Sandisk Cruzer 2GB U3 start niet automatisch op

Pagina: 1
Acties:
  • 4.791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zo'n Sandisk Cruzer 2GB Titanium U3 ding. Nu heb ik hem al op diverse PC's gebruikt waarbij hij de U3-manager automatisch opstart. Dit doet hij niet op mijn eigen PC.

Ook het afsluiten gaat niet zoals gewenst. In het programmaatje zelf moet je het kunnen afsluiten door op de eject-button te drukken. Echter, dit resulteert in een error. Zie plaatjes hieronder voor details.

http://michelos.nl/div/u3_error1.gif
http://michelos.nl/div/u3_error2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Als je het menu uit foto 1 krijgt is hij toch opgestart !?!
Als je een error krijgt kan je eens proberen te herstarten met de stick erin. Heb het ook al eens aan de hand met mijn cruzer 2gig.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Twido schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:41:
Als je het menu uit foto 1 krijgt is hij toch opgestart !?
misschien heb ik hem wel handmatig opgestart? ;)

probleem is trouwens opgelost door Norton Antivirus beter te configureren...

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-01 12:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ik geef dit topic nog even een schopje omdat het wel heel goed aansluit bij mijn eigen probleem.

Ik heb exact hetzelfde stickje en op mijn systeem krijg ik dus de autorun van U3 niet in beeld. Op een andere PC werkt het probleemloos dus het ligt niet aan de stick. Als ik de stick inplug krijg ik simpelweg de map van de stick met de map Documents en het LaunchU3.exe bestandje. Als ik deze handmatig probeer te openen gebeurd er helemaal niets. Ik heb de stick in de front-usb van mn Procase cardreader en de front-usb van mn Procase Zirco kast gedaan, maakte geen verschil. Ook heb ik hem direct op mijn Gigabyte K8NF-9 Ultra mobo aangesloten en dit maakte ook niet uit.

Er draait XP Pro met SP2 op mijn systeem en voor zover ik weet werkt USB 2.0 prima want de kaartlezer kan met hoge snelheid (Ultra II) kaartjes lezen en beschrijven.

Verdere specs;
AMD 4000+
Gigabyte K8NF-9 Ultra
2GB OCZ DDR-3200
XP Pro SP2

Wat kan nu het probleem zijn?

Overigens toen ik het stickje er voor de eerste keer in deed duurde het best lang voor hij alles had geinstalleerd, maar gaf uiteindelijk geen foutmelding. Op de andere PC waar ik het stickje heb geprobeerd was het binnen een paar seconden gedaan en kwam er duidelijk in de installatieballon U3 erbij te staan, ik kan me niet herinneren dat gezien te hebben op mijn systeem.

Connaisseur des femmes

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:00
tja jullie willen het heel graag werkend hebben.

allen hoe krijg ik die elendige U3 software uit??? wil het helemaal niet meer zien.

Iemand enig idee?

edit:

Sorry niks gevraag. door de juiste zoek sleutels bij google in te voeren hebben mij goed geholpen

[ Voor 26% gewijzigd door Nelisj op 31-08-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ik krijg net een brainwave; klopt het dat de autorun functie van U3 via de virtuele CD-ROM drive gaat die wordt meegeinstalleerd? In dat geval denk ik dat hij het bij mij niet doet omdat er waarschijnlijk een SafeDisk Hider aanstaat die de "Mounted" CD-ROM van het stickje wegdrukt. Ik ben nu niet thuis dus ik kan het niet proberen maar ik ben bang dat dat het probleem is.

In dat geval misschien meteen een goede tip voor Nelisj; SD4HIDE.exe installeren en aanzetten, gelijk geen last meer van die stomme software ;)

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Even een off-topic vraagje tussendoor. Als in de usb stick (SanDisk Cruzer Titanium dus) de usb connector is uitgeschoven, is hij dan net zo indestructible als wanneer de connector netjes ingeschoven zit? Bij mij gaan alle usb sticks op dezelfde manier stuk: als je ze voor in de pc stopt en je stoot er van de zijkant op - krak. In twee gevallen gebroken en in een ander geval onherstelbaar verbogen. Ik heb nu een Corsair Flash Voyager en die houdt het iets langer vol maar ik merk wel dat het nog steeds een beetje buigbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Ik moet zeggen dat het geheel, zowel ingetrokken als uitgeschoven, erg solide aanvoelt. Ook het schuifmechanisme voelt aan alsof het niet na 4x klappen lam naast het stickje hangt. Kijk als je er kracht op zet gaat alles kapot natuurlijk maar zoals ik al zei het voelt erg stevig aan. Het wiebelt iig niet als hij uitgeschoven is en dat zegt al heel wat.

