[LCD TV] De LG LG 32LC2R of de Toshiba 32 WL 66 Z?

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:06
Ik ben van plan om een lcd tv te gaan aanschaffen en mijn oog valt hierbij eigenlijk op 2 modellen.

Welke van de 2 zou de beste keus zijn en waarom, of zijn er nog andere types die mij aangeraden worden?

Ik heb zelf al geprobeerd zoveel mogelijk informatie proberen op te zoeken op internet. Waarbij mij inmiddels duidelijk is geworden dat de toshiba hoge ogen gooit, maar kan dit bij de LG nog niet echt ontdekken.

De Toshiba:

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/5018EA8DECFE1175C125713400436F4C_big.jpg

Met wat informatie:
Kieskeurig.nl

Alternate.nl

De LG:
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/A946ACA50CC91CCDC125713B0046C64D_big.jpg

Met wat informatie:
Kieskeurig.nl

Alternate.nl

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 10:37
Ik ben nu ook aan het dubben welke van deze 2 schermen ik ga aanschaffen.
De prijs van beide schermen is bijna gelijk.

De aandachtspunten

LG: 1x hdmi, beter in pixelverhouding van 1:1
Toshiba: 2x hdmi, heeft geen 1:1 op 1366x768

Kan iemand mij vertellen wat nu precies wordt bedoelt met die 1:1 pixel verhouding oid.
En maakt dit wel uit voor iemand die zo'n scherm niet aan z'n pc gaat hangen maar alleen aan een DVD/Mediaspeler en een eventuele Digitale decoder?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Frag1le schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:40:
Kan iemand mij vertellen wat nu precies wordt bedoelt met die 1:1 pixel verhouding oid.
1:1 pixel verhouding houdt in dat iedere pixel van het beeldsignaal overeenkomt met één pixel op het scherm. Als dit niet het geval is, krijg je stretching, wat het beeld iets minder scherp maakt. Voor films en dergelijke is dat niet zo'n probleem, maar voor desktop beelden is dat nogal onprettig.
En maakt dit wel uit voor iemand die zo'n scherm niet aan z'n pc gaat hangen maar alleen aan een DVD/Mediaspeler en een eventuele Digitale decoder?
Nee, dat maakt dan dus niet uit.

Zelf ben ik voor de Toshiba 32WL66 gegaan, omdat ik 'm toch niet voor PC gebruik nodig heb en dus niet zoveel waarde hecht aan 1:1 pixel mapping.

• Frag1le
Bedankt Devil N
Ik denk dat ik dan ook voor de Toshiba ga, een 2e hdmi is denk erg fijn.
Ook vind ik de toshiba stiekem iets mooier.

• Robbie T
Na lang dubben gisteravond de LG gekocht bij de Mediamarkt in Leeuwarden. Was daar geprijst op 1499 euro. Aangezien ze laagste prijsgarantie hebben en ik mijn huiswerk goed heb gedaan heb ik hem kunnen meenemen voor 980 euro.

Eenmaal thuis gekomen tv aangesloten en daarna werd ik iets minder blij. Mijn digitale ontvanger aangesloten en wat ik ook probeerde, ik kreeg geen beeld. Vervolgens mijn home cinema set geprobeerd en die op scart 1 gezet. Vervolgens kreeg ik wel beeld maar moest als input Component 2 selecteren. De andere aansluitingen waren ook allemaal raar want hadden ook een andere naam.

Vandaag dus weer terug gegaan naar de MM en hem omgeruild voor een nieuwe. Thuis weer aangesloten en verder geen problemen meer gehad. Alles werkt nu zoals het hoort te werken en het ziet er allemaal perfect uit. Netjes menu en goed beeld.

Even een stukje Band Of Brothers gekeken en wat fantastisch!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 09:51
Cool zeg, ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen de LC2R en de WL66P/Z. Ikzelf neig naar de Toshiba omdat deze erg goed beeld zou moeten hebben bij een analoge aansluiting. Kun je hier wat over zeggen met betrekking tot de LG aangezien ik dat design o zo geil vind. Hoe ziet analoog eruit met de 32LC2R?

Verwijderd

Robbie T schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:20:
Na lang dubben gisteravond de LG gekocht bij de Mediamarkt in Leeuwarden. Was daar geprijst op 1499 euro. Aangezien ze laagste prijsgarantie hebben en ik mijn huiswerk goed heb gedaan heb ik hem kunnen meenemen voor 980 euro.

