Toon posts:

RGB (Scart) door AV switch werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze mooie AV switch aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.net/images/products/76-1-UEE_AV_Control_2_1.jpg
http://www.joytech.net/pr...oductID=76&lang=1&catID=9

Dit apparaat zou RGB over Scart moeten ondersteunen (is namelijk volledig bedraad) maar het werkt niet. Als ik mijn XBOX direct aansluit op poort 1 van mn TV en ik kies RGB dan krijg ik keurig een signaal. Sluit ik de XBOX aan op de switch, switch op poort 1 met een volledig bedrade kabel dan resulteert dit in een volledig zwart scherm.

Ik heb me al ingelezen en mogelijk dat ik een bepaald voltage op 1 van de pinnen aan moet leveren, maar dan zou dit ook door de AV switch doorgegeven moeten worden toch?

Joytech reageert lekker niet, dus dat is ook handig. Iemand nog tips om te beginnen met troubleshooting?

Ik vergeet te vertellen dat het om een Sony TV gaat, geen 100 hz. Ik zoek nog even het exacte productnummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 23:11 ]

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 12:44

R-B

Blokkert

Sorry, ik weet geen oplossing

wat ik wilde weten, is er al een switch voor HDMI/Component etc? En niet die vage scart :)

edit:

Ja dus, zijn aardig prijzig maar oke..
http://www.livingcinema.n...ink-schakelaar-p-202.html

[ Voor 38% gewijzigd door R-B op 05-08-2006 10:29 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

doormeten met een multimeter misschien?

of anders een lampje met een batterij als je geen meter hebt.

edit:
Als de tv niet automatisch naar het AV kanaal schakels komt er geen 12 volt op pin 8.

Een zwart beeld lijkt erop dat het Blanking singnaal laag blijft (Pin 16) 1-3V voor RGB

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 11:56 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Werkt andere RGB apparatuur via de switch wel correct? (zoals DVD speler bijvoorbeeld)
Misschien kan je proberen om de AV ingang van de SONY handmatig op RGB te zetten?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Ik heb hetzelfde apparaat, ben er niet helemaal tevreden mee... maar het voldoet momenteel ('k d8 o.a. dat hij ook automatisch schakelde, maar doet dit niet)

Over het RGB, ik heb een DVD speler en een DVB-C ontvanger via RGB aangesloten, deze werken verder zonder problemen. Het is idd zo dat er een schakel signaal moet zijn om op RGB te schakelen, maar dit apparaat verzwakt/versterkt sommige signalen verkeerd en sluit ze soms niet goed af als een andere poort is geselecteerd (bv. 4:3/16:9 schakeling!). Misschien dat je tv er te 'moeilijk' over doet omdat hij niet een exact voltage ontvangt wat nodig is voor RGB omschakeling... Kun je misschien een andere tv proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Alle RBG apparatuur geeft hetzelfde probleem, DVD, Digitale cable en dus de XBOX. Ik zet de TV handmatig op RGB dus dat is het probleem niet. (Gooi ik nog wel in een macro voor mn universele AB)

@TheDoman: Als ik dus 1-3V op pin 16 aanbied zou het kunnen werken? Ik meet het nog wel even na of dit via de XBOX wel doorkomt en op de AV switch niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nagemeten. De XBOX levert 1,7 volt tussen pin 16 en 18 en dat is dus de reden dat het werkt. Wrom geeft die switch dit niet door! :-)

Ik gaat er eens een batterij op zetten. 1.5 volt zou de truuk moeten doen, als dit werkt ga ik wel kijken hoe ik dit uit de switch krijg...

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:09:@TheDoman: Als ik dus 1-3V op pin 16 aanbied zou het kunnen werken? Ik meet het nog wel even na of dit via de XBOX wel doorkomt en op de AV switch niet.
Dat zou inderdaad moeten werken ja.
Maar wat ik bedoelde is bij veel moderne TV's kun je via de instellingen aangeven hoe je het signaal van de SCART wilt ontvangen (composite/S-Video/RGB), misschien dat het dan wel werkt..

