Ik ben wat aan het nadenken over manieren om mijn software te beschermen tegen piraterij. Ik weet dat een 100% fool proof manier niet mogelijk is, maar ik wil de boel wel zo moeilijk mogelijk maken voor de script kiddies. Ik wil weer niet zo ver gaan als het installeren van een root kit.
Bij een van mijn ideeen heb ik een "systeem hash" nodig. Die hash moet aan de volgende eisen voldoen:
1. Het is (bijna) uniek voor elke Windows installatie.
2. Het wordt nooit of bijna nooit veranderd.
3. Het kan niet makkelijk veranderd worden, zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor het systeem.
Is er een manier om zo'n hash te berekenen? De volgende hash voldoet aan eisen 1 en 2, maar waarschijnlijk niet aan 3:
sha1(windows product ID + EzcIdentification*)
* Ik weet niet wat dit is maar het staat in het register en lijkt uniek te zijn.
Bij een van mijn ideeen heb ik een "systeem hash" nodig. Die hash moet aan de volgende eisen voldoen:
1. Het is (bijna) uniek voor elke Windows installatie.
2. Het wordt nooit of bijna nooit veranderd.
3. Het kan niet makkelijk veranderd worden, zonder dat het negatieve gevolgen heeft voor het systeem.
Is er een manier om zo'n hash te berekenen? De volgende hash voldoet aan eisen 1 en 2, maar waarschijnlijk niet aan 3:
sha1(windows product ID + EzcIdentification*)
* Ik weet niet wat dit is maar het staat in het register en lijkt uniek te zijn.