mac osX automatische breedte bij finder kolommen?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-12 23:12
Kheb al zitten rondzoeken via google en hier op GoT, maar ik geraak er niet uit.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat in finder, de kolombreedte automatisch aangepast wordt aan de inhoud?
Op het net is precies enkel te vinden dat dit zo niet standaard is? :?

Nu moet ik iedere keer dubbelklikken op de scheiding om dat te doen... en bij diepliggende mappen is dat verschrikkelijk ambetant... vooral omdat de "regel" op het werk is om de dossiercodes eerst te zetten in bestandsnaam en dan wat het is... :|
Iemand een oplossing hiervoor? 8)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien een applescriptje of een ander trucje van macosxhints.com ofzo. Probeer het daar eens :)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ah grappig ja.. ik heb eens gezeocht bij macosxhints.com. Heb wat gevonden hoe je iig de standaard breedte kan aanpassen:

http://www.macosxhints.co...y=finder%2Bcolumn%2Bwidth

------

en ALT-dubbelklik op scheiding schuift trouwens alle kolommen uit

[ Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 04-08-2006 15:53 ]

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 13:48

hlz

- Veranderen van de breedte van een kolom en daarbij alt inhouden maakt alle kolommen breder.

- Dubbelklik op dat sleep-oppak-ding van een kolom auto-sized die kolom.

- Alt-dubbelklik autosized alle kolommen naar de breedste kolom (dacht ik).

Maar goed, dat had je vast zelf ook al gevonden :P

[edit: rrr, kaassouffle was me net iets voor met 1]

[ Voor 8% gewijzigd door hlz op 04-08-2006 15:57 ]

Verwijderd

alt ingedrukt houden en kolommen breder maken, vervolgens venster sluiten en je instellingen zijn bewaard. Komt denk ik ongeveer op bovenstaande neer.

even zinloos offtopic modus:

met appletoets ingedrukt kun je de icoontjes rechtsboven in je menubalk verplaatsen ;)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Nog meer ;) :

- Met Appletje ingedrukt kun je een venster verslepen zonder dat hij focus krijgt (en naar voren komt)

- Alt dubbelklik op bovenrand venster minimaliseert alle vensters van die applicatie

Verwijderd

En een venster maximaliseren? Is daar een shortcut voor? Ik vind die groene optimize button niet alles.... dan moet ik bij elke website het venster weer optimizen :)
Pagina: 1