[MCE] is dualboot mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb gezocht maar kon geen bevredigend antwoord vinden en voordat ik iets ga proberen wil ik even zekerheid hebben.

Het volgende:
Kennissen van mij hebben in de zaak een gewone pc staan en boven staat MCE. Moeder en zoontje hebben beide een spierziekte. En voor dat zoontje schijnen computerspelletjes goed te zijn (daar word hij rustig van). Hij is 5.

Nu heb ik nog wel wat oude spelletjes liggen die onder win 98 draaien. Winxp werken ze niet op. Nu zou ik eigenlijk op die MCE 98 erbij willen installeren als er nog een partitie over is. Weet iemand of dit zonder problemen kan? Want op het MCE gedeelte staan ook nog wat dingen van de zaak. En dat wil ik niet in de war gooien.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij kan het gewoon, maar om zeker te zijn moet je gewoon die data even backuppen als het niet te groot. Zit je altijd veilig :)
Je kan het ook op een aparte hardeschijf (<20 GB) installeren zodat er niks met de originele gebeurt.

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Het kan wel in dual boot maar je zulf alles opnieuw erop moeten zetten. Eerst windows98 en dan XP. Anders zal de bootmanager van XP windows 98 niet vinden.

Klaas

• vuurfreter
Ok dank jullie voor de snelle antwoorden ;)

Ik zal es gaan kijken wat er mogelijk is en kijken of ze de cd-rom van winxp hebben anders kan mijn id niet doorgaan.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 08:59
KlaasvanderHeid schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:35:
Het kan wel in dual boot maar je zulf alles opnieuw erop moeten zetten. Eerst windows98 en dan XP. Anders zal de bootmanager van XP windows 98 niet vinden.
En als je Windows 98 installeert op een extra HD en dan handmatig de boot.ini aanpast?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is toch zo onderhand wel driehonderdduizend keer voorbijgekomen, en ja dit kan. Eerst Windows 98 installeren, en dan daarna XP.
98 begrijpt geen NTFS, en weet niet van het bestaan van XP af (ook niet door een patch die na de release van XP is uitgebracht oid), en dus ook niet hoe er een dualboot mee te maken :)

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 05-08-2006 18:18 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• vuurfreter
sorry sanfranjake ik had gezocht maar had t niet gevonden miss niet de goede zoektermen gebruikt. Mijn excuses!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Is het niet handiger om 98 in een VM te draaien?
Meeste spelletjes van die tijd doen het volgens mij nog prima onder een Virtual Machine, en zo behoud je het voordeel dat MCE je favoriete shows kan op blijven nemen tijdens gamen :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Pagina: 1