ik heb gister wat upgrades voor mijn pc aangeschaft, na deze in mijn pc gezet te hebben wou ik mijn hdd formatten, alleen hij pakt mijn windows cd niet.
PC Specs:
systeem specs:
mobo:MSI K9N NEO-F
cpu: amd athlon 64 X2 3800+ AM2
geheugen: 1024 DDR2
videokaart: asus x1600XT
hdd: maxtor 160gb IDE
cd/dvd: NEC dvd/cd rewriter en lezer. IDE
1. ik heb in de bios de dvd drive als 1st boot device ingesteld.
2. toen ik de pc bootte en de windows cd zit erin slaat hij die gewoon over en start hij de "oudere"windows xp versie die nog op mijn hdd zat
3. in deze windows functioneert de dvd drive en de windows cd gewoon.
aangezien ik dus niet kon formatten heb ik de hdd in een andere pc geplaatst en vanuit daar geformateerd.
resultaat:
1. pc gaat aan
2. bios gedoe komt langs
3. hij skipt de windows cd as usual
4. ipv een windows laad scherm reboot hij
5. terug naar 1
nu heb ik dus de oude cd speler in mijn pc gezet (de cd speler waarmee ik winxp op de hdd heb geinstaleerd) en alleen de cd drive als boot device ingesteld, dan krijg ik de volgende error.
"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"
er zit toch echt een winxp cd in die het doet op elke pc in huis. en ik heb al 3 verschillende cd/dvd drives uitgeprobeerd
de jumpers op de cd/hdd heb ik gecontroleerd
maxtor hdd = primary master
cd/dvd drive = primary slave
er zit maar 1 IDE aansluiting op dit moederbord, en mijn hdd en cd/dvd zijn beide IDE, zou het hieraan kunnen liggen?
wat ik geprobeerd heb:
het mobo boekje 5 keer doorgespit
alle combinatie's van primary/slave en IDE kabel uitgeprobeerd
alle optie's in bios geprobeerd waarvan ik dacht dat het zou kunnen helpen (ben zelf niet zo een expert als t om de bios gaat =/)
gegoogled of er meerdere mensen dit probleem hebben
hdd in andere pc's geprobeerd (werkte)
cd in andere pc's geprobeerd (werkte ook)
ik blijf dezelfde error krijgen =/ iemand ideeen hoe ik dit kan verhelpen? ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken en het had geen effect.
PC Specs:
systeem specs:
mobo:MSI K9N NEO-F
cpu: amd athlon 64 X2 3800+ AM2
geheugen: 1024 DDR2
videokaart: asus x1600XT
hdd: maxtor 160gb IDE
cd/dvd: NEC dvd/cd rewriter en lezer. IDE
1. ik heb in de bios de dvd drive als 1st boot device ingesteld.
2. toen ik de pc bootte en de windows cd zit erin slaat hij die gewoon over en start hij de "oudere"windows xp versie die nog op mijn hdd zat
3. in deze windows functioneert de dvd drive en de windows cd gewoon.
aangezien ik dus niet kon formatten heb ik de hdd in een andere pc geplaatst en vanuit daar geformateerd.
resultaat:
1. pc gaat aan
2. bios gedoe komt langs
3. hij skipt de windows cd as usual
4. ipv een windows laad scherm reboot hij
5. terug naar 1
nu heb ik dus de oude cd speler in mijn pc gezet (de cd speler waarmee ik winxp op de hdd heb geinstaleerd) en alleen de cd drive als boot device ingesteld, dan krijg ik de volgende error.
"reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"
er zit toch echt een winxp cd in die het doet op elke pc in huis. en ik heb al 3 verschillende cd/dvd drives uitgeprobeerd
de jumpers op de cd/hdd heb ik gecontroleerd
maxtor hdd = primary master
cd/dvd drive = primary slave
er zit maar 1 IDE aansluiting op dit moederbord, en mijn hdd en cd/dvd zijn beide IDE, zou het hieraan kunnen liggen?
wat ik geprobeerd heb:
het mobo boekje 5 keer doorgespit
alle combinatie's van primary/slave en IDE kabel uitgeprobeerd
alle optie's in bios geprobeerd waarvan ik dacht dat het zou kunnen helpen (ben zelf niet zo een expert als t om de bios gaat =/)
gegoogled of er meerdere mensen dit probleem hebben
hdd in andere pc's geprobeerd (werkte)
cd in andere pc's geprobeerd (werkte ook)
ik blijf dezelfde error krijgen =/ iemand ideeen hoe ik dit kan verhelpen? ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken en het had geen effect.
blaap