US Robotics 8001 router + usb + Canon IP4200 = niet printen

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Aangezien ik via de search niets kon vinden... behalve dat het bij anderen wel werkt... toch maar even een topic geopend.

Ik heb vandeweek een US Robotics 8001 router gekocht om mijn Chello inet te delen en om onze Canon ip4200 printer vanaf meerder pc's te kunnen gebruiken.

na wat gekloot heb ik het internet gebeuren werkend met chello (moest mac cloonen) en nu wil ik dus de printer aansluiten via de USB poort op de router.... maar ik krijg hem niet werkend!

heb de printer aangesloten en een ip-poort aangemaakt zolas in de handleiding van de router staat (stelt niets voor), maar als ik probeer te printen gebeurd er niets.. tooltje van canon geeft eerst een hele tijd als status aan "collecting printer status" en op een gegeven moment is de print opdracht mislukt.

ik heb op de USR site gekeken maar daar staat verder neits over print problemen met de 8001, heb de printer ook helemaal opnieuw geisntalleerd met de nieuwste drivers etc.

iemand nog een idee?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
niemand ervaring met deze router? :|

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probeer eens de poort driver te installeren die op het cd'tje staat die je bij de router kreeg...
En kijk eens hoe je printer aangegeven staat in de router?>

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:02:
Probeer eens de poort driver te installeren die op het cd'tje staat die je bij de router kreeg...
En kijk eens hoe je printer aangegeven staat in de router?>
staan daar drivers op dan? volgens de handleiding moest ik gewoon een standaard tcp/ip poort aanmaken. In het menu van de cd stond ook niets over een printer poort driver, maar ik zal vanavond eens op de cd zelf kijken..

ik zal ook ff in de router kijken maar volgens mij stond hij daar steeds op "not ready" oid en als ik dan een printopdracht deed stond er iets van "job accepted" ofzo en in de log van de router staat ook steeds dat de job geaccepteerd is en (door mij) geannuleerd.

wat ik verder ook vreemd vind is dat er in de router nergens instellingen van die printserver staan... alleen in het algemene status scherm is de status aangegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 07-08-2006 10:12 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als in de router staat 'not ready' dan weet je al een heleboel meer...

Namelijk dat het fout gaat bij de verbinding tussen printer en router.
Nu nog uitzoeken waar die fout ligt ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
hmm
als je een tcp ip poort aanmaakt , doe je dat op de router of de pc ?

de printer moet ook ingesteld staan om die poort te gebruiken.

op alle clients moet je de printer installeren, anders werkt het ook niet.
de driver staat imers niet in de router,
en je gebruikt geen printer die gedeeld is op een andere pc.

geef je wel op de juiste manier op welke poort er gebruikt moet worden bij de instellingen van de printer?

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
tcp/ip poort aanmaken doe ik op de pc, de router kun je verder niets instellen.

opzich denk ik dat het probleem idd tussen de communicatie en de printer ligt... op de sitecom site staat ook dat het met sommige printers niet werkt... en daar staat bij datje op de site moet kijken naar een lijstje met printers waarmee het niet werkt... jammer genoeg kan ik dat lijstje nergens vinden (ipv dat ze er dan gewoon een linkje neer zetten)

ben dus bang dat het probleem niet op te lossen is.

op de cdrom stond trouwes wel software.... alleen als ik de setup draai wordt er niets geinstaleerd oid :? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 07-08-2006 22:20 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Het is een beetje laat om hierop te reageren, maar ik heb zo'n zelfde probleem gehad met een Edimax broadband router en een minolta pagepro 1300.

Ik had het opgelost door de bidirectional support uit te zetten. in het tabje: 'ports' bij eigenschappen van de printer bij printer and faxes.

Maar het drollige is dat er een computer aan moet staan om hem van afstand aan te sturen, het is beter een netwerk printer te hebben dan een USB via een router. Nog drolliger is dat het printen ongelooflijk langzaam gaat (misschien met een inktjet valt het mee, omdat de printsnelheid lager ligt). Ik heb nu gewoon weer de printer gedeeld over het netwerk aan mijn PC. Veel beter.

Succes

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1) Via het netwerk kan ik neits van 'status' zien behalve of mijn printer online of offline is, maar hij zegt toch altijd offline.
2) 192.168.2.1:1631 is waarschijnlijk de standaard IP van je printer
3) de locatie is dan 192.etc/My_Printers/Pixma4200 daarop moet je hem laten zoeken
4) Hij komt om drivers vragen, die staan opd e cd-rom, laat xp die zelf maar zoeken.

En NEEN, de je kan NOOIT zien tenzij je de kap van je inktjet bak openflapt, hoeveel inkt er nog rest. Dus het leuke is dat het altijd 'opeens' op is :-|

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Ik denk dat uw probleem op de volgende link wordt uitgelegd http://www.usr.com/support/8001/8001-du-ug/ts10.html. Sommige printers zouden niet compatibel zijn met de USR8001.

Zelf heb ik ook de USR8001 router en nooit een usb Lexmark printer draaiende gekregen ermee, dus is waarschijnlijk ook niet compatibel.

Trouwens is het een all-in-one printer mag je het zeker vergeten wegens de scannerfunctie. De router ondersteunt maar enkel print-functies via usb.

Wij hebben hier nu een oude goed werkende netwerklaserprinter (veel in gebruik). Die is aangesloten op de router met een TCP printservertje apart en werkt prima voor alle cliënts in het netwerk. De Lexmark printer is aangesloten op mijn computer en wordt enkel gebruikt om kleurenafdrukken te maken.
Pagina: 1