Toon posts:

[router] netwerkadres verkrijgen..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe laptop sinds gisteren, ook een nieuwe draadloze router(sitecom). Ik krijg uiteindelijk meestal wel verbinding maar het duurt heel lang voordat ik een netwerkadres krijg, of ik krijg er helemaal geen en dan blijft er staan: netwerkadres verkrijgen.
Ik heb op google gezocht maar het levert niet veel op, virusscanner is antivir en firewall heb ik niet dus daar ligt het niet aan.

Bereik is uitstekend(staat ook aangegeven)

[ Voor 184% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 00:11 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
virusscanner firewall?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
zie vorige post, ff aangepast.

Verwijderd

Je probeert ook niet te verbinden vanuit die bunker van gewapend beton die toevallig in de tuin staat neem ik aan?:) Het probleem met netwerkadres verkrijgen bekom ik vooral als het signaal te zwak is of wanneer er teveel ruis is. Heb je dit probleem dan ook als je zeg maar vlak bij je router zit met je laptop?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel een beetje magere topicstart. Wat zijn je instellingen, wat heb je geprobeerd? Krijg je met kabel wel snel een netwerkadres?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 03:16:
Je probeert ook niet te verbinden vanuit die bunker van gewapend beton die toevallig in de tuin staat neem ik aan?:) Het probleem met netwerkadres verkrijgen bekom ik vooral als het signaal te zwak is of wanneer er teveel ruis is. Heb je dit probleem dan ook als je zeg maar vlak bij je router zit met je laptop?
Zie mijn startpost, ik zit denk ik ongeveer 5 meter van de router vandaan ;) , bereik is uitstekend (staat ook aangegeven)

Ik heb ergens gelezen dat je je ip etc. handmatig enzo moet invullen, maar hoe weet je welke cijfers je moet invullen bij DNS servers? Rest weet ik wel, run... cmd.. ipconfig

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heeft dit met client software te maken?
Gewoon een configuratiefout in je router + Wireless settings in Windows.
Probeer het maar eens zonder WEP/WPA.
Lukt het dan wel, dan zit er dus een foute setting.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je kunt je IP ook handmatig instellen..

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt weet ik, maar hoe doe ik dat? hoe kom ik achter mijn dns servers?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

stop een kabel ertussen en kijk?

[opamodus]
waar is de inventiviteit van de jeugd van tegenwoordig toch..
[/opamodus]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:59
Toevallig deze week ook bezig geweest met een Sitecom router.
Ik heb de 143 en hetzelfde probleem. Na een firmware update (eerst 2.45 dan 2.50) werkt het perfect.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-07 21:38
Om je DNS servers te zien typ je in CMD: ipconfig /all

Verwijderd

Topicstarter
hij deed het alweer goed, maar heb me ip toch maar even handmatig ingevoerd, er lijken geen problemen meer te zijn.
Bedankt voor de hulp, topic kan dus dicht :)
Pagina: 1