Internet valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-02 07:44
hallo

als ik meestal de pc heb aanstaan voor 4 uur dan gaat de internet ineens weg en moet ik de router herstarten om weer draadloos te kunen interneten dit gebeurt niet bij de pc die verbonden is met een ethernet kabel.verder als ik meestal download met torents dan valt het ook uit ik had gelezen dat dit komt door te veel connecties maar kan ik hier dan wat aan doen?

alvast bedankt

milad

Verwijderd

om welk type router gaat het en welk type netwerkkaart zit er in je pc?
heb je de laatste frimware in je router zitten?

het aantal connecties kan je instellen in je torrent prog.

Gr

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:24
wat meer info zou idd wel wenselijk wezen. ook welk Besturingsysteem je draai en als dat is XP is of het dan prof. of home is. enz

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• weebeast
hey

ik heb de router Philips Sna6500 en de PHILIPS SNN6500 PCMCIA verder is de router bijna 2 maanden oud en nooit geupdate en als ik de conecties verminder gaat de download lagzamer?

• weebeast
of niet gezien draai windows xp home .celeron 2.2 ghz 256 ram

Verwijderd

Oke de verbinding valt dus weg op een laptop?
Zelf heb ik hier ook last van gehad bij mij had het te maken met power instellingen.
Ga naar je apparaat beheer en selecteer je netwerkkaart.
Kies het tabblad Energiebeheer en zorg dat het vinkje "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uit is!
Kijk dan bij het tabblad geavanceerd en kijk of de optie "Power save" er bij staat.
zo jah zet deze op "CAM".

Bij mij heeft dit geholpen had ik nergens meer problemen mee. Werkt het niet probeer eens een firmware update.

GreetZz

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:50
De router kan inderdaad problemen geven als er teveel verbinding gemaakt worden bij bijvoorbeeld het gebruik van Torrents/P2P. Dat de snelheid lager wordt komt omdat er dus minder verbindingen gemaakt worden en minder mensen hun bandbreedte aan jou lenen om te kunnen downloaden.

Wat hierboven staat kan je proberen, anders werkt een firmware update misschien wel.

Laatste firmware staat hier.

Succes

• weebeast
oke ik heb de power save wel gevonden maar de energie beheer niet.power save staat uit dus heb ik de router firmware geupgrade maar het werd erger nu valt het om de 5 minuten uit

• weebeast
ben net erachter gekomen dat wanneer de internet uitvalt dat ik een ip heb van 0.0.0.0 als ik de internet herstel dan heb ik weer een ip en internet doet weer

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:14
Heb je p2p programma's aanstaan? Zoja, zet die eens uit.

• weebeast
Dersan schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:18:
Heb je p2p programma's aanstaan? Zoja, zet die eens uit.
nee alles staat uit alleen paar downloads die nietvia p2p gaan

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

weebeast schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:00:
[...]

nee alles staat uit alleen paar downloads die nietvia p2p gaan
Benoem die downloads eens?
Via welke programma gaan die?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• weebeast
zit muziek te dowmloaden via internet explore maar dit probleem verslechte na de firmware upgrade eerst uitval per 4 uur en na fw upgrade 5 minuten tot max 30.

• weebeast
weet niemand een oplossing? volgens mij is dit door de fw gebeurt en ik heb gehoort dat er ook een fw is van de bedrijf belgacom die zulke routers ook verkoopt alleen onder een andere naam.als neimand het weet moet ik het maar naar de winkel brengen.krijg ik gelijk nieuwe?want we shoppen heel vaak bij de shop en al 8 of meerder keren kapotte dingen teruggeven:) maar duurde meestal 2 weken zoals dvd recorder

Verwijderd

het zit denk ik idd in je firmware werk je via wireless of ethernet?
als je wireless hebt probeer dan een een ander channel.
als het mogelijk is kan je even kijken of hij ook wegvalt met een ethernet kabel.
is je signaal sterkte wel goed?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 20:17 ]

• weebeast
de probleem is dat hij na een tijdje automatish restart ik heb dan met allebeide dingen wifi en lan geen internet tot hij weer gerestart heeft en dat restart gebeurt heel erg vaak

• weebeast
weebeast schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:36:
de probleem is dat hij na een tijdje automatish restart ik heb dan met allebeide dingen wifi en lan geen internet tot hij weer gerestart heeft en dat restart gebeurt heel erg vaak
laat maar er kan hier slotje op heb de ding nu helemaal kapot gemaakt dus breng ik hem terug voor nieuwe

• weebeast
gister heb ik nog wat onderzoek gedaan en toen kwam ik erachter dat de bedrijf belgacom deze routers verkoopt onder andere naam en een eigen firnware heeft dus ik instaleer die werkt dat ding helemaal niet meer dus ik denk dat het stuk is.vandaag is de winkel dicht dus pakte ik de modem en toen kwam ik ineens in de menu van belgacom firmware met dezelfde link als die van de philips menu en ik zie dat alles gewist is en als ik dan de philips firmware erop doen dan werkt het perfect dus instal ik de philips firmware weer en 1 uur pc laten aanstaan en steeds gekeken voor uitval bitorent ook aan met 100 kb download en dat ding bleef dus ik denk dat de ding eindelijk gemaakt is en wou graag iedereen hier bedanken voor de hulp:)
Pagina: 1