[FF] Probleem met opacity

Pagina: 1
Acties:

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Ik ben al uren bezig met een probleem in FireFox.

Het gaat om het volgende: Ik heb twee elementen onder elkaar staan. Het tweede element schuif ik met een negatieve margin naar boven over het eerste element heen, dan gaat dat op zich goed. Het resultaat is element 1 met element twee daar overheen.

MAAR, heeft element 1 nu een opacity dan komt element 1 opeens OVER element 2 heen te staan...

De enige manier waarop ik er voor kon zorgen dat het wel goed gaat is de position van de elementen op absolute te zetten. Dit zorgt er weer voor dat de layout niet meer is zoals het hoort en ik krijg dat met geen mogelijkheid goed op deze manier omdat FF en IE zaken dan net even anders doen...

Weet iemand een andere oplossing?

Voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
<html>
    <body>
        <div style="width: 100px; height: 100px; background-color: #ff0000; opacity: 0.9;"></div>
        <div style="width: 50px; height: 50px; background-color: #00ff00; margin-top: -25px;"></div>
    </body>
</html>

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Die andere ook een opacity geven, van 1 bijvoorbeeld waardoor hij niet doorzichtig is.
Edit: dat werkt dus niet.

Mogelijke andere optie: relatieve positionering en een negatieve top, heb ik niet getest maar komt in me op. Al dan niet gecombineerd met z-index.

[ Voor 50% gewijzigd door Rowanov op 04-08-2006 15:58 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Misschien met de z-index wat spelen?

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
André schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:56:
Misschien met de z-index wat spelen?
Heb ik al getest, maar dit lijkt alleen te werken in combinatie met absoluut positioneren en dat wil ik nu net niet. Zonder absoluut positioneren doet de z-index niets?

Verwijderd

Fatamorgana schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:04:
[...]

Heb ik al getest, maar dit lijkt alleen te werken in combinatie met absoluut positioneren en dat wil ik nu net niet. Zonder absoluut positioneren doet de z-index niets?
Als je SPAN objecten binnen een DIV gebruikt dan kan je best absoluut positioneren, dan blijft het namelijk een absoluut binnen de DIV.

Pas btw op met opacity's icm Internet Explorer. Als de client in zijn Windows het ClearType heeft aan gezet, dan verneukt hij je letteropmaak (bug word/is opgelost in IE7).

• Fatamorgana

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:06:
[...]

Als je SPAN objecten binnen een DIV gebruikt dan kan je best absoluut positioneren, dan blijft het namelijk een absoluut binnen de DIV.
Met de SPAN werkt het! Mijn dank is groot!!!
Pagina: 1