12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Dit lijkt mij een duidelijk google verhaal..Burning_Tyre schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:17:
Ik ben bezig een nieuw systeem samen te stellen. Nu ben ik dus opzoek naar een voeding.
Ik ben een aantal jaar uit het pc circuit geweest. Nu zie ik dat er voedingen met en zonder S-ata kabel/aansluiting zijn.
Wat is hier het voordeel van en wat heb ik nodig?
Ik ben van plan AMD XP 64 x2 te gaan draaien op een asus bordje.
Ga zelf eens op zoek.
een Sata voeding aansluiting heb je nodig als je een SATA harddisk gaat aansluiten, en zijn overigens ook verloopkabeltjes molex _> sata, mocht je geen sata aansluiting op je voeding hebben.
Lijkt me duidelijk, SATA harddisks hebben het liefst een SATA Power connector in hun achterste. Maar volgens mij lusten de meesten ook gewoon molex.
Kwaad om iets met SATA power connectors te nemen kan het niet, tenzij je erg graag veel normale molexen hebt.
Kwaad om iets met SATA power connectors te nemen kan het niet, tenzij je erg graag veel normale molexen hebt.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ben wel van plan een s-ata schijf eraan te hangen.
Maar had een q-tec voeding op het oog. Maar die zodner s-ata aansluiting is wat stiller dan die met, vandaar.... heb liever die wat stillere, en dan een omzet kabeltje.
Maar had een q-tec voeding op het oog. Maar die zodner s-ata aansluiting is wat stiller dan die met, vandaar.... heb liever die wat stillere, en dan een omzet kabeltje.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Q-tec moet je sowieso niet nemen, dat is rotzooi.Burning_Tyre schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:34:
Ben wel van plan een s-ata schijf eraan te hangen.
Of je met of zonder een S-ATA connector neemt maakt weinig uit, zeker als je gewoon een verloopstekkertje wil gaan gebruiken.
Neem gewoon een nieuwe A-merk voeding, ipv. die Q-tec troep.
Bij een nieuwe A-merker kan je er vanuitgaan dat er SATA stekkers opzitten én genoeg andere molexen.
Sommige SATA HD's lusten ook een gewoone molex maar sommige niet, ligt aan de fabrikant veelal, sata stekekrs zijn wel lekkerder als je wilt hotswappen
Bij een nieuwe A-merker kan je er vanuitgaan dat er SATA stekkers opzitten én genoeg andere molexen.
Sommige SATA HD's lusten ook een gewoone molex maar sommige niet, ligt aan de fabrikant veelal, sata stekekrs zijn wel lekkerder als je wilt hotswappen
Bij de meeste merken voedingen krijg je wel een voeding met s-ata stekkers eraan. Anders kun je gewoon een verloopje kopen (van 1 molex naar 2 s-ata)
Ik zou zeker geen Q-tec nemen, want dat is echt bagger..
Ik zou zeker geen Q-tec nemen, want dat is echt bagger..
Verwijderd
Ik gebruik vaak van die converters met 2 sata connectors parallel achter elkaar (geen V dus) en 1 Molex er voor. DIt scheelt echt ontzettend veel geklooi met extra kabels.
Als je 2 HD's boven elkaar hebt kun je het tussen kabeltje er mooi tussen schuiven zonder dat dat je airflow echt naar beneden haalt. Dat kan met een V dus niet.
Als je 2 HD's boven elkaar hebt kun je het tussen kabeltje er mooi tussen schuiven zonder dat dat je airflow echt naar beneden haalt. Dat kan met een V dus niet.
Pagina: 1