Gamecube -> LCD computer monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Hallo Tweakers,

Ik heb recent een gamecube gekocht (Twilight Princess komt bijna uit! :)). Ik wil deze graag aansluiten op mijn LCD scherm.

Het is een Samsung Syncmaster 214T
Beelddiagonaal: 21"
Native resolutie: 1600x1200
Ingangen: DVI, VGA, S-Video

De DVI ingang is al bezet. De andere twee zijn dus nog beschikbaar. Op het moment gebruik ik een klein doosje van Skymaster dat de tulp-aansluiting van de gamecube over kan zetten naar S-Video, en daar hang mijn Gamecube nu aan. Maar het beeld is nogal korrelig. Er is een soort zichtbaar, langzaam bewegend grid en dat is een beetje afleidend/jammer.

Ik heb ergens gelezen dat er ook VGA adapters / snoeren / omzetkastjes beschikbaar zijn om de Gamecube mee aan te sluiten.

Mijn vragen:
  1. Zou dat er mooier uitzien dan S-Video? (En waarom? Ik ben nieuwsgierig.)
  2. Zo ja, waar kan ik zoiets krijgen?
  3. Werkt het op mijn Europese Gamecube? Moet ik hem ergens laten ombouwen?
  4. Zie ik soms een optie over het hoofd? Kan ik mijn S-Video verbinding fixen? Is er een derde optie die ik niet ken?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

en dan wacht je niet op de wii 8)7 :p

maargoe, ik denk dat je in Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 63 meer suc6 gaat hebben.

die weten het waarschijnlijk wel.

[ Voor 8% gewijzigd door J2pc op 04-08-2006 15:47 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Meh.. Dat duurt nog te lang. En hij is natuurlijk een stuk duurder. Het gaat me eigenlijk alleen om Twilight Princess en Super Smash Brothers Melee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07
heeft je lcd scherm een component ingang?
(en je GC een uitgang)? -->nieuwe modellen hebben nm. geen.

als ze beide t hebben. ------->rush rush component cables halen.

anders als component vind ik niet uitzien (voor GC op lcd/plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Op mijn Dell 24" TFT is composiet, component en S-Video van ZEER beroerde kwaliteit op het scherm. Als ik dit vergelijk met een normale TV of mijn Plasma duidt het erop dat ze niet bepaald hun best hebben gedaan om de kwaliteit te behouden via deze ingangen.

Kijk dus uit met je aankoop, want ik weet niet of andere merken dit wel netjes grafisch afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Michiel-H schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:49:
Meh.. Dat duurt nog te lang. En hij is natuurlijk een stuk duurder. Het gaat me eigenlijk alleen om Twilight Princess en Super Smash Brothers Melee. :)
Ik ben geen kabel-expert, maar volgens mij krijg je de beste beeld kwaliteit met een component kabel gecombineerd met een component-VGA adapter. Alleen is de component kabel voor de Gamecube erg moeilijk te vinden en daardoor erg duur. Ik geloof dat Lik-Sang die al heeft voor ongeveer €55, maar daar komen nog verzendskosten bovenop. De nieuwere modellen Gamecube zijn alleen helaas niet meer compatible met de componentkabel, dus dat kan ook misschien een probleem worden.

De derde mogelijke oplossing(en IMHO de beste) is al eerder genoemd: wacht op de Wii. De componentkabels voor de Wii zullen veel makkelijker te vinden zijn en je krijgt meteen de meest uitgebreide versie van Twilight Princess. SSBM kun je dan ook nog spelen, al komt de opvolger daar op al snel na de launch uit. De Wii komt over twee tot drie maanden uit, tegelijkertijd met beide versies van Twilight Princess, dus zo gek lang hoef je daar ook niet meer op te wachten. Helaas heb je al een Gamecube, dus aan dit advies heb je waarschijnlijk niet al te veel.

[ Voor 20% gewijzigd door MetroidPrime op 04-08-2006 17:23 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Xbox 360 ≠ Gamecube

Die kabel zal dus niet gaan werken.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
MetroidPrime schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:25:
[...]

Xbox 360 ≠ Gamecube

Die kabel zal dus niet gaan werken.
hehe f*ck sorry!

ik d8 al: wat een n00b die liggen gewoon in de winkel

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...
De PAL GameCube heeft geen S-video ondersteuning, je zult dus met een VGA box moeten werken en daar verschillen de meningen nogal over. De favoriete kabel van de Cube is de RGB scartkabel die goed beeld oplevert. Er was een tijdje geleden een gemodde D-Terminal kabel in de omloop voor VGA die verreweg het beste resultaat zal geven. Nadeel is dat je een Digital Out moet hebben op je cube(deze is verwijderd bij de nieuwere modellen) en je er alleen import games mee kunt spelen, die kabel is ook haast niet te krijgen omdat het een custom mod is.

Als je handig bent kun je het zelf doen.hier staat hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
MetroidPrime schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:16:
[...]

