Toon posts:

Printer sharen tss Win 2000 en XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik zou graag een printer sharen (Deskjet 845 C) die aan een computer met Windows 2000 is aangesloten via een USB-aansluiting.
Op zich wil ik die printer sharen zodat andere computers die WinXP gebruiken hier ook kunnen op afdrukken in geval van nood...
Dat lijkt dus een fluitje van een cent maar ik vind de reeds gedeelde printer (op de Win 2000 PC) niet terug als ik op de computers waar WinXP opstaat, de wizard 'netwerkprinter toevoegen start'.

De printer (op de Win 2000 PC) staat gedeeld en op de WinXP PC's staat 'eenvoudig delen van bestanden' aangevinkt.
Voorts hebben alle PC's hier een fixed IP (ik weet niet of deze info belangrijk is).

Ik had daarnet even de FAQ doorgelezen maar ik dacht niets van printersharing te hebben zien staan (enkel over UTP cat5 crossed & straight, WOL,...).
Moest er toch een FAQ zijn, excuseer me dan voor het stellen van deze vraag.

Iemand raad?

Alvast bedankt!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:46
Wat is de layout van je netwerk? Maak je gebruik van een router, kabel/draadloos? Welke gebruikers heb je toegang gegeven tot je gedeelde printer (w2k machine)?

Specs

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

\\ip.adres.win2k.bak\ in de verkenner.

En zoek daar de printer even op, rechtsklikken en dan 'verbinding maken'

Wil ook nog wel eens werken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:21:
Wat is de layout van je netwerk? Maak je gebruik van een router, kabel/draadloos? Welke gebruikers heb je toegang gegeven tot je gedeelde printer (w2k machine)?
Hier op het verdiep zie ik enkel een HUB staan waarachter de PC's met WinXP zitten, de Win 2000 PC maakt nog gebruik van een coax verbinding die recht uit te muur komt.
Ik zit in een universiteit omgeving en de IT wordt ergens anders gecontroleerd dus vanaf daar kunnen ze de PC's overnemen in remote control om deze hier op het verdiep eventueel te scannen op virussen en indien nodig van het netwerk te gooien...
Wat daar staat aan apparatuur, daar heb ik helaas geen zicht op.

Ik hoop dat dit volstaat om dit probleem op te lossen...

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:25:
\\ip.adres.win2k.bak\ in de verkenner.

En zoek daar de printer even op, rechtsklikken en dan 'verbinding maken'

Wil ook nog wel eens werken.
Dit begrijp ik helaas niet...
In welke computer ingeven?
Welke IP?
Bak?

Srry voor mijn onwetentheid...

• asfaloth_arwen
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:52:
[...]

Dit begrijp ik helaas niet...
In welke computer ingeven? win xp machine
Welke IP? ip adres van w2k machine
Bak?de w2k machine

Srry voor mijn onwetentheid...je hoeft je niet te verontschuldigen, maar dit had je met wat zoekwerk wel zelf kunnen vinden.
dus in de verkenner intypen: \\(hier komt ipadres van w2k machine)\
of in de verkenner intypen \\(computernaam w2k machine)\

[ Voor 30% gewijzigd door asfaloth_arwen op 04-08-2006 11:57 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
[quote]asfaloth_arwen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:54:
[...]

dus in de verkenner intypen: \\(hier komt ipadres van w2k machine)\
of in de verkenner intypen \\(computernaam w2k machine)[/quote]

Ik heb dus in de verkenner ingetypt:
\\xxxxpc3 en daarna enter gedrukt

Ik krijg melding van 'verbinding maken met pc3' en een wachtwoord en gebruikersnaam ingeven.
Die PC (Win200) heeft bij aanzetten van de PC het bericht van paswoord invullen weer maar als je gewoon op OK klikt (zonder paswoord in te vullen) laatdt hij gewoon Win2000.
Dus ik neem aan dat er gewoon geen paswoord is.

• asfaloth_arwen
Als er geen wachtwoord is hoef je idd. alleen je gebruikersnaam (van de w2k machine) in te geven.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:40:
Als er geen wachtwoord is hoef je idd. alleen je gebruikersnaam (van de w2k machine) in te geven.
Ik heb reeds de gebruikersnaam ingevuld maar als ik dan op OK klik zonder het paswoord (dat er eigenlijk niet is) in te vullen gaat hij niet verder...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben binnen, als je het zo kan zeggen :-)

Ik zie de printer staan, ik ga straks eens proberen als standaardprinter te zetten.
Eerst iets gaan eten,

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt asfaloth_arwen !!!

Ik heb even een testberichtje afgedrukt en het werkt!
Dit is simpel als je het achteraf bekijkt maar ik had het zelf niet gevonden.

Hartelijk dank!
Topforum!

Hier mag een slotje op...
Pagina: 1