Toon posts:

5 minuten AVI is 1.3 gig???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuwe vieocamera aangeschaft (sony DCR HC23). Na alles geinstalleerd te hebben heb ik vijf minuten van de camera overgezet naar de computer via USB (avi formaat via bijgeleverde software). Het blijkt nu dat deze 5 minuten 1.3 gig in beslag nemen. Is dit normaal??

Ik heb het trouwens ook even geprobeerd met pinnacle 8 die ik nog had liggen maar die zag de camera niet. Kan het zijn dat Pinnacle alleen via firewire werkt? en zo ja is dit in nieuwere versies dan ook het geval??

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 23:46
die camera heb ik ook, en werkt het fijnst/snelst via firewire in pinnacle.. usb vond ik maar rommel.. maar ja :)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 10:49
Als je het in DV kwaliteit opneemt en zo overzet naar je PC dan krijg je best grote bestanden.
Daarvoor heb je ook mooie kwaliteit.
Het is dus niet vreemd dat een video zo groot is.
Als ik 50-60 min DV video op mijn HD zet ben ik ook al snel een gigabyte of 12-14 kwijt

Adobe Premiere Pro heeft scene detection tijdens het capturen.
Dit levert een losse avi per scene op.
Dit is gemakkelijker te hanteren als een grote file

[ Voor 22% gewijzigd door rvrbtcpt op 05-08-2006 11:56 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:28

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:51:
Heb net een nieuwe vieocamera aangeschaft (sony DCR HC23). Na alles geinstalleerd te hebben heb ik vijf minuten van de camera overgezet naar de computer via USB (avi formaat via bijgeleverde software). Het blijkt nu dat deze 5 minuten 1.3 gig in beslag nemen. Is dit normaal??
ja, als je uncompressed PAL captured wel.
Ik heb het trouwens ook even geprobeerd met pinnacle 8 die ik nog had liggen maar die zag de camera niet. Kan het zijn dat Pinnacle alleen via firewire werkt? en zo ja is dit in nieuwere versies dan ook het geval??
Kan ik niet zo zeggen; kijk in je specs :) Volgens mij zou het wel moeten kunnen, afhankelijk van de capture drivers

Ik frut, dus ik epibreer

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

gebruik de dv-pal codec (firewire) om een betere verhouding tussen kwaliteit van het plaatje en opslagruimte te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
razorhead schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:52:
die camera heb ik ook, en werkt het fijnst/snelst via firewire in pinnacle.. usb vond ik maar rommel.. maar ja :)
kun je me dan ook uitleggen waarom je usb rommel vond?

het werkt vereder wel ok lijkt me

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
Mijn camera doet ongeveer 200mb per minuut. Dit is geen HD overigens. En ik gebruik Adobe Premiere 2.0

Pickle Rick!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
DV-AVI doet 13GB/uur. Dat is standaard en hoort zo. Deal with it.
Overigens is dit wel compressed.... maar dat doet je camcorder al voor je.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je echt serieus wil bewerken, dan zou ik zeker investeren in een extra/externe hd. Vooral als je meerdere versies van 1 film op je pc hebt staan zit je al aan de 100+ gig, ga in ieder geval niet de kwaliteit verlagen dat zou echt zonde zijn :)
Pagina: 1