Het is inmiddels de 2e keer dat mijn (ext4erne)schijf binnen 6 maanden de geest geeft. Beide waren 250 Gb.. eentje van Maxtor geweest en nu eentje van Hitachi.
Bij aanzetten spint de schijf zelf goed op... eenmaal op toeren hoor je de (denk ik) koppen tikken.
Net alsof ze aan lezen zijn en dan TIKK en dan weer lezen en dan weer TIKKK... hij blijft het continue doen.
Vorige keer zat er wat minder gevoelige data op dan nu..
ding staat overigens 24u p.d. aan.
Wellicht iemand nog een goede tip? (iig geen dure recovery centra's... dat geld heb ik toch niet.
Ook tips met aankoop voor nieuwe harde schijf is welkom, weet nu namelijk niet echt zeker of dit soort harde schijven wel 24u p.d. aan mogen staan?
[edit]
En oude harde schijf heb ik geclaimd en gekregen.
Bij aanzetten spint de schijf zelf goed op... eenmaal op toeren hoor je de (denk ik) koppen tikken.
Net alsof ze aan lezen zijn en dan TIKK en dan weer lezen en dan weer TIKKK... hij blijft het continue doen.
Vorige keer zat er wat minder gevoelige data op dan nu..
Wellicht iemand nog een goede tip? (iig geen dure recovery centra's... dat geld heb ik toch niet.
Ook tips met aankoop voor nieuwe harde schijf is welkom, weet nu namelijk niet echt zeker of dit soort harde schijven wel 24u p.d. aan mogen staan?
[edit]
En oude harde schijf heb ik geclaimd en gekregen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 19:21 ]