Hallo Tweakers,
Ik heb recent een gamecube gekocht (Twilight Princess komt bijna uit!
). Ik wil deze graag aansluiten op mijn LCD scherm.
Het is een Samsung Syncmaster 214T
Beelddiagonaal: 21"
Native resolutie: 1600x1200
Ingangen: DVI, VGA, S-Video
De DVI ingang is al bezet. De andere twee zijn dus nog beschikbaar. Op het moment gebruik ik een klein doosje van Skymaster dat de tulp-aansluiting van de gamecube over kan zetten naar S-Video, en daar hang mijn Gamecube nu aan. Maar het beeld is nogal korrelig. Er is een soort zichtbaar, langzaam bewegend grid en dat is een beetje afleidend/jammer.
Ik heb ergens gelezen dat er ook VGA adapters / snoeren / omzetkastjes beschikbaar zijn om de Gamecube mee aan te sluiten.
Mijn vragen:
Ik heb recent een gamecube gekocht (Twilight Princess komt bijna uit!
Het is een Samsung Syncmaster 214T
Beelddiagonaal: 21"
Native resolutie: 1600x1200
Ingangen: DVI, VGA, S-Video
De DVI ingang is al bezet. De andere twee zijn dus nog beschikbaar. Op het moment gebruik ik een klein doosje van Skymaster dat de tulp-aansluiting van de gamecube over kan zetten naar S-Video, en daar hang mijn Gamecube nu aan. Maar het beeld is nogal korrelig. Er is een soort zichtbaar, langzaam bewegend grid en dat is een beetje afleidend/jammer.
Ik heb ergens gelezen dat er ook VGA adapters / snoeren / omzetkastjes beschikbaar zijn om de Gamecube mee aan te sluiten.
Mijn vragen:
- Zou dat er mooier uitzien dan S-Video? (En waarom? Ik ben nieuwsgierig.)
- Zo ja, waar kan ik zoiets krijgen?
- Werkt het op mijn Europese Gamecube? Moet ik hem ergens laten ombouwen?
- Zie ik soms een optie over het hoofd? Kan ik mijn S-Video verbinding fixen? Is er een derde optie die ik niet ken?