Toon posts:

Package Selecter : Gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een opensource OS.
ik wil jullie vandaag vragen, of 1 van jullie een programma weet waarmee je een software lijst krijgt, en daaruit kan kiezen welke "pakketen" je kunt installeren. Dit programma is dan namelijk bedoeld voor het instaleren van optionele pakketen aan onze OS, zoals VLC, CLAMAV etc. weet iemand een programma, of kan iemand desnoods 1 programeren?

*-note; het moet als basis-platform kunnen draaien op Win98SE.

Alle hulp, tips en e-mals zijn welkom!!

alvast bedankt,

NL-Stitch

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 22:54

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je bent bezig met een opensource OS, en het programma moet draaien op Windows 98 SE :?

Anyway, wat heb je zelf al uitegezocht? Welke programma's voldeden niet of maar gedeeltelijk aan je eisen? Beetje raar vraagstelling ook: "ik wil jullie vandaag vragen" .. wat wil je ons morgen vragen voor je opensource OS?

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Reactie voor Wacky:

>> Je bent bezig met een opensource OS, en het programma moet draaien op Windows 98 SE :?
De base engine draait op een Windows 98 SE OS. Als je ooit van ReactOS hebt gehoord ( de W2k clone) , Als ik daar een package selecter voor nodig had, dan had ik gevraagd voor een prog die op w2k moest draaien.

>> Anyway, wat heb je zelf al uitegezocht?
Waarom bestaat er een tweakers client software forum? Juist! Ik heb het erg druk omdat wij met zo weinig zijn. Sommige vragen kunnen beter aan advanced user worden gesteld (jullie) dan dat wij alle info inzamelen en zo misschien met het probleem komen te zitten dat er andere oplossingen waren geweest die efficienter waren. Wij kunnen ook niet alle juiste keuzes maken.

>> Welke programma's voldeden niet of maar gedeeltelijk aan je eisen?
Nog geen getest, we hoopten een programma geadviseerd te krijgen aan de hand van jullie gebruikers ervaringen.

>>Beetje raar vraagstelling ook: "ik wil jullie vandaag vragen" .. wat wil je ons morgen vragen voor je opensource OS?
Het bouwen van ee OS is niet zomaar iets ( duh ). Daarom maak ik mijn vraagstelling zo, dat jullie voorbereid zijn op meerdere opkomende vragen.

Okee, zijn er nu mensen die serieus een package selecter hebben, of moeten we vragen blijven beandtwoorden?
Zie jackhammer.sourceforge.net voor alle info die je wilt.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:05:
Waarom bestaat er een tweakers client software forum?
Ik denk dat je de vraag verkeerd stelt. Zoals je in Registratievoorwaarden en faq kunt lezen is GoT juist geen plek waar je allerlei simpele helpdesk/zoek-vraagjes kunt stellen, maar dat wij van onze forumgebruikers verwachten dat ze zelf eerst zoeken en testen. ;)

Overigens, in je TS zie ik nog een klein requestje staan of iemand het voor jullie wil programmeren, dat gaat tegen faq "beleid" #spam in. ;)

edit:
ReactOS is overigens compleet van scratch geschreven, met de GUI van Win2K als uitgangspunt. Het draait dus niet op Windows 2000. :)

[ Voor 10% gewijzigd door pasta op 07-08-2006 12:56 ]

Signature

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:58
Sommige vragen kunnen beter aan advanced user worden gesteld (jullie) dan dat wij alle info inzamelen en zo misschien met het probleem komen te zitten dat er andere oplossingen waren geweest die efficienter waren. Wij kunnen ook niet alle juiste keuzes maken.
Mjah dat is geen excuus om niet eerst zelf te gaan zoeken. Dit is een dermate specifieke vraag dat ook wij als users eerst op onderzoek moeten gaan voordat we je een antwoord kunnen geven. ;)

Een package selector lijkt me een geavanceerd woord voor een programma dat onderdelen/software kan installeren, waarbij de gebruiker alle onderdelen kan selecteren? Wat denk je van de nullsoft installer? http://nsis.sourceforge.net/Main_Page

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 07-08-2006 13:43 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik zou je graag helpen....maar ik begrijp echt niet wat je nou wilt. Wil je een Unix gebaseerd OS maken? Als ik lees dat je Windows 98 ( :? ) Wilt gebruiken denk ik dat niet. Je weet dat Windows 98 closed source is he? 8)7

Je wilt volgens mij vooral een soort shell maken voor Windows 98, waarin slechts open source programma's worden gebruikt. Klopt dat?

Je kan misschien beter jezelf eens verdiepen in de linux wereld en dan op basis van een standaard kernel, je eigen OS samen stellen. (Kijk maar eens hier voor een Debian gebaseerd "eigen" OS.)

En om je nog een naam van een package manager te geven: Synaptic (maar dat draait wel op Linux).

Verwijderd

Topicstarter
hawver.. thank you verry much!

Bedankt, dat is alles wat we nodig hadden.
Pagina: 1