Toon posts:

A8N-E loopt telkens vast na wisselen stekkertjes koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw en heb een probleem met mijn moedbord denk ik.

Ik zal eerst mijn specs plaatsen.

AMD 64 Athlon 3500+ processor.
2x512 Crosshair Valueselect MB RAM.
Asus A8N-E Moedebord.
Connect3D Radeon X850 XT 256 MB Pci-e Videokaart.
AeroCool 450 Watt voeding.
Onboard Sound.

Mijn probleem is als ik op Teamspeak of Skype wil gaan met mijn koptelefoon, dan moet ik de stekkertjes veranderen. Maar als ik dat doe dan loopt hij vast. En als ik hem dan opnieuw opstart dan wil hij niet booten. Ik heb voor de zekerheid de Bios vandaag upgedate en in die update stond.

Fixed system hangs on POST while installing some PCI-E x16 VGA cards

Daar lijkt mijn probleem behoorlijk op. Alleen ik snap dan niet waarom die dat bij elke hardware verandering doet. Want ik vandaag ook een Floppydiskette erin gebouwd en toen starte hij weer niet op. Alles draait, alle fans enzo. alleen hij komt niet door die POST heen zou ik maar zeggen.

Het is alleemaal ingewikkeld maar iemand een idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de topictitel verduidelijkt. Want dat sloeg werkelijk nergens op :) Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:25:
Ik heb de topictitel verduidelijkt. Want dat sloeg werkelijk nergens op :) Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Wat jij wil, vond het een goede titel :?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

Heb je ook de nieuwste drivers geinstalleerd? Het klinkt misschien suf, maar er staat op de site bij de biosupdate dat je drivers minimaal versie iets moeten zijn. Heb je dat ook gedaan?
En dat probleem met niet door je POST heenkomen: ik ken het. Bij mij kwam hij niet eens tot áán de POST (geen piepje). Drie keer achterelkaar m'n A8N-e RMA gestuurd en het bij de laatste keer opgegeven. Geld terug en een AM2 bord + cpu gekocht, waar ik nu op zit te wachten.
en het is Corsair niet Crosshair ;)

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Pyrus schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:25:
Heb je ook de nieuwste drivers geinstalleerd? Het klinkt misschien suf, maar er staat op de site bij de biosupdate dat je drivers minimaal versie iets moeten zijn. Heb je dat ook gedaan?
En dat probleem met niet door je POST heenkomen: ik ken het. Bij mij kwam hij niet eens tot áán de POST (geen piepje). Drie keer achterelkaar m'n A8N-e RMA gestuurd en het bij de laatste keer opgegeven. Geld terug en een AM2 bord + cpu gekocht, waar ik nu op zit te wachten.
en het is Corsair niet Crosshair ;)
Drivers van wat? Geluid of de Bios tools enzo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:57:
Wat jij wil, vond het een goede titel :?
Ik weet de exacte titel niet meer, maar ik weet nog wel dat het exact 2 woorden waren in de richting "PC probleem". En dat is niet de bedoeling hier, zie ook de PMG Beleid :)

Over de drivers: probeer zoveel mogelijk recente drivers te installeren. Ze zijn te downloaden van de website van de moederbordfabrikant danwel de chipfabrikant.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Als ik het goed heb heeft de A8N-E een geluidskaart met driver/software die detecteerd waar je een stekkertje in hebt zitten

(:P heb jij die 3d audio demo met "Dwaze Muziek" in je controlpanel van je geluidskaart icoontje rechtsonder in? dat is de versie, dacht dat het realtek HD ofzoiets was)

Anyway dit programma houd dus bij waar je stekkertje in zit, miss dat hij tijdens het skypen na een wisseling van de stekkertjes dus een nieuw signaal krijgt waardoor het programma je pc laat vastlopen perongeluk? probeer is de tray/hulpprogrammas van realtek uit te zetten via cltr_alt_delete?

(waarom wissel je btw telkens stekkertjes? waar is dit voor nodig!) :) en beetje aardig tegen de modjes doen als je niet wil dat je topic opslot gaat en je dus geen oplossing krijgt!

~ Mijn prog blog!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Ikzelf heb ook een A8N-E mobo, maar heb een aparte geluidskaart (Audigy 1), en de on-board sound dan ook disabled in de BIOS.

Je zou eens kunnen proberen met een goedkoop geluidskaartje, en die parallel naast je on-board sound installeren. WindowsXP kan rustig 2 geluidskaarten naast elkaar draaien. Dan gebruik je de ene (on-board bv) voor games/muziek, en die PCI geluidskaart voor Skype/Teamspeak. Hoef je niet te wisselen en kun je ook muziek over je speakers draaien tijdens het Skypen :)

Ikzelf heb overigens een USB-headset die door WindowsXP dus ook als 2e geluids-'kaart' gezien wordt. Bevalt me prima, en ik hoef nooit stekkers te wisselen. M'n 5.1 speakers zitten gewoon permanent in m'n Audigy 1 geplugd, en wil ik Skypen of Teamspeak doen dan pak ik m'n headset erbij.

[ Voor 22% gewijzigd door Haay op 07-08-2006 09:14 . Reden: USB headset toegevoegd. ]

Pagina: 1