Eenmaal thuis gekomen tv aangesloten en daarna werd ik iets minder blij. Mijn digitale ontvanger aangesloten en wat ik ook probeerde, ik kreeg geen beeld. Vervolgens mijn home cinema set geprobeerd en die op scart 1 gezet. Vervolgens kreeg ik wel beeld maar moest als input Component 2 selecteren. De andere aansluitingen waren ook allemaal raar want hadden ook een andere naam.

Vandaag dus weer terug gegaan naar de MM en hem omgeruild voor een nieuwe. Thuis weer aangesloten en verder geen problemen meer gehad. Alles werkt nu zoals het hoort te werken en het ziet er allemaal perfect uit. Netjes menu en goed beeld.

Even een stukje Band Of Brothers gekeken en wat fantastisch!
Hoe heb je dit dan aangeven? Met websites die goedkoper waren of met winkels?

• EQJim
Goh, dat vraag ik me ook af eigenlijk!

ps. regen sucks ;)

• Robbie T
eqjim schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:26:
Cool zeg, ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen de LC2R en de WL66P/Z. Ikzelf neig naar de Toshiba omdat deze erg goed beeld zou moeten hebben bij een analoge aansluiting. Kun je hier wat over zeggen met betrekking tot de LG aangezien ik dat design o zo geil vind. Hoe ziet analoog eruit met de 32LC2R?
Helaas kan ik over analoog beeld niks zeggen aangezien wij een camping hebben en ik daar ook woon. Het analoge signaal is dus niet al te sterk. Ik heb ook getwijfeld of ik niet de wl66p/z zou kopen. Maar toch voor deze gegaan ondere andere omdat ik het design mooi vind en ik er wat meer van gecharmeerd ben. Tevens zijn de grijs/zwartwaarden van deze tv erg goed.

• Robbie T
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:53:
[...]

Hoe heb je dit dan aangeven? Met websites die goedkoper waren of met winkels?
Ik heb op kieskeurig gekeken naar de prijzen en vervolgens eentje opgezocht wat niet alleen een internetshop is, maar ook een echte winkel. Deze moest tevens binnen een bereik van 30km liggen van de MM. Bij mij was dat Norrod computers die hem verkocht voor 980.50 euro.

Vervolgens heb ik dit bij de mediamarkt verteld en na dat ze bij de mm wat met elkaar gingen heen en weer bellen heb ik hem ook voor dat bedrag kunnen meenemen!

• EQJim
Helaas, ik woon in Utrecht... Er zijn hier geen winkels binnen een straal van 30 km met een gunstige prijs. Beide kosten (uit mn hoofd) 1299 respectievelijk 1399. Vergeleken met internetprijzen scheelt dit dus zo'n 300 euro. Jammer, maar helaas!

• Frag1le
Ik heb inmiddels de toshiba in de huiskamer staan en ben zeer tevreden.
Wat een mooi beeld!
Heb een dvdspeler aangesloten op de tv dmv scart.(hier moet in de toekomst verandering in komen, heb niet voor niets 2 hdmi poorten) Het beeld is volop mooi en scherp. Wel heb ik alle noise reduction filters uitgezet omdat dit gewoon de kwaliteit verminderd als je een bron hebt met weinig/geen ruis.
Na dat ik die filters had uitgezet viel me op dat de tv ook ietsje sneller zapte dan met die filters aan.
De a.b. vind ik prima.
Ik vind dit design persoonlijk mooier dan de LG.
En als ik zometeen een andere dvdspeler/mediaspeler heb en een digitale decoder komen die 2 hdmi poorten goed uit.
De boxjes die in de tv zitten geven redelijk geluid (mist wat bass), prima voor mensen die geen home cinema set willen aanschaffen.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Frag1le schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:59:
Ik heb inmiddels de toshiba in de huiskamer staan en ben zeer tevreden.
Wat een mooi beeld!
Heb een dvdspeler aangesloten op de tv dmv scart.(hier moet in de toekomst verandering in komen, heb niet voor niets 2 hdmi poorten) Het beeld is volop mooi en scherp. Wel heb ik alle noise reduction filters uitgezet omdat dit gewoon de kwaliteit verminderd als je een bron hebt met weinig/geen ruis.
Na dat ik die filters had uitgezet viel me op dat de tv ook ietsje sneller zapte dan met die filters aan.
De a.b. vind ik prima.
Ik vind dit design persoonlijk mooier dan de LG.
En als ik zometeen een andere dvdspeler/mediaspeler heb en een digitale decoder komen die 2 hdmi poorten goed uit.
De boxjes die in de tv zitten geven redelijk geluid (mist wat bass), prima voor mensen die geen home cinema set willen aanschaffen.
Gahhh, ik wil mijn Toshiba ook. Maar Alternate schiet niet op met m'n bestelling, ik zit nu al bijna een week te wachten op een TV die binnen 24 uur leverbaar zou moeten zijn :(

• Frag1le
Devil N schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:29:
[...]