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188282

Het komt door een cnflict met een multikaartlezer, zoals met Microstar PC's.
U3 voegt een CDROM- en removable drive toe.
Ga als volgt te werk voordat je de U3 stick aansluit:
Klik "hardware veilig verwijderen" in de rechter taakbalk en kies de drives van de kaartlezer, dan OK (= click).
Plaats de U3 stick.
U3 start dan op.
Het is een wat krakkemikkige oplossing want de kaartlezerdrives zijn pas na reboot weer toegankelijk.
Nu hoop ik wel dat bv SanDisk een U3 update uitbrengt om dat te verhelpen want veel PC's zijn tegenwoordig met kaartlezers uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:08

mphilipp

Romanes eunt domus

nfm schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:06:
Bij mij gaan alle usb sticks op dezelfde manier stuk: als je ze voor in de pc stopt en je stoot er van de zijkant op - krak.
a)je bent erg lomp ;)
b)kijk eens naar de Fly Drive. Heb ik ook, is een oudje. Maar misschien is er een update met meer geheugen en sneller. Hij is vreselijk kitch, maar door het 'staartje' met de connector kun je dat niet meer slopen. Bovendien gaat ie makkelijker in krappe laptops waar al een anders USB ding in zit.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129988

Ik had ook problemen met de stick toen ik hem juist gekocht had. De pc werd erg langzaam. Explorer openen duurde soms lang en Nero 6.0 wilde zelfs helemaal niet meer opstarten.
Na wat gepuzzel heb ik dan toch het probleem gevonden. Daemon Tools.
Ik gebruik DT al jaar en dag en heb permanent 4 emulated disk drives openstaan. Nero INcd gebruikt ook zo'n systeem maar dat was bij mij niet het geval.
M'n Sandisk 1 GB U3 maakt eveneens een bijkomende virtuele cd-rom drive aan en deze wil dus niet samenwerken met de virtuele drives van daemon tools.
Na het uitschakelen van daemon werkt de stick echter perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 21:20
Gulli schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:56:
Ik krijg net een brainwave; klopt het dat de autorun functie van U3 via de virtuele CD-ROM drive gaat die wordt meegeinstalleerd? In dat geval denk ik dat hij het bij mij niet doet omdat er waarschijnlijk een SafeDisk Hider aanstaat die de "Mounted" CD-ROM van het stickje wegdrukt. Ik ben nu niet thuis dus ik kan het niet proberen maar ik ben bang dat dat het probleem is.

In dat geval misschien meteen een goede tip voor Nelisj; SD4HIDE.exe installeren en aanzetten, gelijk geen last meer van die stomme software ;)
Klopt (ik heb de 512 uitvoering) hij maakt idd gebruik van autorun op een cdrom drive (virtual)

Misschien kunnen jullie ook eens kijken als je launchpad zelf opstart bij "status and settings" > launch pad settings" > install launcher (als ik me niet vergis)
Anoniem: 188282 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:50:
Het komt door een cnflict met een multikaartlezer, zoals met Microstar PC's.
U3 voegt een CDROM- en removable drive toe.
Ga als volgt te werk voordat je de U3 stick aansluit:
Klik "hardware veilig verwijderen" in de rechter taakbalk en kies de drives van de kaartlezer, dan OK (= click).
Plaats de U3 stick.
U3 start dan op.
Het is een wat krakkemikkige oplossing want de kaartlezerdrives zijn pas na reboot weer toegankelijk.
Nu hoop ik wel dat bv SanDisk een U3 update uitbrengt om dat te verhelpen want veel PC's zijn tegenwoordig met kaartlezers uitgerust.
op school heb ik het zelfde soort probleem:
hij gebruik voor de beschikbare ruimte H: wat een network mapping is naar mijn homedrive :s

[ Voor 31% gewijzigd door Gerrit Jan op 24-09-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129988

Ik heb nog vandaag de nieuwste versie van daemon tools (4.06 sptd 1.29) geinstalleerd.
Ik kreeg nog steeds m'n Sandisk 1Gb U3 stick niet open maar nu heb ik gevonden dat het, in mijn geval, blijkbaar aan de RMPS emulatie van daemon tools ligt.

