Toon posts:

ADSL volgens Orange niet beschikbaar op mijn adres??

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb 2 weken geleden Orange adsl family bestelt voor op onze nieuwe woning. Krijg ik gister een brief thuis gestuurd met de mededeling dat de adsl lijn niet kon worden aangelegd wegens technishe redenen.

Dus ik bellen met de helpdesk, en krijg als antwoord van dat ik op een glasvezelkabel ben aangesloten (wat helemaal niet waar kan zijn, enigste twee wijken in rotterdam die een glasvezelkabel verbinding hebben zijn het lloydkwarter en Nesselande). ik zelf woon op Laan op Zuid.

Ik heb op meerde sites de postcode check uitgevoerd en krijg steeds als resultaat dat adsl WEL verkrijgbaar is om mijn adres.

Ik heb momenteel een zakelijke KPN verbinding voor telefonie, dus kan het michien daar aan liggen??

de postcode is 3071MK en huisnummer is 74.

alvast bedankt...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:33

Jimbolino

troep.com

dan zul je toch echt bij de provider(s) moeten zijn, hier op het forum kunnen we weinig doen voor je.

Begin eens bij KPN, zij beheren jouw koperdraadje en moeten deze uiteindelijk vrijgeven aan orange...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Ook ik wilde overstappen naar Orange Familie en hoewel ik diverse aanbieders voor ADSL kan kiezen geldt dit niet voor het Orange-pakket.
Ik maar even bellen met Orange en wat blijkt? Orange plaatst hun eigen centrales naast die van KPN en zolang dit niet gebeurd is kan ik geen Orange ADSL (al dan niet met telefonie) op mijn adres krijgen. Veghel, 5467KM.

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:08:
Hi,

Ik heb 2 weken geleden Orange adsl family bestelt voor op onze nieuwe woning. Krijg ik gister een brief thuis gestuurd met de mededeling dat de adsl lijn niet kon worden aangelegd wegens technishe redenen.

Dus ik bellen met de helpdesk, en krijg als antwoord van dat ik op een glasvezelkabel ben aangesloten (wat helemaal niet waar kan zijn, enigste twee wijken in rotterdam die een glasvezelkabel verbinding hebben zijn het lloydkwarter en Nesselande). ik zelf woon op Laan op Zuid.

Ik heb op meerde sites de postcode check uitgevoerd en krijg steeds als resultaat dat adsl WEL verkrijgbaar is om mijn adres.

Ik heb momenteel een zakelijke KPN verbinding voor telefonie, dus kan het michien daar aan liggen??

de postcode is 3071MK en huisnummer is 74.

alvast bedankt...
Met ISDN werkt Orange family ook niet..

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Er zijn stukjes in R'dam waar naar een verdeelpunt in de wijk glasvezel ligt en geen koper. Dan kan je geen ADSL krijgen want dat heeft koper nodig vanaf de centrale tot aan je huis.

Situatie is dan als volgt:

Centrale --> glasvezel --> wijkverdeelstation --> koperlijn --> huis.

Wanadoo kan aan KPN verzoeken om je lijn om te zetten naar een koperlijn wat nu glas is. Als ze dat niet willen doen (kost vast geld natuurlijk) houdt het op. Dan kan je het bij een andere provider proberen misschien.

Of zelf bij de telefonie afdeling van KPN lang zeuren dat ze dit oplossen omdat je een telefoonlijn wilt waar je ADSL op kan aanvragen. Veel mensen die je aan de telefoon krijgt kennen dit misschien alleen niet deze sitiatie, want je telefoonlijn werkt toch.

Er zijn meer topics hier op GoT over glasvezel in het vastenet en ADSL. Het is dus niet zo dat er glasvezel kabel bij je binnen ligt.

Topic is ook ietswat onduidelijk, want eigenlijk is het wel beschikbaar op je centrale/adres. Alleen niet leverbaar door een technische beperking hoe je woning is aangesloten op de centrale.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-08-2006 12:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 02:15:
Ook ik wilde overstappen naar Orange Familie en hoewel ik diverse aanbieders voor ADSL kan kiezen geldt dit niet voor het Orange-pakket.
Ik maar even bellen met Orange en wat blijkt? Orange plaatst hun eigen centrales naast die van KPN en zolang dit niet gebeurd is kan ik geen Orange ADSL (al dan niet met telefonie) op mijn adres krijgen. Veghel, 5467KM.
Orange plaats apparatuur in de wijkcentrale om vanaf hun eigen netwerk ADSL Family op het laatste stukje koper naar je huis te zetten. Dat doen alle providers met een eigen netwerk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:26:
[...]

Orange plaats apparatuur in de wijkcentrale om vanaf hun eigen netwerk ADSL Family op het laatste stukje koper naar je huis te zetten. Dat doen alle providers met een eigen netwerk.
Dat bedoel ik :)
Pagina: 1