"Celeron" Conroe's

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig die conroe gekte. Maar de mainstream gaat dus mooi niet zo'n dure conroe kopen.

Amd heeft de prijzen verlaagd en is dus eigenlijk veel gunstiger voor de normale doorsnee consument.

Waarom heeft intel nog niks laten horen van goedkope "celeron" conroe's, dus met BV 1MB cache en een lagere FSB?
Dit kwam gewoon even bij me op, en ik vind het raar. Want iedereen roept nu wel mooi, Intel gaat winnen, maar volgens mij worden er nog altijd meer "doorsnee" computers verkocht die zo'n dure supersnelle conroe niet nodig heeft.

Dus eigenlijk heeft AMD toch weer de "leiding" in het mainstream segment. Of zie ik dat verkeerd?
Dit kwam gewoon even in me op, en ik wou het met jullie delen.

Mvg, FiXeR

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind AMD zelf ook interessant als het aankoopt op bang for buck als je gene eindeloze bak met geld hebt :P

Maar kijk eens naar de Celeron Ds die momenteel verkocht worden, die kosten nog maar een paar tientjes, dus ik denk dat Intel daarmee toch ook nog wel een leuk marktaandeel behoudt (gezien Intel toch nog steeds een erg sterke naam heeft).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er komen wel degelijk Celeron Conroe's met minder cache en een lagere FSB.
Allendales heten die :)

Maar zoals het gaat met nieuwe processoren werken ze van boven naar beneden :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
nieuws: Core 2 Duo E4300 komt boven water
Sinds enkele dagen duiken echter berichten op over een Core 2 Duo E4300 waarvan het bestaan tot nu toe niet bekend was. De chip zou een kloksnelheid van 1,8GHz meekrijgen en over 2MB L2-cache beschikken. De communicatie met de rest van het systeem zou over een FSB op 800MHz lopen en de chip moet het zonder VT- of vPro-extensies stellen, maar meer details zijn nog niet bekend
nieuws: Release Core 2 Duo 'Conroe' paar dagen doorgeschoven
In het vierde kwartaal van dit jaar komt Intel met de Core 2 Duo E4200 die een kloksnelheid van 1,6GHz zal hebben en over een L2-cache van 2MB kan beschikken. De kloksnelheid van de FSB van deze processor zal 800MHz bedragen.
Dus gewoon even het nieuws goed volgen :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hmm, ja dat had ik ook gelezen. Maar er zijn nog niet echt specs uit over "celeron" conroe's toch?

Verwijderd

De naam is, zoals eerder vermeld, al wel bekend namelijk "Allendales".
Specs van die dingen zijn er in vage lijnen, like 800Mhz fsb enzo, verder is er inderdaad nog niets bekend.

Verwijderd

Bij meeste shops waar ik kijk staan Intel E6400, E6300 etc. als Allendale aangemerkt
Deze hebben 1066FSB, 2x 1MB cache....

Edit Azerty:
Intel Core 2 Duo (Allendale) E6300 1,86 GHz Socket 775 Boxed € 190,34
Intel Core 2 Duo (Allendale) E6400 2,13 GHz Socket 775 Boxed € 227,94

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 13:07 ]

Verwijderd

Met welke AMD anthlon processor kunnen we die E4300 mee vergelijken? En dan heb ik het over gaming en normaal computers gebruik.. :)

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik meende dat voor het goedkope marktsegment de nog niet beschikbare Core 2 Solo's voor bedoeld waren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die zijn er wel. Gewoon nieuwssites, roadmaps en mijn site regelmatig checken :) Vergeet niet dat Intel de naam "Celeron" ook heeft geschrapt samen met "Pentium", dus zoek daar niet specifiek op B)

Loos topic, dicht dus.

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 04-08-2006 13:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.