[XP] Drive letter verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-03 14:41

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Ik heb van de week een schijf in een linux server van me vervangen door een nieuwe, omdat ik toch nog wat oude data van de oude schijf wilde proberen te halen heb ik in windows een ext3 driver geinstalleerd, deze heeft een driveletter voor de schijf aangemaakt, namelijk O:. Zo kon ik via windows op mijn ext3 partitie komen, werktte prima.

Nu heb ik de ext3 partitie verwijderd en ik heb er een NTFS partitie van gemaakt, alleen nu loopt windows helemaal naar de klote als ik boot, hij probeerd volgens mij nog steeds die ext3 partitie te "mounten", O: staat nu onder deze computer als "Lokaal station O:", maar hij staat onder overige (screenshotje)??? In de software waarmee ik de ext3 partitie gemount had kan ik verder niets meer instellen, ook niet als ik alles terug zet zoals het was.

Wanneer ik een NTFS partitie aanmaak met partition magic doet hij het trouwens wel als windows al opgestart is, hij krijgt dan een nieuwe driveletter (K:), maar vreemd genoeg is O: dan hetzelfde wat er op K: staat. Pas wanneer ik reboot begint het gezeik, en pas wanneer ik de partitie weer weghaal is er niets meer aan de hand.

Iemand enig idee hoe ik deze O: driveletter weg kan krijgen en natuurlijk alle verwijzingen hiernaartoe?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

net use o: /d misschien een optie?

<edit> niet helemaal goed gelezen dus </edit>

Als ik het goed begrijp heb je een fysieke schijf waar je met een of ander programmaatje de ext3 partitie in windows kon benaderen. Nu ben je van die partitie af en krijg je problemen.

Wellicht eens het register nagaan op verwijzingen naar het programma wat je hiervoor gebruikt heb en die verwijderen. Heb je uberhaupt al geprobeerd het programma zelf te verwijderen?

[ Voor 86% gewijzigd door @r!k op 04-08-2006 16:10 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
En als je de partitie met partition magic helemaal verwijdert, reboot en dan handmatig in XP aanmaakt?

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
ErikH schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:08:
net use o: /d misschien een optie?

<edit> niet helemaal goed gelezen dus </edit>

Als ik het goed begrijp heb je een fysieke schijf waar je met een of ander programmaatje de ext3 partitie in windows kon benaderen. Nu ben je van die partitie af en krijg je problemen.

Wellicht eens het register nagaan op verwijzingen naar het programma wat je hiervoor gebruikt heb en die verwijderen. Heb je uberhaupt al geprobeerd het programma zelf te verwijderen?
Register ben ik al nagegaan, alles verwijderd (Stonden inderdaad een paar verwijzingen in), maar dat heeft niets geholpen.
MADG0BLIN schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:09:
En als je de partitie met partition magic helemaal verwijdert, reboot en dan handmatig in XP aanmaakt?
Al geprobeert, maar werkt niet, die O: driveletter blijft staan, wat ik ook met die partitie doe...

[ Voor 36% gewijzigd door KRASH op 04-08-2006 16:12 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 19:44
Systeemherstel voor datum van installatie driver voor ext3?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk ext3fs gebruikt om binnen Windows ext3 te kunnen aanspreken. In je configuratiescherm kan je de instellingen vervolgens wijzigen voor je ext2 en ext3 partities, dus ook waarschijnlijk voor je O:

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Mithras86 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:14:
Je hebt waarschijnlijk ext3fs gebruikt om binnen Windows ext3 te kunnen aanspreken. In je configuratiescherm kan je de instellingen vervolgens wijzigen voor je ext2 en ext3 partities, dus ook waarschijnlijk voor je O:
Dat had ik dus nog niet gezien, dat er ook iets in het configuratie scherm stond. Heb het dus maar eens geprobeerd om het weer te installeren, nieuwe ext3 partitie aangemaakt etc., njah goed, nergens die O: te vinden natuurlijk ;(

Na wat kloten toch maar weer een NTFS partitie aangemaakt, nu werkt ie opeens wel (maar nog altijd met de O: er ook aan gekoppeld, ik snap er in ieder geval geen ruk meer van :P). Nou goed, het werkt in ieder geval, iedereen bedankt voor de antwoorden.
Pagina: 1