Als ik enkel RMPS emulatie uitschakel dan werkt de USB stick wel. Zelfs met twee emulated cd-romdrives. Probeer het eens zou ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

RMPS uitschakelen... Dat zal ik dan ook nog maar eens proberen.

Bij mij doet 'ie (Sandisk Cruzer Micro 4GB) het alleen als ik met een ander (non-admin) account inlog en de interne USB-card-reader heb afgeschakeld. Anders krijg ik de wellicht bekende 1010-error en geen U3-Launchpad.
Ontzettend wrakke software naar mijn mening! :(

[ Voor 0% gewijzigd door hbokh op 21-11-2006 15:41 . Reden: Typo... ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

hbokh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:40:
RMPS uitschakelen... Dat zal ik dan ook nog maar eens proberen.
Nee helaas, met de laatste DaemonTools maakt ook dit niets uit ;(

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoning!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-12-2019
Zijn er inmiddels al meer oplossingen om Sandisk U3 drives aan de praat te krijgen?

Op m'n laptop werkt het prima, maar net zoals veel mensen krijg ik het op m'n desktop pc niet aan de praat. Eerste keer aansluiten gaf ook een melding dat er een fout was bij de installatie.

Later natuurlijk GoT gelezen en gegoogled, waardoor ik alle Alcohol, Daemon en Nero software nog zowaar heb weggehaald (word ik niet blij van, maar goed), maar ook dat mocht niet baten.

Er zit een scsi cd-rom drive in, die gewoon als e: staat, niks raars. Tevens twee dvd drives, als d: en i: (ja, beetje rommelig, maar zo liep het :) )

Ik heb een 'loze' driveletter, de G:, terwijl c,d,e,f en h,i,j wel bezet zijn. Normale stickjes krijgen de k: drive toegewezen, misschien probeert de U3 of hij de g kan krijgen?

Vind het nogal waardeloos dat dit produkt op de meer dan de helft van de pc's waarop ik het heb geprobeerd (meer dan 30 inmiddels) niet werkt.

edit: omdat hij op de machines waar het wel functioneert, altijd netjes de eerst beschikbare driveletters pakte (f voor de "cd-rom" en g voor het storage-deel bijvoorbeeld) heb ik m'n eigen driveletters ook wat netter neergezet, maar nog steeds geen succes.
Ook heb ik uit de hardware management de virtuele scsi/raid drivers die Daemon en Alcohol nog hadden achter gelaten, geuninstalld. Alles nog voor niets. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door DeKoning! op 03-01-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Rain
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Wat je allemaal eens kan testen:

- Is autorun ingeschakeld?
- Heb je inderdaad voldoende stationletters over. Ik dacht beste 2 letters achter elkaar.
- Je moet beheerder (=voldoende rechten) zijn van de computer, alvorens dit werkt.

Werkt het al je de applicatie manueel opstart?
Dit zijn voorlopig enkel dingen die ik al opgemerkt heb. Mss heb je ze al geprobeerd maar ik kan ze maar even geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoning!
Black_Rain schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:31:
Wat je allemaal eens kan testen:

- Is autorun ingeschakeld?
- Heb je inderdaad voldoende stationletters over. Ik dacht beste 2 letters achter elkaar.
- Je moet beheerder (=voldoende rechten) zijn van de computer, alvorens dit werkt.

