ik heb nou al een paar keer geprobeerd om debian te installeren op mijn nslu2 het is 2x al goed gegaan maar door een stomme fout moest ik hem weer volledig opnieuw installeren.
ik volg iedere keer deze handleiding:
http://www.nslu2-linux.org/wiki/DebianSlug/Bootstrap
maar bij het installeren van de open-ssh server gaat het ineens iedere keer fout ik zou even exact neerzetten wat ik krijg:
hij geeft iets aan met nogroup -s en nologin -u dat het daar fout gaat maar ik heb er echt geen idee van wat dat inhoud aangezien ik nog steeds een n00b ben met linux. misschien dat 1 van jullie een oplossing weet
ik volg iedere keer deze handleiding:
http://www.nslu2-linux.org/wiki/DebianSlug/Bootstrap
maar bij het installeren van de open-ssh server gaat het ineens iedere keer fout ik zou even exact neerzetten wat ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| root@brokenslug:/usr/sbin# apt-get install openssh-server Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Suggested packages: ssh-askpass xbase-clients rssh The following NEW packages will be installed: openssh-server 0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B/215kB of archives. After unpacking 549kB of additional disk space will be used. Preconfiguring packages ... Selecting previously deselected package openssh-server. (Reading database ... 7211 files and directories currently installed.) Unpacking openssh-server (from .../openssh-server_1%3a4.3p2-3_arm.deb) ... Setting up openssh-server (4.3p2-3) ... useradd: invalid numeric argument 'nogroup' adduser: `/usr/sbin/useradd -d /var/run/sshd -g nogroup -s /usr/sbin/nologin -u 100 sshd' returned error code 3. Exiting. dpkg: error processing openssh-server (--configure): subprocess post-installation script returned error exit status 1 Errors were encountered while processing: openssh-server E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
hij geeft iets aan met nogroup -s en nologin -u dat het daar fout gaat maar ik heb er echt geen idee van wat dat inhoud aangezien ik nog steeds een n00b ben met linux. misschien dat 1 van jullie een oplossing weet