Toon posts:

Laptop voor school/thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ^_^/

Binnenkort ga ik studeren en wil daarvoor ook nog een nieuwe laptop aanschaffen. Naast school wil ik hem ook gebruiken voor thuis. Ik download vrij veel en wil er ook een beetje op gamen. Mijn maximale budget is €1600~€1700. Na veel zoeken vond ik op deze:

Toshiba Satellite A100-159

Intel Core Duo T2500, 2.0GHz, 667MHz, 2MB cache
1GB DDR2 533MHz (max 4GB)
100GB HDD, 5400rpm
DVD-SuperMulti drive(Dubbellaags)
ATI Mobility Radeon X1600 512 Hypermemory
15.4" Toshiba TruBrite WXGA TFT scherm
2.72Kg

Goedkoopste prijs bij kieskeurig is €1431,51.

Eigenlijk ben ik hartstikke tevreden met de laptop. Ik heb hem zelf al gezien bij mediamarkt (met een duurder prijskaartje). Het enigste wat me dwars zit is de videokaart. Heb niet veel positieve dingen gehoord over hypermemory. De videokaart zelf was ook niet echt een topper van wat ik heb gelezen. Ik ben niet van plan om er echt veel op te gamen. Maar zou hij World of Warcraft wel goed kunnen draaien en nieuwere games? Verder wil ik er ook op kunnen programmeren. Ook ben ik van plan om hem mee naar school te nemen dus dat 15.4" scherm zit wel goed.

Zit het wel goed met deze laptop of kan ik beter een andere laptop aanschaffen met een betere videokaart? Hebben jullie nog tips? Het liefst wil ik geen Acer of een Dell merk..

Alvast bedankt.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als ik een andere laptop (via Google) bekijk met een X1600, staat hier ook 512 MB in de eerste specificaties:
http://www.gen-x-pc.com/note_5750.htm

Er zicht echt 256 MB videogeheugen op, maar hij neemt nog max 256 MB van het RAM af. Dan is de 256 MB toch al een hele mooie kaart? Normaal gesproken kom je daar niet eens boven uit, of je moet al hele hoge resoluties en hoge resolutie textures gebruiken.
Met een WXGA scherm (1280x800?) heb je daar geen last van lijkt me.

Hier staat nog eens dat een 512 MB X1600 echt 256 MB videogeheugen heeft, maar ook met de info dat je het hypermemory niet kan uitschakelen:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=68273

Ik zou het gewoon doen, met 256 MB videogeheugen heb je al echt een berg.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft inderdaad een WXGA 1280x800 scherm. Met die videokaart zit ik dus goed.
Maar hoe zit het met het programmeren? Is deze laptop hier ook geschikt voor?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:11:
Hij heeft inderdaad een WXGA 1280x800 scherm. Met die videokaart zit ik dus goed.
Maar hoe zit het met het programmeren? Is deze laptop hier ook geschikt voor?
Wat gebruik jij om te programmeren?
Ik bedoel, als je al denkt een bakbeest daarvoor nodig te hebben, zou ik je software niet willen draaien :+

Edit:
Programmeren lukt dus al prima op een 200 MHz dingetje.
Compileren ( als het dus niet over scripten gaat ) gaat sneller naarmate je computer sneller is.

[ Voor 16% gewijzigd door SH4D3H op 04-08-2006 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay. Ik denk dat ik hem dan gewoon aanschaf.

Bedankt voor jullie hulp ^_^

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22
World of Warcraft ga je hier uitstekend op kunnen draaien :P vraag is alleen of dat verstandig is om op school te gaan doen :+

Verder lijkt het me inderdaad een uitstekende keus!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Er is ook de Fujitsi-Siemens Xi 1546 voor ongeveer dezelfde prijs, die heeft een x1800 videokaart, toch net iets beter voor games :)

Maar je moet wel goed opletten hoeveel intern geheugen (GDDR3 of VRAM) die X1600 heeft, sommige hebben maar 64 of 128 MB.

Verwijderd

Koop een pc voor 1000 euro om te gamen en haal voor de overige 600-700 een Dell met een leuke aanbieding.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 04:21:
Koop een pc voor 1000 euro om te gamen en haal voor de overige 600-700 een Dell met een leuke aanbieding.
Ja ik ben zelf ook opzoek naar een laptop voor school/thuis/etc en dit was ik ook al van plan. Ik wilde dan wel weer een net iets betere lappie hebben en daarom heb ik zelf mijn oog laten vallen op een Asus A6m (Q037H, soms ook wel Q073H genoemd door typo :P), maar helaas kan ik er nergens eentje meer vinden voor rond de 800 euro's. Waar hij nog leverbaar is that is ! Bijvoorbeeld bij 4Launch, Zercom en OBCS zijn ze uitverkoopt.. Dus als iemand daar nog toevallig een linkje voor heeft ! Graag !!

Verwijderd

Alex3305 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:48:
[...]

Ja ik ben zelf ook opzoek naar een laptop voor school/thuis/etc en dit was ik ook al van plan. Ik wilde dan wel weer een net iets betere lappie hebben en daarom heb ik zelf mijn oog laten vallen op een Asus A6m (Q037H, soms ook wel Q073H genoemd door typo :P), maar helaas kan ik er nergens eentje meer vinden voor rond de 800 euro's. Waar hij nog leverbaar is that is ! Bijvoorbeeld bij 4Launch, Zercom en OBCS zijn ze uitverkoopt.. Dus als iemand daar nog toevallig een linkje voor heeft ! Graag !!
4Launch is niet uitverkocht hoor. De levertijd is alleen 6 tot 10 werkdagen. Ik heb mijn bestelling van de a6m-q037h daar ook lopen :).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:45:
[...]

4Launch is niet uitverkocht hoor. De levertijd is alleen 6 tot 10 werkdagen. Ik heb mijn bestelling van de a6m-q037h daar ook lopen :).
Njah hij was uitverkocht dan O-) toen ik em een paar geleken wilde hebben.. Maar goed nu heb ik de MSI Megabook L710 met een wrede 17" widescreen lcd, en dat bevalt me perfect, zeker een aanrader !!
Pagina: 1