[Kubuntu] Printer Hell / Pixma 4200 (6.06 dapper drake)

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 21:19
Beste medetweakers,

ik heb me er toch weer aan gewaagd, linux. Kubuntu werd mij al meteen aangeraden door verscheidene mensen. Draai nu al een jaartje of 2 debian op m'n servert, en wou de overstap toch eens maken naar ubuntu.

Mijn eerste indruk: Wow, dit komt toch heel dicht bij de " desktop - markt ", ik weet namelijk zeker dat mijn famillieleden hier mee kunnen werken, wat in het verre verleden toch iets anders was. Dit is voor mijn gevoel een volwaardig desktop distro voor jong en oud :)

Nu echter het probleem, printers. (nu klikken zeker 75% van de users op "back" :P )

Ik heb via de canon site de RPM's gedownload, die ervoor zouden moeten zorgen dat alles ging werken. Netjes met alien omgezet naar .deb's, en gaan met die banaan.

Via het K-Menu nar systeeminstellingen -> printer -> add -> local printer usb -> KDE is building list blabla << goed teken - Canon -> Ip4200 <hips daar staat ie, installeren, gaan met die banaan 8)

test pagina -> met succes naar printer verstuurd :o sprintje trekken naar de printer :>
hmm komt niets uit :? Sprintje trekken naar workstation. Jobs kijken: Status: Error

Nergens te vinden waar die error zit... kan nergens een log van de spoolserver oid vinden. Waar zit de fout, waarom werken de orginele, superdeluxe canon drivers niet 8)7

Iemand anders ervaringen met de pixma ip 4200?

Verwijderd

Wat staat er in de logs van CUPS? ( /var/log/cups/error_log )

• RedHat
heb nu via ubuntuforums een artikel gelezen. Krijg geen errors meer. Alleen het printen zelf is niet je van het (dwz: halve pagina's printen :( )

Ik denk toch echt dat het deze keer niet gaat lukken, want heb heel internet afgestruind, alle drivers die er zijn geprobeerd, alle solutions die er bekend zijn geprobeerd, maar geen werken. Helaash.

Hij geeft iig geen errors meer.

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik gebruik op dit moment de BJC-7000 driver, het printen is niet je-van-het, maar het is goed leesbaar en geen halve pagina's

www.retroforum.nl

• RedHat
Het probleem is dus, dat ik redelijk vaak print, het zijn allemaal foto's, en hoogste kwaliteit.

Hier schiet linux (CUPS iig en LDP) toch aardig 'wat' te kort. En om nou de hele dag te switchen tussen linux en windows is ook niet echt alles.

Iemand ervaring met turboprint?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Het is helaas Canon die verschikkelijk tekort schiet. Voor 95% van hun hardware leveren ze alleen Windows drivers en specificaties vrijgeven ho maar.

Turboprint heeft een demoversie, kun je even gratis proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 05-08-2006 16:15 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RedHat
Breepee schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:14:
Het is helaas Canon die verschikkelijk tekort schiet. Voor 95% van hun hardware leveren ze alleen Windows drivers en specificaties vrijgeven ho maar.

Turboprint heeft een demoversie, kun je even gratis proberen.
Ja, Turboprint dat heel gezellig allemaal turboprint logo's in m'n mooie foto's print

Niet echt een optie.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Daar is het ook een demo voor, droppie...

Werkt het allemaal naar behoren, zul je geld neer moeten tellen om dat logo eraf te krijgen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

probeer eens drivers voor bjc 8200 of de s600, die schijnen voor meerdere typen canon goed te werken.

heb zelf zo onder ubuntu nu mijn i550 aan de praat gekregen :P

[Signature]

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik weet niet of een Pixma 4200 veel overeenkomsten heeft met een Pixma 4000, maar ik heb vandaag mijn 4000 aan het werk gekregen onder Ubuntu.
Blijkbaar zit er een bug in het toevoegen van printers via de normale GUI.
Die printer moet je dus verwijderen, en het proberen volgens de how-to, die ik op het ubuntu-forum heb geplaatst.

http://www.ubuntuforums.o...php?p=1341911#post1341911
Pagina: 1