Internetverbinding soms even weg met SMCWBR14-G2?

Pagina: 1
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 22:31
Hoi,

ik heb een SMCWBR14-G2 router gekocht, alles werkt verder goed (internet, wlan, shares, eigenlijk alles), maar ik heb een vaag probleem dat volgens mij de internetverbinding op 1 of andere manier niet constant is :??.

Bijvoorbeeld, msn vliegt er om de minuut uit, maar als ik me aanmeld via webmessenger is het wel goed. Of als ik een bestand download, alles gaat goed, maar ineens stopt de progressbar. Maar downloaden via nieuwsgroepen gaat wel altijd goed. Als ik blijf pingen naar een site, krijg ik altijd antwoord, ook al vliegt op dat moment msn er bijvoorbeeld uit. Ik weet echt niet waar het aan ligt, het is op elke pc op het netwerk, draadloost of via een kabel.

Ik heb de pc's al een vast ip adres gegeven, maar dit maakt ook niet uit. Ook heb ik dingen zoals upnp aan en uitgezet, porten geforward enz, maar het probleem blijft. Iemand een idee?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je je verbinding al eens op keepalive gezet?

En probeer eens te pingen naar een site waarvan je op dat moment downloadt?

Gebruik je trouwens IE als browser of Firefox?
Als je IE gebruikt: Probeer firefox eens, en als alternatief voor MSN Messenger GAIM...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• knarfyboy
Heb je je verbinding al eens op keepalive gezet?
Die snap ik niet, ik vind m nergens terug in de router :??
En probeer eens te pingen naar een site waarvan je op dat moment downloadt?
Ping blijft gewoon doorlopen, en t downloaden stopt zonder enige reden.
Gebruik je trouwens IE als browser of Firefox?
Als je IE gebruikt: Probeer firefox eens, en als alternatief voor MSN Messenger GAIM...
Heb al IE en FF gebruikt, ook op andere pc's. Voor het msn gedeelte, ik heb Trillian, Msn 7 en Live geprobeerd, maar doen alle3 precies hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door knarfyboy op 05-08-2006 00:48 ]

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb je al een firmware update van de router gedraaid? Kijk voor meer informatie op de SMC site.

• knarfyboy
martindiepeveen schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:50:
Heb je al een firmware update van de router gedraaid? Kijk voor meer informatie op de SMC site.
Er zijn helaas geen nieuwe firmwares voor deze router ;(.

Verwijderd

Heb je bedraad internet of wireless?

Anders kan je het kanaal is wijzigen in je router.

• knarfyboy
Draadloos en via een kabel, allebei hetzelfde probleem. Ik heb overigens wel een andere kabel geprobeerd, maar dit maakt ook niets uit.

• knarfyboy
Niemand meer een idee wat het kan zijn? ;(

• Romke

Romke

Dieselhead

Ja, misschien een brak modem?
Het ding is natuurlijk wel 5 jaar oud he...

Misschien is het handig dat je deze router terugbrengt en een beetje bijlegt voor een model met ingebouwd ADSL(2+) modem...

Verwisseling met een ander topic

[ Voor 9% gewijzigd door Romke op 06-08-2006 12:29 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• knarfyboy
Hmm, heb sinds 2 maanden chello met telefonie erin, zo'n Arris modem. Lijkt me niet dat die kapot is?

• Romke

Romke

Dieselhead

Ok, dan verwissel ik even jou met een ander topic...

Probeer dan gewoon je router eens om te ruilen..

Of draai eens een Virusscanner en Spybot

Verwijderd

Anti-XP schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:30:
Probeer dan gewoon je router eens om te ruilen..
... voor een ander merk.

De ervaringen die ik met SMC heb zijn nou niet zo denderend. Ik gebruik zelf altijd Linksys, Asus, ZyXEL, Cisco, enzovoort, en geen "speelgoed uit china".

Verwijderd

er was iets met dat WEP niet goed wordt herkend met deze router. Probeer eens een andere beveiliging...
Pagina: 1