Raid 0 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:53
Gisteren heb ik mijn Asus M2N-E moederbord binnengekregen en wil 2 Western Digital 250Gb schijven in raid 0 installeren. Ik heb een raid 0 array aangemaaakt met een chunksize van 64k. Bij het installeren van XP in zowel de 64 als de 32 bits versie krijg ik hetzelfde probleem. De raiddrivers die ik van de Asus cd-rom heb gehaald en naar floppy zijn gekopieerd, worden herkend als nieuwere drivers dan die van XP zelf. Ik krijg vervolgens de keuze tussen S(floppy drivers) of Enter (oude XP drivers) Als ik S kies gebeurt er helemaaal niets en als ik op Enter druk gaat de installatie door, maar eindigt op een gegeven moment met een foutmelding. Normale XP installlatie verloopt probleemloos. Wie helpt me verder?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Rocketman schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:11:
[...]
Ik krijg vervolgens de keuze tussen S(floppy drivers) of Enter (oude XP drivers) Als ik S kies gebeurt er helemaaal niets
Wat bedoel je met 'helemaal niets'? Wordt de diskette wel gelezen?
en als ik op Enter druk gaat de installatie door, maar eindigt op een gegeven moment met een foutmelding.
Welke foutmelding precies?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Rocketman
r00n schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:14:
[...]

Wat bedoel je met 'helemaal niets'? Wordt de diskette wel gelezen?

[...]

Welke foutmelding precies?
In eerste instantie wordt de floppy gelezen, maar bij het later kiezen tussen "s"en "enter" wordt de floppy niet meer aangesproken. Ik krijg later de volgende melding: cannot read nvraid.sys

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
In dat geval: weet je zeker dat de floppydrive, floppykabel en diskette nog goed zijn?
Je zou alles eens kunnen vervangen, te beginnen bij een andere diskette.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
Rocketman schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:22:
[...]

In eerste instantie wordt de floppy gelezen, maar bij het later kiezen tussen "s"en "enter" wordt de floppy niet meer aangesproken. Ik krijg later de volgende melding: cannot read nvraid.sys
Heb je niet de mogelijkheid om het bestand over te slaan???
Ik heb namelijk zelf bijna hetzelfde gehad, en nadat ik het bestand had overgeslagen, ging de WinXP setup gewoon door zonder problemen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit lijkt verdacht veel op het, bij mij tenminste overbekende, kapotte floppy verhaal.

Inmiddels heb ik op dit forum al meerdere malen gepost dat je maar 10 FD moet aanmaken omdat in het ongunstigste geval FD 10 pas goed werkt.

ARME AOW’er

• Rocketman
Remy!!!! schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:27:
[...]

Heb je niet de mogelijkheid om het bestand over te slaan???
Ik heb namelijk zelf bijna hetzelfde gehad, en nadat ik het bestand had overgeslagen, ging de WinXP setup gewoon door zonder problemen.
Ik heb helaas niet de keuze om over te slaan. De setup is dan al mislukt.

• Rocketman
r00n schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:23:
In dat geval: weet je zeker dat de floppydrive, floppykabel en diskette nog goed zijn?
Je zou alles eens kunnen vervangen, te beginnen bij een andere diskette.
Je zou inderdaad bijna denken dat ik het daar moet zoeken. Ik ga het inderdaad proberen met een andere floppy en drive.

Verwijderd

volgens mij is het niet een kapotte floppy kabel. heb ook het probleem met men M2N32SLI moederbord. cannot read nvidia.sys . ben al drie dagen aan het zoeken naar een oplossing.
floppy drive verandert + kabels + allerlei floppy's, slipstream xp setup cd's gemaakt, allerlei forums afgezocht, maar voor zover niets dat helpt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je trouwens XP SP2 erop staan? Dat wil ook weleens schelen.

ARME AOW’er

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waveline, als het echt zo erg is kun je de drivers evt nog slipstreamen met de Windows CD. Op die manier heb je helemaal geen floppendisk nodig. Het probleem blijft toch hetzelfde: op de een of andere manier kan Windows gewoon niet goed de nvraid.sys (je raiddrivers) lezen. Ik zeg ook: check je floppendisk/floppy/kabel! :)

Verwijderd

Heb een slipstream cd van "windows SP1 setup cd" gemaakt, maar die werkte ook niet. Ik heb die gemaakt met nlite. Maar ik ga nog is een proberen want op internet vond ik een site waar stond dat ik veranderingen moest doen in de file oemsetup.sif. Deze file staat in de nvraid driver directory. Heb al vanalles geprobeerd maar kom er voorlopig niet echt uit. maarja we blijven proberen :)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

in de meeste gevallen ligt het aan de diskette wat bij mij ook het probleem was.
Probeer maar eens een andere diskette.
Je kan het ook proberen door een diskette overnieuw te formateren want dit geeft meestal ook een foutmelding.
Hiermee kan je het diskette,floppydrive probleem in ieder geval uitsluiten

computer voor alle werkzaamheden

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49
Ik had ook problemen met floppy's.. ik zou eerst een paar andere floppy's proberen.
Pagina: 1