Gahhh, ik wil mijn Toshiba ook. Maar Alternate schiet niet op met m'n bestelling, ik zit nu al bijna een week te wachten op een TV die binnen 24 uur leverbaar zou moeten zijn :(
Ik heb de mijne daar ook gekocht, kon hem gelijk meenemen :)
Ik kan heel slecht wachten op een bestelling, het begint bij mij altijd meteen te kriebelen
Rij liever een 100 km en betaal wat euros meer dan dat ik 2 dagen moet wachten tot ik het product heb voor de goedkoopste prijs.
(goed ik woon op 15min afstand van alternate, niet iedereen heeft die luxe)

Net via de vga(via m'n laptop) een xvid gekeken, het scherm wil dus wel op de resolutie 1368x768 fullscreen (geen 1:1), 1360x768 of 1366x768 wil het scherm simpelweg niet fullscreen weergeven. Nu is de videokaart in m'n laptop ook niet de beste en zou het ook kunnen dat die die resoluties niet ondersteund. 1280x768 en 1280x720 wil hij prima weergeven maar zijn naar mijn mening net ietsje minder scherp dan 1368x768.
Verder merk je er niets van dat het geen 1:1 pixelmapping is met een xvid. Met een HQ hdtv film zal je misschien iets kwaliteit verlies zien.

* Frag1le is zeer tevreden met die scherm

Verwijderd

ik heb hier 1360x768 resolutie en full screen :)
radeon 9700, catalyst 6.7, dvi-hdmi
En browsen gaat wel relax met firefox, merk weinig van de niet 1:1
Of ik heb gewoon niet zon getraind oog ;)

Verwijderd

Ik heb nu de LG 32 LC2R 4 dagen in huis. Ik heb 'm bij de plasma-discounter in Naarden gekocht omdat die 'm op voorraad hadden, en tevens een mooi prijsje € 940 euro inclusief 2 jaar on site garantie. Ik vind 'm prachtig, zeker met de Xbox 360 aangesloten dmv de HD kabel, om je vingers bij af te likken. Gewoon op de kabel vind ik het niet echt mooi, maar ik ga nog digitale tv aanvragen, dus ik hoop dat dat ook goed komt.

• EQJim
Hoe goed presteerd de LC2R op een gewone analoge verbinding? Ik lees veel goede dingen over de Faroudja chip in de Toshiba i.c.m een analoge verbinding, en ik vraag me af hoe de LG zich verhoudt in vergelijking met de toshiba op dit gebied.

edit: Bedankt Robbie T; niemand anders met analoge ervaring?

[ Voor 11% gewijzigd door EQJim op 28-08-2006 20:04 ]

• Robbie T
eqjim schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:22:
Hoe goed presteerd de LC2R op een gewone analoge verbinding? Ik lees veel goede dingen over de Faroudja chip in de Toshiba i.c.m een analoge verbinding, en ik vraag me af hoe de LG zich verhoudt in vergelijking met de toshiba op dit gebied.
Kan je hier geen antwoord op geven, gebruik zelf digitaal.
Ik heb in elk geval via dvd, digitaal en ps2 en pc perfect beeld!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 10:55
Ik heb afgelopen week de 42LC2R gekocht
Wat een prachtscherm is dit zeg! De oude Xbox via component aangesloten en upsampling naar 720p aangezet en dat is echt een heel mooi beeld!
Enige nadeel: Ik kan als de tv op AV1 of op analoge tv staat alle beeldinstellingen kiezen(16:9,zoom1,zoom2 spectacle,full) maar in component of hdmi kan ik hem niet op FULL zetten. Best jammer als een uitzending de subs maar half in beeld heeft staan.
Weet iemand of dat te veranderen is?

Verwijderd

Voor diegenen wat nog twijfelen over de WL66, binnenkort is de WL68 reeks verkrijgbaar...

Toestel met 3 (!!) HDMI inputs, "100 Hz" technologie, dynamisch contrast van 3500:1 en Onkyo luidsprekers. Richtprijs is 1499,- dus ook wel goedkoper te vinden op internet

Verwijderd

eqjim schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 14:22:

edit: Bedankt Robbie T; niemand anders met analoge ervaring?
De LG heeft ook een Faroudja chip (Dcid)
Pagina: 1