Gezien de huidige (bijelkaar geraapte) pc van mijn ouders mankementen door ouderdom vertoont, is mij gevraagd om een nieuwe PC samen te stellen voor zo'n 500 - 600 euro. De huidige PC is AMD Athlon 2600+, 1gb geheugen, 40gb hdd, 6600GT video kaart en een asus A7V moederbord.
Nu ben ik na enig onderzoek uitgekomen op een AM2 systeem. Een Socket939 systeem is niet zo toekomst gericht, en mijn ervaring leert dat je toch altijd wilt upgraden als de PC net niet meer voldoet.
Systeem waar ik op zich mee tevreden ben is dit:
ASUS M2NPV-VM € 80
AMD Athlon 64X2 3800+ €135
1GB OCZ PC6400, 800 Mhz geheugen €106
NEC ND-4571 DVDRW €36
Seagate Barracude 300GB 7200.10 16MB Cache SATA300 € 98
Thermaltake VA3000SNA Tsunami Silver case €105
Artic Freezer 64 Pro €17
Oem diskette station (tsja blijft toch nodig). €10
Maar nu loop ik tegen 2 'problemen' aan te hikken
* Ik ben bang dat de integrated graphics niet toereikend is, ookal is deze vergelijkbaar met een GF6200. Ik ben er ook niet zo'n fan van (door eigen ervaring van jaren geleden)
* Dit is een uATX (mATX?) moederbord. Dus weinig expansion slots. Er komt sowieso een WLAN kaart in, dus 1 slot zal dan al gebruikt worden. Ik ben bang dat ik naderhand hiervan spijt krijg als ik geen expansion slots meer beschikbaar heb.
Natuurlijk kan ik ook een goedkopere (single core) processor nemen, en de daar op gespaarde kosten uitgeven aan een ander moederbord met een goedkopere videokaart, maar liever niet natuurlijk.
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor internet/email/patience
en dergelijke, dus geen fancy spelletjes ofzo. Alleen gun ik mijn ouders het beste en geen troep.
Iemand die hier ideeen of een mening over heeft?
Nu ben ik na enig onderzoek uitgekomen op een AM2 systeem. Een Socket939 systeem is niet zo toekomst gericht, en mijn ervaring leert dat je toch altijd wilt upgraden als de PC net niet meer voldoet.
Systeem waar ik op zich mee tevreden ben is dit:
ASUS M2NPV-VM € 80
AMD Athlon 64X2 3800+ €135
1GB OCZ PC6400, 800 Mhz geheugen €106
NEC ND-4571 DVDRW €36
Seagate Barracude 300GB 7200.10 16MB Cache SATA300 € 98
Thermaltake VA3000SNA Tsunami Silver case €105
Artic Freezer 64 Pro €17
Oem diskette station (tsja blijft toch nodig). €10
Maar nu loop ik tegen 2 'problemen' aan te hikken
* Ik ben bang dat de integrated graphics niet toereikend is, ookal is deze vergelijkbaar met een GF6200. Ik ben er ook niet zo'n fan van (door eigen ervaring van jaren geleden)
* Dit is een uATX (mATX?) moederbord. Dus weinig expansion slots. Er komt sowieso een WLAN kaart in, dus 1 slot zal dan al gebruikt worden. Ik ben bang dat ik naderhand hiervan spijt krijg als ik geen expansion slots meer beschikbaar heb.
Natuurlijk kan ik ook een goedkopere (single core) processor nemen, en de daar op gespaarde kosten uitgeven aan een ander moederbord met een goedkopere videokaart, maar liever niet natuurlijk.
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor internet/email/patience
Iemand die hier ideeen of een mening over heeft?
[ Voor 1% gewijzigd door AvanCade op 05-08-2006 12:13 . Reden: Update ]