Videokaart heeft moeite met kleuren weergeven

Pagina: 1
Acties:

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 13:09
Ey tweakers,

Ik heb sinds net last van een heel vreemd probleem, ik weet niet hoe ik uit moet leggen maar ik denk dat deze 2 bijlage's meer zeggen dan woorden.

Trouwens ik heb een ATI Radeon 1900XTX in combinatie met een Arctic X2 ACCELERO, en bezit deze al 2 maanden.

Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/uploads/kkpqmocqeqeep-orgineel.jpg

Hoe ik het zie op mijn scherm (foto genomen met cameratje):
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/uploads/kkpqmocqeppq-verkeerd.jpg

Hopelijk kan iemand me vertellen wat er mis is en welke stap ik het best kan ondernemen. Ik heb het al met andere monitoren geprobeerd (zelfde probleem). Ik moet jullie er trouwens wel bij zeggen dat dit tafareel gebeurde nadat ik een uur geleden mijn monitor liet vallen op de tafel.

Mvg
Sparkle

[ Voor 8% gewijzigd door sparkle op 05-08-2006 02:51 ]

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:20

Pieroman

/me

Heb je al geprobeerd om drivers opnieuw te installeren, alles na te lopen, kijken of je koeler wel goed geinstalleerd is?

• sparkle
Pieroman schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:50:
Heb je al geprobeerd om drivers opnieuw te installeren, alles na te lopen, kijken of je koeler wel goed geinstalleerd is?
Het heeft het altijd al gedaan, en ik heb trouwens me eerste post geedit ben er vergeten bij te zetten dat dit gebeurde nadat me monitor is omgevallen op me tafel. Maar het is 100% zeker me monitor niet (dus ik denk me videokaart), want ik heb al 2 andere monitoren geprobeerd.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je geeft zelf aan het waarschijnlijk hardwarematig is. Controleer de kabels eens, vervang ze desnoods. Zet de kabel op een andere uitgang als dat mogelijk is.

Verder zou je toch naar je drivers moeten kijken, stel je voor dat het wel software matig is.

En... zijn de kleuren alleen niet in orde bij de foto of ook in Windows zelf?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• sparkle
Motrax schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:58:
Je geeft zelf aan het waarschijnlijk hardwarematig is. Controleer de kabels eens, vervang ze desnoods. Zet de kabel op een andere uitgang als dat mogelijk is.

Verder zou je toch naar je drivers moeten kijken, stel je voor dat het wel software matig is.

En... zijn de kleuren alleen niet in orde bij de foto of ook in Windows zelf?
Kabels net vervangen zonder resultaat, ook op me andere DVI poort geprobeert en drivers ook net opnieuw geinstaleerd.

Dit probleem doet zich overgens overal in Windows voor, behalve in games en films niet echt merkent last van.

• sparkle
Onverklaarbaar. Ik sloot mijn PC op een andere locatie aan het voedingsnet en het probleem doet zich opeens niet meer voor. Beter, en zaak opgelost. Nog bedankt voor de inzet.
Pagina: 1