Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Toyota Avensis] Lekke banden

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:02
Wij hebben een Toyota Avensis Station Wagon uit December 2003. We hebben hem nieuw gekocht en hebben er verder eigenlijk nooit wat mee behalve dat we om de haverklap lekke banden hebben.

Gister weer een lekke band ontdekt, nu links achter. We doen eigenlijk niks geks met de auto en rijden niet tegen stoepen o.i.d op. Ondertussen is dit wel al de 10e lekke band die wij hebben. Elke keer op een andere plek.

De enige oorzaak die wij kunnen hebben bedenken is dat hier nogal dunne banden opzitten (Banden zijn dunner dan bij normale auto's)Afbeeldingslocatie: http://www.toyota.nl/Images/t7_ave06_car_gal_10_800_tcm27-431200.jpg zoals hier op deze foto wel is te zien.
Doordat de banden dunner zijn zou een randje o.i.d dus ook meer "impact" moeten hebben.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van de vele lekke banden?

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 08:12

Emerge

Bifidus schmifidus

mogelijk zit er een productiefoutje in de velgen waardoor ze niet helemaal recht zijn, en er op die manier steeds een beetje lucht ontsnapt. :?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:43

Barrycade

Through the...

Ik zou je buurjongetjes eens boos gaan aankijken. Volgens mij hebben jullie namelijk een prikker in de buurt. Als de lekken altijd in de wangen zitten klopt er iets niet.

Of de minder paranoia reactie misschien steekt er wat uit de stoeprand op de plek waar jullie altijd parkeren?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Ik zou contact opnemen met Toyota. Ik neem aan dat er nog fabrieksgarantie op zit?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Robbie T
littlejoannes schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:59:
Ik zou je buurjongetjes eens boos gaan aankijken. Volgens mij hebben jullie namelijk een prikker in de buurt. Als de lekken altijd in de wangen zitten klopt er iets niet.

Of de minder paranoia reactie misschien steekt er wat uit de stoeprand op de plek waar jullie altijd parkeren?
Mijn ouders hebben een camping en wij wonen daarook, er zijn ook een aantal mensen die hier gewoon vast wonen, maar het is elke keer een andere band en wij zijn ook de enigen die steeds lekke banden hebben, dus het idee dat er bandenprikkers in de buurt zijn heb ik maar een beetje verworpen, temeer omdat het niet steeds in de wang is maar eigenlijk ook overal.
Emerge schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:57:
mogelijk zit er een productiefoutje in de velgen waardoor ze niet helemaal recht zijn, en er op die manier steeds een beetje lucht ontsnapt.
Dit is inderdaad een mogelijkheid die wij nog niet hadden bedacht, dit maar eens aan de garage voorleggen.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Een kennis van me heeft nu al zijn 2de nieuwe avensis. Nooit last van gehad. Hij heeft wel dikke sloffen onder zijn auto maar wel orgineel van toyota. (1ste was linea luna en nu executive uitvoering)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb al onder diverse auto's altijd laag-profiel banden gehad, maar daar echt niet noemenswaardige aantallen lekke banden mee gehad. (Op een productiefout na, een spijker, en een keer een velg stuk gereden.)

Aannames zijn fataal.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25

Chakotay

Lick here to continue

Kan aan mij liggen, maar als dit al de 10e keer is, en je vermoed dat het komt doordat het erg dunne banden zijn, waarom laat je er dan niet een keer een ander merk/type banden onder plakken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Standaard liggen er als het goed is Bridgestone Turanza's onder de Avensis, dat zijn heel behoorlijke banden. Worden ook gebruikt door Peugeot op de 307, door VW op sommige modellen, door Mazda op veel modellen, Ford idem.. Is best een goede band, en zeker niet 'dun' ofzo..

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Robbie T schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:26:
Dit is inderdaad een mogelijkheid die wij nog niet hadden bedacht, dit maar eens aan de garage voorleggen.
Dit is natuurlijk alleen van toepassing als er geen gaten in de banden zelf te ontdekken zijn.
Eventueel is er in een gaatje in de band ook nog een prop te schieten. Is ie (wanneer de band zelf daadwerkelijk lek is) weer dicht en kost minder dan een nieuwe band (en gaat eigenlijk net zo goed / lang mee).

Maar het zou goed kunnen dat er een gietfout in de velgen zit. Zoveel lekke banden is toch wel bijzonder of er moet bij jullie (camping lees ik) toch genoeg glas en prut liggen waar jullie iedere keer het "geluk" hebben er doorheen te rijden.

BMW 535D

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Ik gok ook nog steeds op een prikker die het op jullie voorzien heeft....

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Bij de garage kunnen ze toch gewoon zien hoe het lek is ontstaan... wat zeggen zij erover?

U vraagt, wij antwoorden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

JdM schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:51:
Ik gok ook nog steeds op een prikker die het op jullie voorzien heeft....
Staat de auto eigenlijk altijd thuis als jullie een lekke band hebben?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Robbie T
Klippy schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:16:
[...]

Staat de auto eigenlijk altijd thuis als jullie een lekke band hebben?
Uhm, ja vaak als wij het ontdekken wel eigenlijk..
Maar dan zou het nog raar zijn dat wij als enigen een lekke band hebben en de anderen eigenaren bijvoorbeeld niet.

Verwijderd

Robbie T schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:49:
Maar dan zou het nog raar zijn dat wij als enigen een lekke band hebben en de anderen eigenaren bijvoorbeeld niet.
T kan natuurlijk zijn dat de "prikker" het alleen op jou gemunt heeft omdat jij een mooiere auto/huis/... hebt, of hem ooit es op zijn tenen getrapt hebt over het een of het ander

Welke banden erop liggen gaat echt niet maken, onze hyundai reed bij wijze van spreken op fietsbanden en we hebben er maar 1 keer mee een platte band gehad op 14 jaar, dus de breedte van de banden speelt daar echt geen rol in (terwijl ik bij het parkeren minstens 2 keer de borduur pak :X)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:22

Klippy

Still Game

Aan de banden zal het inderdaad niet liggen, als je 4x een lekke band hebt kan het nog een foute serie banden zijn ofzo, al is de kans daarop al verwaarloosbaar klein, maar na 12x kan je dat hele idee vergeten.
Als het steeds dezelfde kant was zou ik de velg eens laten controleren of uitlijnen of weet ik wat, maar omdat het aan alle kanten is lijkt me dat ook geen oorzaak.

Vraag gewoon eens bij de garage wat steeds de oorzaak is.
Je kan ook gewoon erg veel pech hebben :P

Of koop zo'n ventiel met bandenspanningsindicator, als je dan 's avonds thuis komt loop je een rondje langs je auto en kijk je of alles nog goed is, is er dan 's ochtends een leeg kan je een klein lekje hebben gehad, maar na 2 of 3x zou ik toch eens iemand uit de buurt gaan verdenken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Klippy op 05-08-2006 17:27 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Robbie T
Klippy schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:25:

Of koop zo'n ventiel met bandenspanningsindicator, als je dan 's avonds thuis komt loop je een rondje langs je auto en kijk je of alles nog goed is, is er dan 's ochtends een leeg kan je een klein lekje hebben gehad, maar na 2 of 3x zou ik toch eens iemand uit de buurt gaan verdenken :)
dit vind ik een heel goed idee, denk dat we dit maar eens moeten gaan doen!
En natuurlijk even vragen aan de garage.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
zoals al eerder gevraagd is.. wat voor lek is het! Een gaatje? Zit er iets in (schroef / spijker) of is je band gewoon leeg?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Robbie T schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:49:
Alsof alle kinderen in de klas evenveel gepest worden... ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1