Kan ik met mijn xbox films bekijken die op mijn pc staan,zonder dat een of ander ftp programmatje aanstaat??
Volgens mij kun je dit wel ergens vinden. b.v.:
XBOX in het netwerk opnemen
[xbox] Xbox media center - Deel II
[xbox] Xbox media center - Deel III
Ik lees hier dit: Kan ik ook de media van mijn pc afspelen?
Ja, door middel van netwerk shares is dit mogelijk. Dit moet via het bestand XboxMediaCenter.xml gedaan worden. Je kan als voorbeeld een extra optie maken in het muziek menu. Om dit te doen, ga je als volgt te werk:
- Maak een connectie via FTP naar je XBOX
- Open het bestand XboxMediaCenter.xml
- Scroll naar beneden tot je bij <!-- My Music shares !--> bent aangekomen
Zet na het onderdeel <default></default> de volgende code
<bookmark>
<name>Netwerk share</name>
<path>smb://WERKGROEP;gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.x.x/Sharenaam/</path>
</bookmark>
De naam van de share kan je natuurlijk naar eigen smaak maken. De werkgroep, etc. spreken voor zich. Let er wel op dat je het IP adres van de PC invult en niet de hostnaam. Dit om conflicten te voorkomen.
Ik ben geen xbox expert. Weet niet of 'media center' iets totaal anders is als een gewone xbox.
XBOX in het netwerk opnemen
[xbox] Xbox media center - Deel II
[xbox] Xbox media center - Deel III
Ik lees hier dit: Kan ik ook de media van mijn pc afspelen?
Ja, door middel van netwerk shares is dit mogelijk. Dit moet via het bestand XboxMediaCenter.xml gedaan worden. Je kan als voorbeeld een extra optie maken in het muziek menu. Om dit te doen, ga je als volgt te werk:
- Maak een connectie via FTP naar je XBOX
- Open het bestand XboxMediaCenter.xml
- Scroll naar beneden tot je bij <!-- My Music shares !--> bent aangekomen
Zet na het onderdeel <default></default> de volgende code
<bookmark>
<name>Netwerk share</name>
<path>smb://WERKGROEP;gebruikersnaam:wachtwoord@192.168.x.x/Sharenaam/</path>
</bookmark>
De naam van de share kan je natuurlijk naar eigen smaak maken. De werkgroep, etc. spreken voor zich. Let er wel op dat je het IP adres van de PC invult en niet de hostnaam. Dit om conflicten te voorkomen.
Ik ben geen xbox expert. Weet niet of 'media center' iets totaal anders is als een gewone xbox.
Dat is idd een mogelijkheid. Makkelijker is misschien om je werkgroep in te vullen. Dan kan je via SMB Shares via My Music/My Video je SMB (gewoon netwerkshare) pc benaderen en daar tussen de geshared files browsen
Dit topic is gesloten.