Werkt het al je de applicatie manueel opstart?
Dit zijn voorlopig enkel dingen die ik al opgemerkt heb. Mss heb je ze al geprobeerd maar ik kan ze maar even geven.
-Autorun aan/uit maakt geen verschil. Er wordt niets herkend, niet eens het mass-storage deel.
Hierdoor kan ik op dit moment de app ook niet manueel opstarten. Zal hem vanavond vanaf m'n laptop eens copyen naar m'n desktop. Vermoed dat de app op zich wel zal werken, het probleem gaat mijns inziens om het creeeren van de cd-rom drive. Als dat niet lukt, stopt het hele gebeuren.

-stationsletters zijn er nog, en inmiddels ook twee achteréén. er zijn nog wel x: y: en z: netwerk drives, maar als ik die op elke computer waar ik U3 op gebruik moet weghalen, nou, dan maar geen U3 :)
-natuurlijk verschillende accounts getest, admin zijn helpt noppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 20:04
Ik ben hevig gefrusteerd geraakt door zo'n slechte uitwerking door Sandisk van een goed idee.

Ten eerste is m'n Sandisk Cruzer micro U3 2Gb retetraag, zo'n 2 a 3 keer zo traag dan alle andere sticks die ik heb.
Ten tweede, als je de stick in een netwerkomgeving (kantoor!) gebruikt, en de tweede driveletter voor je storage is al aan een netwerkshare toegekend, dan wordt de storage niet gemount! Daar sta je dan met je Powerpointpresentatie! 8)7

Een USB stick is vooral bedoeld om overal altijd bij je data te kunnen. Sandisk beoogd met U3 hetzelfde maar het resultaat is averechts. Dus...

Ik heb eerst alle U3 programma's op m'n harde schijf gezet (als je .u3p hernoemd naar .zip kun je ze gewoon uitpakken en op een normale stick gebruiken).
Toen U3 verwijderd en PorableApps gaan gebruiken. I.c.m. met Cruzersync wel heel fijn.

Nu heb ik dus alleen een te dure te trage USB stick...
Stom stom, en dat terwijl ik ook al eens een Sandisk SD card had gehad die niet vooruit te branden was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoning!
Goeie tip, die portableapps.

Heb zelf ook inmiddels het U3 gebeuren weggehaald. Jammer inderdaad: te dure stick, traag, had leuk kunnen zijn. Het inschuifbare usb-plugje is wel weer handig, gelukkig nog íets :)

Missch komt Sandisk zelf nog met een update, want het is -lijkt me- puur software/driver-matig.

In de tussentijd: leer van uw mede-Tweakers en koop geen Sandisk U3 apparaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoning!
Inmiddels ben ik er achter gekomen dat LaunchPad is geüpdate, naar versie 1.2.0.9;
There is a bug in the Launcher installer for versions prior to 1.2 that means the Launcher does not get added to the Startup list for non-English language operating systems. In addition, version 1.2 of the Launcher has enhancements that help your U3 smart drive acquire Windows driveletters more reliably than previous versions.

There are two ways to install the latest Launcher upgrade:

1. Installing a Launchpad upgrade that contains the Launcher upgrade

If you have a SanDisk drive, you can download an updated Launchpad containing a version of the Launcher that fixes this problem from the SanDisk website. If your drive was made by another manufacturer, you will only be able to upgrade to a Launcher with this fix as part of the Launchpad upgrade when a Launchpad upgrade with version number 1.2 upwards is available on their site.

If you have previously installed an older version of the Launcher on your system, uninstall it prior to installing the new one using the U3 Launchpad's "U3 Launchpad Settings" window and selecting "Remove Launcher". You should then install the new Launcher from your version 1.2+ Launchpad following the instructions on this page: Installing the Launcher.

2. Installing a Launcher upgrade using the U3LauncherSetup.msi file

If you cannot find a Launchpad upgrade on your manufacturer's website that solves this issue, download and run the file U3LauncherSetup.msi that is attached to this article. When you run this file it will install the Launcher that comes with version 1.2.0.9 of the Launchpad.

