Probleem:
Sharen van een directory door middel van user/passw op en naar een Windows xp home computer wil niet lukken.
Situatie:
1 windows xp home doos waar ik graag een directory op wil sharen. (naam van computer = Admin
2 windows xp home dozen die ik graag toegang wil geven.(naam van computers Client1 en Client2
De windows computers zien elkaar en zien de share die ik heb aangemaakt.
De share heeft de volgende security settings.
R,W,A
User die het bestand aanmaakt heeft toegang.
Administrator heeft toegang.
Administrators hebben toegang.
(administratie) Een account die ik speciaal heb aangemaakt voor deze map heeft ook toegang.
R
iedereen heeft toegang alleen lezen.
Gedaan en opgezocht:
Research
Na wat aardige research was mij duidelijk geworden dat standaard "simple file and sharing" altijd aanstaat voor windows XP HOME.
Work around gevonden: doormiddel van veilige modus opstarten, in veilige modus kun je dus advanced file sharing configureren en zodoende heb ik ook bovenstaande users de rechten gegeven die ze hebben.
Testen op een client bak
Na verschillende inlog accounts gemaakt en bevoegd te hebben, kan ik hiermee niet inloggen op de ADMIN computer.
Netwerkhare toegankelijk maken voor alle gebruikers op het netwerk is te gevaarlijk.
Dat alle users alles mogen doen en verwijderen stel ik niet in.
Vragen:
De gebruikers die ik kan toevoegen aan de share zijn alleen accounts die hij vind op ADMIN\
Betekend dit dat ik hiermee dus nooit vanaf een andere computer kan inloggen? ( CLIENT1\ )
Is het mogelijk om met de standaar protocollen in windows XP home een nette share te maken met
username en pass authenticatie ?
Is deze uitleg duidelijk genoeg?
bedankt alvast (of niet)
Sharen van een directory door middel van user/passw op en naar een Windows xp home computer wil niet lukken.
Situatie:
1 windows xp home doos waar ik graag een directory op wil sharen. (naam van computer = Admin
2 windows xp home dozen die ik graag toegang wil geven.(naam van computers Client1 en Client2
De windows computers zien elkaar en zien de share die ik heb aangemaakt.
De share heeft de volgende security settings.
R,W,A
User die het bestand aanmaakt heeft toegang.
Administrator heeft toegang.
Administrators hebben toegang.
(administratie) Een account die ik speciaal heb aangemaakt voor deze map heeft ook toegang.
R
iedereen heeft toegang alleen lezen.
Gedaan en opgezocht:
Research
Na wat aardige research was mij duidelijk geworden dat standaard "simple file and sharing" altijd aanstaat voor windows XP HOME.
Work around gevonden: doormiddel van veilige modus opstarten, in veilige modus kun je dus advanced file sharing configureren en zodoende heb ik ook bovenstaande users de rechten gegeven die ze hebben.
Testen op een client bak
- De share is zichtbaar..
- Netwerkverbindingmaken in explorer
- mount drive geselecteerd z: (voor de lol)
- Share gevonden in netwerk, en geselecteerd.
- Hokje aangevinkt om een andere username en passw te gebruiken dan waar ik op de client lokaal mee ben ingelogd
- gekozen voor de volgende usernames ADMIN\administratie, ADMIN\administrator, administratie, administrator
- passw ingevuld bij bijpassende usernames
Na verschillende inlog accounts gemaakt en bevoegd te hebben, kan ik hiermee niet inloggen op de ADMIN computer.
Netwerkhare toegankelijk maken voor alle gebruikers op het netwerk is te gevaarlijk.
Dat alle users alles mogen doen en verwijderen stel ik niet in.
Vragen:
De gebruikers die ik kan toevoegen aan de share zijn alleen accounts die hij vind op ADMIN\
Betekend dit dat ik hiermee dus nooit vanaf een andere computer kan inloggen? ( CLIENT1\ )
Is het mogelijk om met de standaar protocollen in windows XP home een nette share te maken met
username en pass authenticatie ?
Is deze uitleg duidelijk genoeg?
bedankt alvast (of niet)
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.