Toon posts:

[XP] HP Laserjet 2600n en problemen met USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben problemen met het installeren van een HP Color Laserjet 2600n. Er zit een installatie CD bij die we volgen. We hebben hier een Dell Dimension 4600. Op de pc hebben we een nieuwe installatie van Windows XP uitgevoerd. Verder is er geen enkel software programma geïnstalleerd.

We doen de installatie CD van HP in de computer en op een gegeven moment wordt er gemeld om de printer op de computer aan te sluiten. Dat doen we en vervolgens gebeurt er niet veel meer. Rechtsonder in het scherm wordt gemeld “USB apparaat wordt niet herkend”. Ook de HP installatie loopt niet verder. We hebben de nieuwste software gedownload van de HP site. Ook hebben we bij Dell gekeken naar updates voor het Moederbord/USB.

Ook onder apparaatbeheer staan geen gele/rode uitroeptekens bij de USB poorten.

Iemand nog enige idee? Wij niet meer…
:'(

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-03 11:33

wontcachme

You catch me? No you wont

kan je hem niet installeren zonder de printer aan te sluiten. De meeste HP printers hebben die optie tijdens de installatie

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Doet de printer het wel op een andere pc?

En als je standaard HP laserjet drivers gebruikt, werkt die dan wel op de DELL?
En anders kun je em nog via het netwerk aansluiten. En kijken of het dan wel werkt.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Handmatig de printer installeren lijkt mij het makkelijkst. Dan hoef je ook niet al die extra software van HP te installeren.

Hoe? Uit m'n hoofd: Start -> instellingen -> configuratiescherm -> hardware toevoegen -> zoeken -> printer selecteren -> volgende -> zelf drivers zoeken -> bladeren naar CD -> zoek een driver map met *.inf files -> precieze printer kiezen -> volgende -> klaar.

Verwijderd

wwillem schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:44:
Handmatig de printer installeren lijkt mij het makkelijkst. Dan hoef je ook niet al die extra software van HP te installeren.

Hoe? Uit m'n hoofd: Start -> instellingen -> configuratiescherm -> hardware toevoegen -> zoeken -> printer selecteren -> volgende -> zelf drivers zoeken -> bladeren naar CD -> zoek een driver map met *.inf files -> precieze printer kiezen -> volgende -> klaar.
Als windows zegt dat het een onbekend device is, dan is de kans groot dat het geen correcte id's kon lezen waardoor je er ook geen drivers opkrijgt. Zelfs niet manueel.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:48:
[...]

Als windows zegt dat het een onbekend device is, dan is de kans groot dat het geen correcte id's kon lezen waardoor je er ook geen drivers opkrijgt. Zelfs niet manueel.
Jahoor, dat gaat prima. Zolang je zelf aan geeft welke driver bij het onbekende apparaat (unknown device) hoort, dan doet Windows netjes wat je vraagt en werkt de hardware.

Verwijderd

Topicstarter
De printer aansluiten op een laptop gaat wel goed. Verder moet ik de printer aanzetten anders loopt de wizard niet door.

Ik kan de printer wel manual installeren, maar dan heb ik de juiste poort niet. Ik kan dan namelijk geen USB poort selecteren, alleen LPT1.. COM1 enz. Kan ik een USB poort toevoegen?

Ik hoor graag van jullie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wim ga dan eens aan de slag. Je kan door die driver te installeren een usb-poort toevoegen. Ik zou als ik jou was gewoon eerst eens kijken waarom die installatie niet doorloopt (of dat je de printer met het inf-je vanaf cd installeert). Want dat is de beste methode :)
Wij gaan in ieder geval niet alle stappen voorkauwen, en het zoekwerk voor je doen, want zo zit GoT niet in elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 05-08-2006 18:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1