[OSX] Printen via print server lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit hier met een heel vreemd probleem, vandaag heb ik een print server (netgear) gekocht zodat mijn windows machine niet continue aan hoeft te zijn.

Ik heb mijn printer aangesloten en geconfigureerd op mijn windows machine (zat geen osx software erbij) omdat mijn printer (HP PSC 1210) geen print server ondersteunt gebruik ik de alternatieve drivers van HP DESKJET 3420 in windows xp werkt dit perfect en printen gaat supersnel.

Als ik mijn printer zoek op mijn Mac Mini dan zie ik hem in mijn werkgroep staan (windows xp en osx hebben zelfde werkgroep) echter zodra ik hem wil toevoegen staat mijn printer niet in het lijstje met beschikbare drivers. Om dit probleem te verhelpen gebruik ik HPIJS deze support de HP DESKJET 3420.

Als ik mijn printer nu toe wil voegen dan krijg ik het niet voor elkaar om er een printje uit te krijgen, het IP van mijn printer is 10.0.0.108 en ik wil een IP-printer toevoegen.

Ik heb alle 3 de protocollen al geprobeerd (IPP / LPD en HP Jet Direct) bij adres geef ik aan 10.0.0.108 en bij "Druk af via" kies ik mijn printer met de HPIJS drivers. Het vreemde van dit alles is dat ik tijdens het printen geen foutmelding krijg en alle afdrukken komen netjes bij voltooid te staan.

Als ik na het toevoegen bij "Printerconfiguratie" kijk dan staat er bij "Locatie" Onbekende locatie. Weet iemand wat de locatie is van mijn printer? (heb als locatie al het ip geprobeerd zonder resultaat, ook zonder foutmelding)

Mocht ik ergens onduidelijk zijn dan hoor ik dat graag, ik heb mijn Mac Mini nu zelf een week dus ben (nog) niet ervaren in OSX

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik hoop dat je printprocessor doosje postscript ondersteunt. Probeer eens bij driver Generic te zetten.

Welke versie van OS X heb je (waarschijnlijk 10.4), alle updates? Heb je beide Ghostscript en HPIJS geinstalleerd? Al geexperimenteerd met Gutenprint?

Ben je zeker dat je doosje met IPP/LDP werkt en geactiveerd is daarvoor? JetDirect zou ik niet proberen behalve als je een HP netwerkdoosje hebt.

Heb je al geprobeerd te printen via SMB naar dat doosje?

Kun je vanuit Windows via IPP printen?

Kun je de correcte drivers voor de printer in XP/OSX niet verkrijgen van HP? Of van Netgear voor dat doosje?

Heb je de queue correct ingesteld of automatisch laten detecteren?

edit:
Ik heb even gekeken naar de specs van dat doosje en erg professionele informatie hebben ze er niet opstaan. Windows LPD? P2P? komaan, wat moet ik daar nu onder verstaan. En speedy 12MBps USB is ook nietmeer zo van deze tijd. Als je dit nieuw gekocht hebt zou ik het in ieder geval terugdragen.

[ Voor 25% gewijzigd door Guru Evi op 05-08-2006 04:10 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:50

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hoi, ik kan je niet helpen met je probleem. Maar ik weet wel dat ik er ook een heb (parallel) van Sitecom:

http://www.informatique.n...gi?M=I&A=550224&V=sitecom

Deze werkt prima, via HP Jetdirect support. lpd of ip printing werkt helaas voor geen meter.

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Guru Evi schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 04:01:
Ik hoop dat je printprocessor doosje postscript ondersteunt. Probeer eens bij driver Generic te zetten.
Drivers bij Generic werken niet
Welke versie van OS X heb je (waarschijnlijk 10.4), alle updates? Heb je beide Ghostscript en HPIJS geinstalleerd? Al geexperimenteerd met Gutenprint?
OS X is helemaal up-2-date. Heb zowel Ghostscript als HPIJS geinstalleerd
Ben je zeker dat je doosje met IPP/LDP werkt en geactiveerd is daarvoor? JetDirect zou ik niet proberen behalve als je een HP netwerkdoosje hebt.
Zeker weten doe ik natuurlijk niet, omdat ik zowel in de handleiding als op de site van Netgear hier weinig informatie over kan vinden. Had vanmorgen wel geprobeerd om via JetDirect te printen en toen kwam (na een aantal keer resetten) en een printje uit was alleen maar geel van kleur was, hij print dus wel ziet hem ook wel maar alleen in de kleur geel bij JetDirect
Heb je al geprobeerd te printen via SMB naar dat doosje?
Samba krijg ik de melding NT_STATUS_NO_MEMORY zelfs na meerdere keren resetten, heb in OS X ook geprobeerd de printer toe te voegen als Windows-Afdrukken
Kun je vanuit Windows via IPP printen?
Niet mee geexperimenteerd, geinstalleerd met de bij geleverde netgear software op windows
Kun je de correcte drivers voor de printer in XP/OSX niet verkrijgen van HP? Of van Netgear voor dat doosje?
Gezocht, niks gevonden. Wel de OS X drivers voor de printer
Heb je de queue correct ingesteld of automatisch laten detecteren?
Beide geprobeerd
edit:
Ik heb even gekeken naar de specs van dat doosje en erg professionele informatie hebben ze er niet opstaan. Windows LPD? P2P? komaan, wat moet ik daar nu onder verstaan. En speedy 12MBps USB is ook nietmeer zo van deze tijd. Als je dit nieuw gekocht hebt zou ik het in ieder geval terugdragen.
Bedankt voor de hulp zover, ik zal er idd even over na gaan denken om het product retour te doen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark