Goede p2p router

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb nu een wrt54g v5, zelfs met dd-wrt erop, een kloterouter :(
Welke router is WEL goed voor p2p gebruik?
Tomshardware heeft wel wat tips:
http://www.tomsnetworking...router_for_p2p/page7.html
Netgear RangeMax 240, or the D-Link DI-634M, DGL-4300,

Maar heeft iemand ervaring met 1 van deze routers?

Yo.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik heb die wrt54g ook, met de standaard Linksys firmware erop.

Ik kan alle p2p programma's prima draaien. Welke problemen ondervind je?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb zelf een Asus WL500G deluxe, bevalt me uitstekend, ook met heel veel connecties tegelijk.

Maar heb je het over crashen, of heb je nog nooit gehoord van portforwarding?

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 04-08-2006 13:05 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 12:21
De WRT54G is een geweldige router. Ik heb zelf een 2.3 als ik me niet vergis met dd-wrt erop. Werk geweldig. Meerdere clients die veel gebruik maken van p2p en geen problemen. Maar de v5 verschilt gewoon van de andere versies. Daar heeft tom ook een artikel over geschreven: klik. Misschien kan je dus kijken naar een andere versie.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik prefereer zelf meestal een losse router, zoals de BEFSR41, met een los accesspoint, zoals de WAP54G...

Kun je de router bij je kabelmodem ophangen en het accesspoint op een andere gunstige plek...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DEVoTi0N
Anti-XP schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:29:
Ik prefereer zelf meestal een losse router, zoals de BEFSR41, met een los accesspoint, zoals de WAP54G...

Kun je de router bij je kabelmodem ophangen en het accesspoint op een andere gunstige plek...
Als je ze beide loskoopt is dat duurder dan alles-in-1. Daarnaast zou er gewoonlijk (wanneer je je router op een gunstige plek wil wegzetten) een kabel van je modem door het huis naar de router.
Bij jou staan het modem en de router naast elkaar, en loopt er vervolgens (alsnog) een kabel van je router naar je ap. Het enigste voordeel is nu dat je ap minder plaats in beslag neemt, dan een complete rouder.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DEVoTi0N schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:42:
[...]

Als je ze beide loskoopt is dat duurder dan alles-in-1. Daarnaast zou er gewoonlijk (wanneer je je router op een gunstige plek wil wegzetten) een kabel van je modem door het huis naar de router.
Bij jou staan het modem en de router naast elkaar, en loopt er vervolgens (alsnog) een kabel van je router naar je ap. Het enigste voordeel is nu dat je ap minder plaats in beslag neemt, dan een complete rouder.
Je router kun je rustig verstoppen zegmaar, maar je AP niet, krijg je slecht bereik van ;)

Als je je AP op een zichtbare plek hebt hangen, lopen daar hooguit 2 kabels naartoe (mooi in een buisje).
Een wireless router lopen ook nog de kabels van je gewone pc's (want die doe je bij voorkeur met een draad aan het netwerk) naartoe, waardoor je dus op die zichtbare plek al veel meer kabels hebt.

En dat het duurder is klopt, maar je hoeft dan niet direct een heel nieuw apparaat te kopen als je bijv. overstapt naar ADSL of als het wireless deel kapot gaat.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DEVoTi0N
Anti-XP schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:51:
[...]

Je router kun je rustig verstoppen zegmaar, maar je AP niet, krijg je slecht bereik van ;)

Als je je AP op een zichtbare plek hebt hangen, lopen daar hooguit 2 kabels naartoe (mooi in een buisje).
Een wireless router lopen ook nog de kabels van je gewone pc's (want die doe je bij voorkeur met een draad aan het netwerk) naartoe, waardoor je dus op die zichtbare plek al veel meer kabels hebt.

En dat het duurder is klopt, maar je hoeft dan niet direct een heel nieuw apparaat te kopen als je bijv. overstapt naar ADSL of als het wireless deel kapot gaat.
Ja, op die manier wel. Ik woon echter in een redelijk nieuw huis met veel loze leidingen, dus zijn kabeltjes geen probleem. Ik vraag me ook af of het nog invloed heeft op de performance, omdat de apperaten die draadloos zijn aangesloten gelimiteerd zijn aan de (waarschijnlijk) 100Mbps van de poort op de router. Ik weet niet hoe dit zit als ze gewoon direct met de router verbinden.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het bereik, en normale gebruik van de router gaat zonder problemen. Er zijn alleen problemen met p2p en surfen (en/of mailen) tegelijk.

Daarom zoek ik ervaringen met routers waarbij dit wel goed gaat.
:)

Yo.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:00
Het hangt er maar net vanaf wat je P2P-applicaties van je router verwachten. Ik neem aan dat we het over NAT-routing hebben, want 'gewone' routing zorgt zelden voor problemen. Veel problemen kun je met handmatige instellingen verhelpen, maar het is nog veel makkelijker als zowel je router als je applicaties UPnP ondersteunen.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Probeer even de allerlaatste dd-wrt van 3 augustus.
dd-wrt.v23 SP2
Deze doet het nu bij mij ook met p2p geweldig!!, met de vorige firmwares had ik ook wat problemen.

