Wij hebben onlangs een Minolta bizhub c250 aangeschaft. Dit is zo'n multifunctional apparaat, dus printen/scannen/nieten/kopieren/netwerkfunctionaliteit en ga zomaar door. Op het moment wordt hij alleen als kopieer machine gebruikt, maar nu is mij gevraagd om het apparaat beschikbaar te maken voor alle gebruikers in het netwerk (1pdc met win2k+exchange,3fileservers,web/ftp server,terminal server). Hij moet minimaal aan de volgende voorwaarden voldoen:
-standaard moet iedereen in zwart-wit printen, een aantal gebruikerd mogen alleen in kleur printen
-Hij moet ook vanuit de terminal server te gebruiken zijn
Verder zou het idiaal zijn als ik hem niet op elke pc handmatig zou hoeven te configureren. Het is ook mogelijk om accounts/boxes aan te maken, weet niet of dat zo bijzonder is.
hoe kan ik dit het realiseren en mischien hebben jullie wel iets aan toe te voegen iets wat mischien handig/verstandig is.... Ik kan best een duwtje gebruiken in de goede richting want ik ben helemaal niet thuis met dit soort apparaten
-standaard moet iedereen in zwart-wit printen, een aantal gebruikerd mogen alleen in kleur printen
-Hij moet ook vanuit de terminal server te gebruiken zijn
Verder zou het idiaal zijn als ik hem niet op elke pc handmatig zou hoeven te configureren. Het is ook mogelijk om accounts/boxes aan te maken, weet niet of dat zo bijzonder is.
hoe kan ik dit het realiseren en mischien hebben jullie wel iets aan toe te voegen iets wat mischien handig/verstandig is.... Ik kan best een duwtje gebruiken in de goede richting want ik ben helemaal niet thuis met dit soort apparaten