If you cannot access the Launchpad to remove an old version of the Launcher from the U3 Launchpad Settings page for some reason, you can also do this using the Windows Control Panel's "Add or Remove Programs" feature prior to installing the new version of the Launcher using the U3LauncherSetup.msi file.
Ze hebben het over deze file:
https://u3user.custhelp.c...reated=1162864168&p_olh=0

Alleen... ik kan er weinig mee: het is een groter bestand dan de eerdere versie, en past dus niet op het "CD-ROM" gedeelte van de usb-stick. Installeren op een pc gaat wel (zonder enig merkbaar effect overigens), maar daar heb je weinig aan, ook al zou het effect sorteren. Het gaat immers om de handige portabiliteit van U3.

O, en dat je een update van de Sandisk website kan downloaden is niet waar - de update functie van de U3 stick geeft melding dat de oude (1.1.0.2 meen ik) versie nog de nieuwste is.

Iemand meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235857

alle schijfletter-ellende in XP wordt veroorzaakt door XP zelf, bij M$ hebben ze ff niet nagedacht ofzo.

Er bestaat een prachtig stukje freeware voor dit probleem:
http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239172

Heb zelf ook een hele hoop problemen gehad om deze stick aan de gang te krijgen.
Telkens als ik de stick in de pc stak kwam de wizard nieuwe hardware en werden er geen drivers gevonden.
Na lang zoeken kwam ik op deze oplossing uit:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=838989
"Een USB-apparaat wordt niet opnieuw gedetecteerd na een energiecyclus in Windows XP of Windows 2000"
Hierna heb ik via http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=e1deedc3-4a1c-4ef2-9c93-360da976c0e1 de update gedownload en zowaar, t werkte nog ook...
Hoop dat hier nog iemand iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243493

Hallo
Ben nieuw op dit forum
Heb enige weken terug de sandisk 4 GB Titanium gekocht.
En weet tniet wat ik er van moet zeggen .
Op de ene PC met Asrock moederbord en socket 939 gaat alles perfect.
Doch op de andere PC oom met XP er op is het waardeloos.
Dit is een PC met een MSI moederbord er in ook met socket 939.
Deze computer wil absoluut er mee overweg.
Hij start wel op .
Maar na een 5 minuten kan ik geen data meer zien op de stick.
Terwijl hij wel op mijn PC en Schijfbeheer te zien is.
Ook krijg ik dan een ballon met dat er een nietwerkend USB apparaat is geinstalleerd.
En progammas kunnen niet meer afgesloten worden.
Zo blijft windows media player gewoon doorspelen [ de muziek].
Terwijl ik het progamma heb afgesloten.

Kortom op de ene pc perfect.
En op de andere Waardeloos.

Mijn in ziens geen product wat zoals ze zeggen op iedere pc kan draaien.
Meer russische roulette werk.

vr groet Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardous
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-01 18:03
Het probleem met de U3-stick van Sandisk lijkt toch echt een probleem van de driveletters..
Mijn nieuwe 16Gig Sandisk Cruzer aangesloten op mijn werk, hij krijgt driveletters D en E toegewezen en Launchpad draait als een zonnentje.
De stick thuis aangesloten, krijgt driveletters L en N (ja ik heb een kaartlezer ingebouwd en virtuele disks voor Alcohol 120% en InCD draaien) en Launchpad doet het prima.

Nu de stick weer op mijn werk aangesloten, hij krijgt driveletters D en F (terwijl E gewoon vrij is) en Launchpad weigert op te starten. Ik krijg alleen een verkennerscherm met D: te zien. Als ik dan op LaunchU3.exe druk krijg ik een nieuw verkenner-window met ..\Application Data\U3\194191077F507ACD = een lege map op mijn netwerkschijf.

Ik vind het raar dat hij nu schijf E overslaat, kennelijk is er ergens vastgelegd dat hij de laatste keer bij het opstarten een schijf heeft overgeslagen (schijf M op mijn thuis-PC) maar dat hoeft ie op mijn werk niet te doen.
Waar wordt dit opgeslagen? En is dit misschien het probleem bij het niet opstarten van Launchpad??

Ik heb (nog) geen idee!
Edit 30-06:
De oplossing staat hier: http://communities.sandis...=by_date_ascending&page=2
Alleen kan ik op mijn werk niet bij het register en de IT-afdeling zal ook niet mee gaan werken!

[ Voor 10% gewijzigd door Wizardous op 30-06-2009 10:26 ]

Pagina: 1