Anisotropic filtering: ati vs nvidia

Pagina: 1
Acties:

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kheb laatst een nvidia 7900gt gekocht, maar het valt me op dat de anisotropic filtering met deze kaart minder mooi is dan mijn ati 9800pro. Bij de Nvidia kaart wordt het beeld TE scherp waardoor het erg korrelig wordt en de pixels gaan "knipperen". Bij de Ati zag het er allemaal strak uit zonder deze irriatante bij-effecten.

Bij beide videokaarten gebruik ik 8x anisotropic en trilinear filtering. FSAA heb ik uit staan want dat vind ik de framerate loss niet waard.

Zijn er misschien settings die ik over het hoofd heb gezien waardoor ik dit kan oplossen op mijn Nvidia kaart?

Edit: typfoutje, FFSA moest FSAA zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Slogra op 04-08-2006 13:57 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Probeer toch maar eens AA te gerbuiken. Ik vind het veel mooier. + ik denk dat dat het wel iets "doffer" maakt.

[ Voor 68% gewijzigd door Astennu op 04-08-2006 13:56 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Je zou met een of ander tweak programma (ben niet zo thuis in nvidia tweakers) kunnen kijken naar je LOD instellingen... Misschien als je daar wat mee speelt, dat het wat minder scherp wordt... Misschien wil mipmap detail nog helpen, of misschien performance AF? (of is dat ATi only.... :|)

• Slogra
  • Niet online
Ik heb net AA aangezet maar dat lost het probleem niet op. Het probleem wordt niet beter of slechter, het blijft precies hetzelfde. Helaas kan ik het probleem niet verduidelijken door een screenshot te posten, want de knipperende pixels zie je alleen bij bewegende beelden.

Ik probeer nu alle settings van mijn videokaart een voor een, maar tot nu toe heb ik nog geen setting gevonden waardoor het beter wordt. :(

Daarna zal ik eens een tweak programmaatje gaan zoeken.

• Slogra
  • Niet online
Ja, ik geloof dat ik de boosdoener heb gevonden. Wanneer ik "Anisotropic sample optimization" UIT zet, zijn de knipperende pixels een stuk minder goed te zien. Ze zijn er nog steeds maar in mindere mate.

Hier kan ik goed mee leven (wat ben ik toch eigenlijk een mierenneuker ;) ).

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Uhmm dus hij AF wordt versnelt en daar door wordt de IQ lager.

ATi heeft hele mooie AF ( HQ AF mode ). Ziet er echt geweldig uit. Ook in de verte is dan alles scherp.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1