Hier de link:
http://www.dd-wrt.com/dd-...wrt.v23_micro_generic.bin

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

VonFoX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:02:
Zie hier een Linksys specs overzichtje: Klik linkje

Zoals je kunt zien heb je een van de meest brakke versie's... :/

Zelf heb ik hier oa. een WTR54GL v1.1 met DD-WRT v23 SP2 "Special" firmware staan.
En dat gaat, na wat testen en spelen erg goed.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Soultaker schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:17:
maar het is nog veel makkelijker als zowel je router als je applicaties UPnP ondersteunen.
Zodra ik een apparaat koop waar UPnP op draait is dat het eerste wat ik uitzet. Zo onveilig als het zijn kan dmv de gigantische lekken die je er mee kan bouwen. Spyware doet ook aan UPnP hoor ;) .

@ TS: Wat loopt er slecht als je P2P + internet wil doen? Verbruik je niet je hele upload waardoor je niets meer kan? Ik limiteer mijn upload altijd naar 16kB/s en het aantal connecties schroef ik ook omlaag.

offtopic:
Hier thuis bleek trouwens mijn upload niet stabiel te zijn, zodra ik 1 connectie maakte naar een ftp server, en iets uploade, dan had ik al een ping van 800ms naar internet. Dit bleek te verhelpen te zijn dmv mn modem updaten met de zelfde firmware (bitje omgevallen tijdens 1e keer schrijven).

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

VonFoX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:02:
Het bereik, en normale gebruik van de router gaat zonder problemen. Er zijn alleen problemen met p2p en surfen (en/of mailen) tegelijk.

Misschien is QoS een idee?

Ik heb hier een WL-500G Deluxe, werkt vlotjes met P2P - geen probleem (al durft hij wel es vastlopen als een torrent mijn netwerkverbinding dichttrekt, maar dat komt niet veel meer voor :P).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Jur schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:44:
dd-wrt.v23 SP2
Deze doet het nu bij mij ook met p2p geweldig!!, met de vorige firmwares had ik ook wat problemen.

Hier de link:
Is deze ook voor de v5?

Yo.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Speciaal voor de v5

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 10:27

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik heb de Linksys WRT54G versie 2.2 met Thibor's Hyperwrt 15C firmware erop.

http://www.thibor.co.uk

Is een superrouter voor zowel online gaming, als P2P als downloads.
Haal zelfs 20 mbit met m'n Telenet Expresnet Turbo internetaccount enusenet downloads.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ok, die staat er nu op :) Kijken of dit nu beter gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 05-08-2006 07:57 ]

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
VonFoX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

Ok, die staat er nu op :) Kijken of dit nu beter gaat.
Hmm met die nieuwe firmware lijkt het idd beter te gaan! Kan nu nog normaal internetten als utorrent aanstaat. _/-\o_

Yo.

• DEVoTi0N
VonFoX schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:12:
[...]

Hmm met die nieuwe firmware lijkt het idd beter te gaan! Kan nu nog normaal internetten als utorrent aanstaat. _/-\o_
Bij v5 wordt een goedkopere chipset gebruikt, en is het geheugen gehalveerd. Je kan het beste een net wat oudere versie nemen (helaas heb je 'm al gekocht). Je kan kijken hoe je router het doet (192.168.1.1 > status = klik). Ook heeft staat er in de dd-wrt wiki nog een mooi stukje over je router configureren, mocht je problemen ervaren met de prestaties van je router: klik!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

VonFoX schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:12:
[...]

Na ook goed te hebben getest toch weer wat problemen (wel minder).

Nu deze settings (via devotion's link) ingevoerd en voila helemaal goed....

Solution Nr 1
Go to the Web-Admin and log in
Go to 'Administration'
Go to 'Management'
Enter the following values at 'IP Filter Settings'
Maximum Ports: 4096
TCP Timeout (s): 90 or 120
UDP Timeout (s): 90 or 120

Kben benieuwd wat jouw bevindingen zijn :)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Jur schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:50:
[...]

Na ook goed te hebben getest toch weer wat problemen (wel minder).

Nu deze settings (via devotion's link) ingevoerd en voila helemaal goed....

Solution Nr 1
Go to the Web-Admin and log in
Go to 'Administration'
Go to 'Management'
Enter the following values at 'IP Filter Settings'
Maximum Ports: 4096
TCP Timeout (s): 90 or 120
UDP Timeout (s): 90 or 120

Kben benieuwd wat jouw bevindingen zijn :)
Ik heb deze settings nu ook, en het werkt top! _/-\o_ 8)

Yo.

Verwijderd

Jur schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:44:
dd-wrt.v23 SP2

Hier de link:
vraagje he. Las ergens dat met deze firmware alles ook in het nederlands is, klopt dat? Zit er echt aan te dneken om een Linksys WRT54GL aan te schaffen, mede omdat je het zendvermogen kan aanpassen tot 251 mw. Bereik wat ik nu heb is klote.
Pagina: 1