Ik heb twee ubuntu machines thuis. Eentje is mijn fileserver en daarop draait samba/cifs, de ander is gewoon mijn normale workstation (ook ubuntu). Aan me server hangen 4 harschijven: sda, sdb, hda (ubuntu) en hdc. Zodra ik met samba mappen verplaats van de ene schijf naar de anderen gaat het fout. Ik krijg de error: "not on the same filesystem". Losse bestanden verplaatsen is met samba/cifs geen enkel probleem. Als ik bestanden kopieer dan werkt het wel gewoon. (naja, alles word nutteloos over het netwerk gepompt
). Op de gnome support forum las ik het volgende: "The error "Not on the same file system" occurs because nautilus is attempting to move the file to the trash bin." Dit verklaart waarom het kopieren wel werkt en het verplaatsen niet. Wanneer ik met SSH verbinding maak dan heb ik ongeveer hetzelfde, maar dan werkt ook het verplaatsen van losse bestanden niet. De foutmeldingis is ook anders: "generic error". Op windows heb ik de zelfde problemen.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik het op moet lossen. Ik wil best NFS ofzo gaan gebruiken, maar ik weet niet of dat me probleem gaat oplossen en ik kan geen goede howto vinden. FTP voldoet niet omdat ik mijn bestanden echt wil kunnen benaderen en behandelen alsof ze lokaal staan.
Wie kan mij helpen?
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik het op moet lossen. Ik wil best NFS ofzo gaan gebruiken, maar ik weet niet of dat me probleem gaat oplossen en ik kan geen goede howto vinden. FTP voldoet niet omdat ik mijn bestanden echt wil kunnen benaderen en behandelen alsof ze lokaal staan.
Wie kan mij helpen?