Termination Error met SCSI HDD

Pagina: 1
Acties:

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 16:00
Ik heb via mijn werk een Adaptec AHA-2940UW Pro SCSI controller kunnen bemachtigen, s
amen met een 18GB HDD @ 10K (Compaq) vanzelfsprekend SCSI. Jumper v/d scsi staat op Force single ended.

Ik sluit hem dus aan via zo'n 68-pins SCSI kabel, maar als ik opstart krijg ik bij de POST volgende error:
"Insufficient Termination on 68-pins" of iets in die aard. Ik heb al wat gezocht op internet
en je zou een speciale kabel nodig hebben om te terminaten, ofzo, wat jullie?

Vreemde is dat de harde schijf perfect werkt...maar die error vertraagt natuurlijk het opstarten.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
AHA-2940UW Pro support

“Attention! Insufficient termination detected on a 68-pin (wide) connector of your AHA-2940UW Pro. Consult documentation. Press any key to continue.”
The SCSI Card BIOS has detected that either only one or no devices have been terminated on the wide SCSI segment. Verify the termination on both internal and external wide(68-pin) connectors. Terminate the SCSI device at the end of each cable. The SCSI devices between the ends of each cable must have their terminators removed (or disabled).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die schijf hoeft toch niet op Single Ended?

Iig heb je gewoon een actieve terminator nodig na de schijf aan de kabel.

1 schijf op Uw snelheid zorgt trouwens voor heel weinig reflectie in de kabel en dus heel weinig problemen, waardoor de schijf gewoon prima werkt.

Maar "wide" scsi aanlsuitingen gewoon altijd "terminaten"
"TERM pwr" zit ook wel op schijven, maar is wat anders.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 04-08-2006 17:51 ]

specs

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 16:00
Waar moet ik die terminator dan opsteken? Het is een SCSI kabel met twee aansluitingen...één voor op mijn controller en eentje voor de schijf...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan heeft ie er 1 te weinig :)

Je hebt losse actieve LVD terminators, of LVD kabels met geintegreerde terminator.

(Trouwens, bedenk hoe veel moeite je hier voor wilt doen, want zo snel is dit setje niet meer, het is een beetje afhankelijk van wat voor schijf er onder de compaq stikker zit.)

specs