nieuw systeem start op en .. uit

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41563

Topicstarter
nieuw systeem in elkaar gezet;

amd xp 4200 m2
asus mn2e moedeboard
Xfx 7600 gs extreme
kingston 512mb 2*
enermax 400 w

kast thermaltake
maxtor 300gb ide

Het systeem startte in eerste instantie niet op, meteen na inschakelen valt de pc uit (3sec).
Daarna wel windows installeren maar lukte niet wegens partitie problemen.
Uiteindelijk windows geinstalleerd maar dag later start ie niet meer op.

- voeding is oke, getest met andere voeding
- kast is goed, getest

Alleen met videokaart en geheugen start de pc niet op en stopt na 2-3 seconden.

Lampje op het mobo is groen, alle fans draaien, en tweemaal het mobo gedemonteerd voor controle op kortsluiting.

Wat kan er mis zijn, videokaart geheugen processor ?

Iemand nog tips wat ik kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 16:30
zoveel mogelijk testen, alles appart natuurlijk..
zijn bepaalde onderdelen niet compatible met elkaar, heb je daar rekening mee gehouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Er zijn vrij veel problemen met DDR2-geheugen i.c.m. het A2N-E moederbord, met name waar het geheugen een hoger voltage dan 1.95 (max moederbord) vereist.
Ik vind het overigens vreemd dat Asus bij dit moederbord redelijk wat overclock-mogelijkheden biedt, maar dan het snelste geheugen niet of nauwelijks ondersteunt.
Hopelijk kunnen ze met een BIOS-update ervoor zorgen dat je een hoger voltage dan 1.95 in kan stellen. (is dit uberhaupt technisch mogelijk?)

offtopic:
Zelf kwam ik achter deze problemen te laat achter ;(
Morgen hoop ik het moederbord binnen te krijgen en dan ga ik kijken of mijn OCZ DDR2-6400 stabiel draait, maar gezien alle verhalen vrees ik hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Zit de koeler wel goed op de CPU (/geen zeeën van koelpasta)

Klinkt een beetje als een temperatuurprobleem, waarbij de pc zichzelf uitschakelt als beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die had ik al doorgenomen,

Pc heeft al een uurtje gedraaid toen ik windows geinstalleerd heb, met de stock koeler en de pasta pad die er op zit. Niet perfect maar daar moet de boel wel op draaien.

Als hier iets mis zou zijn dan had ik het wel gemerkt, tevens voelde de heatsink niet warm aan.

Kan het zijn dat het geheugen er al voor kan zorgen dat de pc na 3 sec al uitvalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen piepjes oid?

Controleer eens of de powerknop niet vast hangt, of dat die draadjes daarvan kortsluiting maken. Het is mij ook eens overkomen, en daar kun je lang naar zoeken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kast is oke, ik heb de 2 pinnetjes even doorverbonden op het moederboard van de powerswitch.

maar bedankt voor het meedenken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Anoniem: 41563 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:45:
Die had ik al doorgenomen,

Pc heeft al een uurtje gedraaid toen ik windows geinstalleerd heb, met de stock koeler en de pasta pad die er op zit. Niet perfect maar daar moet de boel wel op draaien.

Als hier iets mis zou zijn dan had ik het wel gemerkt, tevens voelde de heatsink niet warm aan.

Kan het zijn dat het geheugen er al voor kan zorgen dat de pc na 3 sec al uitvalt ?
De heatsink zou juist wel enigszins warm aan moeten voelen.
Als je heatsink totaal niet warm is, kan dit er juist op wijzen dat de koeler niet, of niet voldoende, contact maakt, met als resultaat een oververhitte proc.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als hij wel eens opstart, ga gelijk eens naar de bios naar de hardware monitor, en kijk daar eens naar de temps / voltages etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals ik vermeld had startte hij eerst niet op en meteen na 3 sec uit, vervolgens wel en windows geinstalleerd en heeft 1,5 uur aangestaan. Lijkt me dat de cpufan goed gemonteerd zit.
Nu start de pc niet meer op zoals eerst.

Zal het helpen als ik de bios clear? of zonder videokaart kijken of hij blijft lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Check mijn post over geheugen eens.
Wat voor soort heb je er precies in zitten?
Staan die ook in de ASUS QVL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
afijn, pc opgestart, zonder monitor en jawel hij startte door, vervolgens monitor aangekoppeld en natuurlijk niets.

Ten einde raad videokaart verwijderd en pc opgestart en viel niet uit.

Videokaart er weer in en hij doet het tot op heden goed.

Geheugen is kingston kvr667d2n5k2/1g , deze kan ik niet vinden in ondersteunde reepjes

processor draait onbelast 34 graden vcore 1,4 volt en loopt nu al een aantal uren

Een ander probleem, 300 gb maxtor ide ziet een partitie niet meer, ook niet met partition magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
systeem heeft de heeft de hele middag gedraaid, toen ik vervolgen een andere hdd gewisseld heb om de mbr te repareren startte de pc weer niet op met de goede hdd

en toen de videokaart eruit en erin en .. hij deed het weer ???

hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is nog niet opgelost, systeem heeft weer een dag prima gedraaid.

Toen ik net de floppykabel even monteerde startte het systeem weer niet op.

Toch maar weer de videokaart eruit en erin en hij start weer.

Wat kan het nu zijn, brakke videokaart of toch nog kortsluiting ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41563 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:43:
Het probleem is nog niet opgelost, systeem heeft weer een dag prima gedraaid.

Toen ik net de floppykabel even monteerde startte het systeem weer niet op.

Toch maar weer de videokaart eruit en erin en hij start weer.

Wat kan het nu zijn, brakke videokaart of toch nog kortsluiting ???
Duw je ATX powerstekker eens strak in het moederbord. Die wil bij mij ook wel eens een beetje los gaan en dan doet hij precies het zelfde
Pagina: 1