Verwijderd

Topicstarter
@The_Doman, geen instellingen helaas. En 1-3V op pin 16 en 18 werkt ook niet. Ik zie wel het blanking effect (Composiet ingang gaat op zwart) maar op dat moment krijg ik nog steeds geen RGB door... :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog briljante ideeen want ik heb het nog niet aan de gang...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
De fabrikant toch nog even flink aan de tand voelen omtrent hoe en wat en anders 'kassie' retour. :|

Verwijderd

Topicstarter
Contact met de helpdesk en de unit mag retour en omgewisseld worden. Maar ik denk toch niet dat het probleem in de switch zit en dat een andere switch het niet op gaat lossen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Terminator_T100 schaamt zich heel, heel, heel erg diep. De belangrijkste les: vertrouw niet op ervaringen uit het verleden en doe geen aannames.

De kabel die de switch met de TV verbond was niet in orde, vreemd genoeg werkte de kabel goed op RGB met de decoder maar mogelijk dat dat kwam omdat ie in een andere bocht gedraaid wordt.

Voor iedereen die op zoek is naar een goede AV switch kan ik dit apparaat zeker aanbevelen. Het enige wat er aan ontbreekt is automatisch omschakelen bij inschakelen van een apparaat en coaxiale spdif inputs.

Erg happie hiero!

• ParkOverall
  • Laatst online: 22-02 15:29
Okay, even testen met een andere kabel is inderdaad standaard als er problemen zijn met een verbinding......... Mooi om te horen dat het kassie toch goed werkt; ik had me op dat apparaat gericht als zijnde een van de mooist verkrijgbare oplossingen voor het schakelen met scart.

• Yotta
  • Laatst online: 19-02 13:35

Yotta

0110101001111010

Kick :+
Ik ben ook van plan deze aan te schaffen. 8)
Er wordt gezegd dat de av switch niet automatisch switched. Maar zijn er switchers die dat wel doen? Kan iemand een foto posten van de afstandsbediening, tnx!

0110101001111010

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
OK, laat ik dan ook even op de kick ingaan (alternatief is een nieuw topic openen).

Ik overweeg deze switch ook sterk. Het enige nadeel van het feit dat alles 1 op 1 en gescheiden gekoppeld wordt, zou zijn dat apparaten die ik niet met een digitale audiokabel aasnluit (zoals videorecorder die alleen scart heeft) niet over de audio-installatie kunnen lopen. Dit terwijl mijn huidige handmatige vivanco switch met 3 scart-ingangen wel alle scart-signalen ook over de analoge stereo-output gooien.

Maar verder zou deze switch dus de ideale oplossing voor mij zijn.

Wel zit ik met een vraag: Ik zit met het feit dat ik ethernet aansluitingen te kort kom voor de apparatuur in m'n audio/videomeubel. De ethernetpoorten op deze switch zouden me dus ook goed van pas komen. Ik vraag me alleen af hoe deze poorten geschakeld zijn:

Gaan deze ook mee in het switching-proces (dus een 'input' ethernetpoort alleen actief als de bijbehorende ingangsbron actief is) of werkt het apparaat in dit opzicht gewoon als een 'hub' die alles aangesloten houdt?

Ik kan nergens op internet of hier iemand vinden die hier ervaring mee heeft. En Joytech beantwoordt mijn mails niet :/

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, die audio van de videorecorder is een kwestie van creatief solderen of met twee scartblokken en wat s-video/geluidskabels werken...

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
MikeyMan schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:14:
Mjah, die audio van de videorecorder is een kwestie van creatief solderen of met twee scartblokken en wat s-video/geluidskabels werken...
Yep, dat gaat ook wel goed komen :). Realiseer me net dat de video ook gewoon tulp audio-uitgang heeft.

Dus waarschijnlijk ga ik audio gewoon op 3 manieren op de receiver aansluiten:
- Optisch (voor ingangsbronnen die optisch SPDIF hebben)
- Coaxiaal SPDIF (ga ik de composite video bussen voor misbruiken)
- RCA links/rechts (wit/rood)

:)

Nu dus alleen het ethernet probleem nog.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1