Toon posts:

Orange Livebox Doorlinken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een beetje gelezen te hebben wil ik ook wel Orange ADSL met livebox, Ook heb ik gelezen dat het bereik van dit ding erg slecht is, atm heb ik een draytek vigor 2600WE ( ooit veel te duur gekocht, gebruik de meeste functies totaal niet ) maar deze heeft maar n 11 mbps Wlan systeem, moet ik dus ook n nieuwe wlan router oid kopen neem ik aan, anders kan ik geen 20mbit halen. Toch ?

Is er een mogelijkheid om de livebox door te linken aan een Wlan router via een van die ethernet poorten van de livebox ( gewoon met n utp kabeltje dus) ? zoja, is dit moeilijk met instellen? en welke router kan ik het beste kopen voor het doorlinken ? ( liefst met een beetje groot bereik, heb boven op zolder wel een 7 dbi antenne aan mn pc ) Zo ervaren ben ik nl niet met netwerken etc.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Jij hebt een switch nodig voor je bedraad aangesloten pc's, en voor je draadloze pc's kan ik je de Linksys WAP54G aanbevelen.

De switch in combinatie met een Accesspoint is omdat je livebox al een router is, en je geen 2 routers in een netwerk wil hebben.
Een accesspoint doet niet meer dan het omzetten van bedraad naar draadloos.
De switch die ik hier gekozen heb past mooi bij de WAP54G, zodat je ze bovenop elkaar kunt zetten :P

Dit betreffende Linksys Accesspoint wordt geleverd met een configuratie cd zodat je het AP de eerste keer makkelijk in kunt stellen, daarna kun je de webinterface in het ding gebruiken. (zorg dat je je AP een ip in de range van je livebox geeft, liefst buiten de DHCP scope)
Niet vergeten te beveiligen, en mocht je bereik niet goed genoeg zijn, dan kun je de wap54g flashen met HyperWAP firmware om het vermogen op te voeren.

Het is misschien zo niet de goedkoopste oplossing, wel de makkelijkste en in mijn ogen de beste.
Je kunt ook met een wlan router gaan klooien, maar een wlan router is niet bedoeld voor het doel waar jij hem voor wil gebruiken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.