Xbox 360 aansluiten op Home Cinema Set en TV

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik heb een vraag over het aansluiten van een Xbox 360 op een TV

Hoe krijg ik het beste beeld (Welke kabel daarvoor? Scart splitter nodig?) en geluid op mijn Xbox (Heb deze computer met 2 tulpstekkertjes op Aux ingang en de TV op de Scartkabel) Ik heb volgens mij geen Optische Ingang...

Foto achterkant (Klik):
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/9278/ftdxboxyx1.th.png
http://img454.imageshack.us/img454/9278/ftdxboxyx1.png

Op mijn TV heb ik 1 scart-ingang en 1 tulpstekkertje wit (Geluid, mono dus) en 1 gele (Video)

Misschien de Xbox 360 als DVD-speler gebruiken, vind ik ook goed...als ik maar mooi geluid heb :P En goed beeld

Is het dan ook mogelijk bijv. een cd af te spelen / muziek via de computer af te spelen en tegelijk Xbox geluid te horen?

Op het moment heb ik de Xbox 360 als volgt aangesloten:
Scart-Adapter achterin de TV, met vanuit de TV 1 Wit Tulpstekkertje naar mijn Home Cinema Set (Aangesloten op de TV in)
De Scart Ingang/Uitgang van de Home Cinema Set is dus ongebruikt.
Ik heb nu dus het gevoel vanwege die ene Tulpstekker in plaats van 2 dat ik slecht geluid heb, want toen ik de Scart-Adapter van de Xbox in mijn Home Cinema Set deed kreeg ik erg mooi geluid, maar ik kreeg geen beeld.

Als iemand informatie nodig heeft vraag maar, en alvast bedankt :)

Het plaatje klopt dus niet helemaal meer, de Scart ingang/uitgang is ongebruikt en de TV In is gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door basdv op 04-08-2006 20:39 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 20:27
Je hebt nu alleen 1 kanaal(die witte) dus in gebruik, dan draai je dus mono ipv stereo. Sluit dus ook gewoon die rode eronder aan.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:03
Na 3x lezen begrijp ik het een beetje:
Je wilt het geluid van je Xbox op je homecinema aansluiten. Daar bestaan vast wel kabeltjes voor.
offtopic:
Waarom zo'n ingewikkeld verhaal?

[ Voor 86% gewijzigd door zetje01 op 05-08-2006 11:44 ]

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Carel schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 10:53:
Je hebt nu alleen 1 kanaal(die witte) dus in gebruik, dan draai je dus mono ipv stereo. Sluit dus ook gewoon die rode eronder aan.
Dat kan dus niet omdat mijn TV alleen een Witte heeft en geen rode...en ik kan ook niet de Witte en Rode in mijn home cinema set doen en de gele in mijn TV, omdat het snoer daar te kort voor is (Alles zit in 1 kabel waarna het opgesplitst wordt in 3 kabels, met zo'n 30-40 cm ruimte.)
zetje01 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:03:
Na 3x lezen begrijp ik het een beetje:
Je wilt het geluid van je Xbox op je homecinema aansluiten. Daar bestaan vast wel kabeltjes voor.
offtopic:
Waarom zo'n ingewikkeld verhaal?
Ik heb het geluid nu wel op mijn home cinema maar volgens mij niet optimaal...en ja, beetje moeilijk getypt :P
Ik fiets wel even langs de Mediamarkt zo.