Toon posts:

[MSSQL] Kolommen verdwenen bij maken VIEW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een View in MS SQL wil aanpassen of toevoegen, krijgt ik de kolommen niet te zien van een tabel. Tevens maakt MS SQL er een vreemde SQL string van.

Ik kan het het beste aantonen adh van een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koni2dsl/sqlguifout.png

Weet iemand hoe ik dit rare voorval kan oplossen? Heb al integrety checks, triggers en permissions gecontroleerd. Kom er niet uit :-(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19
Je bedoelt dat je de columns niet ziet verschijnen in de grafische voorstelling van die tabellen ?

Dit is eerder een probleem voor DT&E
-> DT&E

Welke versie van Sql Server gebruik je ? Welke SP's ?
Welk OS ?

[ Voor 19% gewijzigd door whoami op 05-08-2006 13:29 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:29:
Je bedoelt dat je de columns niet ziet verschijnen in de grafische voorstelling van die tabellen ?

Dit is eerder een probleem voor DT&E
-> DT&E

Welke versie van Sql Server gebruik je ? Welke SP's ?
Welk OS ?
Heeft dit echt met Tools & Environments te maken? Er is echt wat mis met de database zelf.

Overigens is het Windows 2003 server, MS SQL 2000 (laatste service packs etc.)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19
Volgens mij is er wat mis met je Enterprise manager, en niet zozeer met je databank.

https://fgheysels.github.io/

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kan me nog voorstellen dat er een rechtenprobleem is? Heb je voldoende rechten op de tabellen?

Anders zou ik inderdaad even Enterprise Manager opnieuw installeren. EM is niet hetzelfde als de MS SQL database, het is slechts een tool om verschillende zaken aan de database te beheren.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:44:
Ik kan me nog voorstellen dat er een rechtenprobleem is? Heb je voldoende rechten op de tabellen?

Anders zou ik inderdaad even Enterprise Manager opnieuw installeren. EM is niet hetzelfde als de MS SQL database, het is slechts een tool om verschillende zaken aan de database te beheren.
Rechten: Lijkt me vrij stug wanneer je onder SA inlogt... (?)
Verder heeft het niets met de GUI of de manager zelf te maken. Andere databases doet ie wel goed :(

• P_de_B
  • Niet online
als je gewoom met query analyzer een query uitvoert, zie je dan wel wat?

Wat gebeurt er als je SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS WHERE TABLE_NAME ='Je naam' doet? Zie je daar wel kolommen? Staan ze in een andere SCHEMA?

[ Voor 14% gewijzigd door P_de_B op 05-08-2006 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 15:01:
als je gewoom met query analyzer een query uitvoert, zie je dan wel wat?

Wat gebeurt er als je SELECT * FROM INFORMATION_SCHEMA.COLUMNS WHERE TABLE_NAME ='Je naam' doet? Zie je daar wel kolommen? Staan ze in een andere SCHEMA?
Bedankt dat je me wilt helpen.
Als id die onderstaande sql uitvoer, dan krijg ik in de bewuste tabel niets te zien... :( pak ik overigens een andere tabel, eentje die het toevallig wel doet, krijg ik netjes alle kolommen te zien. Bij de helft van de tabellen krijg ik dus wel kolommen te zien, en bij de andere helft van de tabellen helemaal niets.... |:(

En dan zit ik onder administrator ingelogd...

Edit: Overigens staan de permissies van die user voor alle tabellen het zelfde ... ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 16:34 ]

• P_de_B
  • Niet online
Weet je wel zeker dan dat de kolommen er zijn? Wat gebeurt er als je in de designview naar de table kijkt?

Als je een select uit de COLUMNS tabel doet zoals hierboven, krijg je dan helemaal geen resultaten voor de betreffende tabel? Of alleen sommige?

Staat de tabel wel bij SELECT * FROM INFORMTATION_SCHEMA.TABLES? Zo ja, wat staat er onder TABLE_SCHEMA? Wijkt dat af?

Pagina: 1