb mijn 804RC2 balhoofd erop gezet, dus dat is ook niet de zwaarste.. (Cam = Sony A100 + 75-300, max.)

Iemand anders nog ervaringen met de SLR-Zoom? (pos of neg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Ik heb maandagavond de gewone Joby SLR gekocht, en ik kan je melden dat hij (net) mijn eos400d met daarop mn sigma 70-300 kan dragen. Totaal volgens de specs net 1100 gram.

Ging trouwens razend snel via joby.com, voor net geen 40 euro incl verzendkosten maandagavond besteld, en vandaag (woensdagochtend) al binnen. En dan komt het helemaal uit Californië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zoom-variant doet het bij mij nog steeds prima met balhoofd en 15-30mm van Canon Sigma (dat bakbeest), wel zorgen dat er een pootje aan de 'voorkant' staat, anders is het niet lekker stabiel...
Ik vind het een fantastisch ding, mits ik niet te zware lenzen gebruik - ik ben te lam om überhaupt ooit een statief mee te nemen, dus dit is wel een uitkomst. Als er ook maar iets is op de juiste hoogte dan zet ik daar Gorillapod & camera op en maak een foto...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 16:41 . Reden: 15-30mm is idd niet van Canon :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Canon 15-30? Van die lens heb ik nog nooit gehoord.. Verder goed om te weten, moet er maar eens naar kijken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
zelfs met die code vind ik 41 dollar nog niet echt goedkoop, er blijft weinig marge over als ie er bij de douane tussenuit gepikt wordt...

toch nog maar verder zoeken naar een (online)shop met zowel de F31fd en deze pod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Een paar weken geleden is, zonder dat ik het door had, het plaatje waarmee ik de camera op de statief plaats, van mijn camera gevallen. Ik hoorde wel iets, maar had niet door dat het van mijn camera was. :(
Toen ik er achter kwam dat ik iets mistte, ben ik nog wel teruggelopen (in de Efteling) maar heb niets gevonden.

Is dit een standaard-onderdeel wat ik ook in de normale fotozaak kan kopen?

[ Voor 16% gewijzigd door maikel op 15-05-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:55
Aniki schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:36:
zelfs met die code vind ik 41 dollar nog niet echt goedkoop, er blijft weinig marge over als ie er bij de douane tussenuit gepikt wordt...

toch nog maar verder zoeken naar een (online)shop met zowel de F31fd en deze pod...
http://www.factoryprices....&Fujifilm_FinePix_F_31_fd

En

http://www.factoryprices....nfo.php?products_id=60287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
heb de combinatie al een stuk goedkoper gezien bij cameranu, maar bedankt voor de links! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
maikel schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:52:
Een paar weken geleden is, zonder dat ik het door had, het plaatje waarmee ik de camera op de statief plaats, van mijn camera gevallen. Ik hoorde wel iets, maar had niet door dat het van mijn camera was. :(
Toen ik er achter kwam dat ik iets mistte, ben ik nog wel teruggelopen (in de Efteling) maar heb niets gevonden.

Is dit een standaard-onderdeel wat ik ook in de normale fotozaak kan kopen?
Niemand die mij hier een antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
maikel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:49:
[...]

Joby zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 19:17
maikel schreef op maandag 21 mei 2007 @ 09:49:
[...]

Factoryprices heeft ze sowiso staan:Joby Gorillapod Quick Release for GP SLR

Edit:

En Cameranu:Quick Release voor Joby gorilla-SLR

[ Voor 16% gewijzigd door Gilles de Geus op 27-05-2007 14:01 ]

Pagina: 1