Ik ben geen kabel-expert, maar volgens mij krijg je de beste beeld kwaliteit met een component kabel gecombineerd met een component-VGA adapter. Alleen is de component kabel voor de Gamecube erg moeilijk te vinden en daardoor erg duur. Ik geloof dat Lik-Sang die al heeft voor ongeveer €55, maar daar komen nog verzendskosten bovenop. De nieuwere modellen Gamecube zijn alleen helaas niet meer compatible met de componentkabel, dus dat kan ook misschien een probleem worden.
Ik weet niet wat een component kabel is. En niet of mijn Gamecube hem ondersteunt. Maar jammer genoeg heb ik hem nog maar een paar dagen geleden gekocht, dus ik ben al bang van niet. (55 euro wil ik er wel aan uitgeven, als het echt helpt.) Maar toch wat extra informatie:

Ik gebruik op het moment een uitgang gelabeled 'ANALOG AV OUT', waarvoor de kabel bij de gamecube zat. Gaat naar tulp. Op de bodem zitten nog twee klepjes met extra poorten er onder. Gelabeled: 'HI SPEED PORT' en 'SERIAL PORT 1'. Ik weet niet of dit helpt, ofzo.

Ik wil ook best mijn gamecube laten ombouwen, als DAT zou helpen. :)

Ook heb ik intussen de volgende links gevonden.
  • Deze gaat naar s-video zonder converter kastje ertussen.
  • De HG 300 gaat naar VGA. Lijkt er ook op dat ie speciaal voor mij gemaakt is. Moet wel nog een extra VGA snoertje aan, maar die levert niet zoveel verlies, toch?
Zijn dit misschien goed oplossingen? Het liefst natuurlijk first hand experience, maar educated guesses zijn ook welkom!
De derde mogelijke oplossing(en IMHO de beste) is al eerder genoemd: wacht op de Wii. <KNIP> Helaas heb je al een Gamecube, dus aan dit advies heb je waarschijnlijk niet al te veel.
Niet echt nee. ;) Maar toch bedankt. Dat ding gaat toch 250 euro kosten ofzo? Bovendien heb ik die gamecube gekocht om deze vakantie wat te doen te hebben. 3 maanden is te laat.
Japidoff schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:26:
[...]

hehe f*ck sorry!

ik d8 al: wat een n00b die liggen gewoon in de winkel
Ik ben op dit gebied inderdaad best een n00b. Maar ik heb geleerd niet iets te vragen op dit forum zonder eerst zelf wat research te doen. :) (Trouwens altijd wel goed advies.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Michiel-H schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:22:
[...]

Ik weet niet wat een component kabel is. En niet of mijn Gamecube hem ondersteunt. Maar jammer genoeg heb ik hem nog maar een paar dagen geleden gekocht, dus ik ben al bang van niet. (55 euro wil ik er wel aan uitgeven, als het echt helpt.) Maar toch wat extra informatie:

Ik gebruik op het moment een uitgang gelabeled 'ANALOG AV OUT', waarvoor de kabel bij de gamecube zat. Gaat naar tulp. Op de bodem zitten nog twee klepjes met extra poorten er onder. Gelabeled: 'HI SPEED PORT' en 'SERIAL PORT 1'. Ik weet niet of dit helpt, ofzo.
Hij ondersteunt dan helaas geen componentkabel. Ik denk niet dat je een veel beter signaal kan krijgen dan dat je nu hebt. Als je een scherm met een scart-aansluiting had gehad had ik je de officiële RGB-scartkabel nog kunnen aanraden, maar die kun je in jouw situatie helaas niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Hm.. Denk je niet dat 1 van die 2 links die ik gaf hoopvol zijn? Vooral dat VGA ding klinkt alsof het wel eens zou kunnen werken.

En kan de gamecube niet omgebouwd worden om composiet te ondersteunen? I live in hope. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

iedereen doet hier misschien wat moeilijk. Die specifieke kabels zijn aardig aan de prijs - waarom koop je niet gewoon een goede (2e handse) TV :? Daar zijn die dingen voro gemaakt, en een 2e hands 100hz is echt niet zo duur meer, dat moet voor 50 euro wel te doen zijn denk ik. Zag er nl laatst nog 1 bij de kringloop staan voor dat geld ;)
En als je dan slim bent trek je meteen even de CAI door ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
Ik heb een klein tvtje op m'n kamer. Zou net eens 50 euro kunnen kosten tweedehands. Maar het zou er na wat moeite een stuk mooier uitzien op een 21" scherm. Dat ding heeft niet voor niets drie soorten ingangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En een RGB scart switch is dus geen optie? :)

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Het beste is om je LCD via de Digitale Uitgang van de gamecube laten gaan.
Kijk of er 2 uitgangen achterop je Gamecube zit.
Daarna is een VGA Adapter goed. Kijk op Lik-sang of www.hotbit.nl
Je Gamecube ombouwen heeft er niks mee te maken.
Al heb ik wel een Qoob Pro Modchip, hiermee kan je je Pal games forceren naar NTSC of zelfs 480p :P (Op een Pioneer Plasma ziet dat er best wel onwijs uit! maar je hebt dan een YPbPr kabel nodig en deze kan alleen op de digitale uitgang aangesloten worden.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

DJKroon schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 01:24:
Het beste is om je LCD via de Digitale Uitgang van de gamecube laten gaan.
Uit een post hierboven is al af te leiden dat hij die uitgang niet heeft op zijn Gamecube.

Pagina: 1