Toon posts:

Interne modem probeert verbinding te maken ipv wlan

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu een paar weken een nieuwe laptop, een Dell Inspiron 6400, en ben er enorm tevreden mee. Ik zit helaas met een klein (irritant) probleem.

Zodra ik mijn computer opnieuw opstart doet mijn internet verbinding het niet meer. Hij kan het wlan nog wel zien en is er ook mee verbonden. Ook gebeurt het regelmatig dat het inbelscherm van mijn interne modem ineens verschijnt en het internet uitvalt. Dus ik denk dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik heb een modem staan die ingesteld is op routing. Deze is verbonden met een wireless broadband router die is ingesteld op bridge mode. Volgens de verkoper zou dit ok moeten zijn.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd in een poging het probleem op te lossen:

- verbinding verbreken met wlan en opnieuw verbinden
(werkt niet, verandert niets)

- instalatie van interne modem ongedaan maken
(werkt niet, modem komt na reboot gewoon terug en ik heb nog steeds geen inernet)

- in IE > internetopties > verbindingen instellen op ' nooit een verbinding kiezen'
werkt niet, verandert niets

- wizard netwerk instellen draaien
werkt niet, probleem blijft

De enige oplossing die ik heb gevonden:
Stekker uit de wireless broadband router halen en er weer instoppen, wlan opnieuw opstarten dus. Erg irritant om steeds te doen als ik mijn laptop weer aanzet maar dan heb ik in iig weer even internet.

Hopelijk hebben jullie een oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,
Richard

Verwijderd

check eens op spyware.

Lijkt mij nl. op een progje, wat via een duur inbelnr. verbinding probeert te maken.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 11:12 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Probeer eens met firefox.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hehe, probeer [utl=http://http://www.getfirefox.com]Firefox[/url] eens?

Een heleboel spyware richt zich op IE.
Ik heb meerdere malen gezien dat de portable firefox op mijn usb stick het wel deed toen IE het af liet weten....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:11:
check eens op spyware.

Lijkt mij nl. op een progje, wat via een duur inbelnr. verbinding probeert te maken.
Zou kunnen idd maar zodra die dingen naar voren komen en verbinding willen maken valt je i-net nog niet uit? Ik zal is even een scan draaien.
Het lijkt meer alsof de laptop ineens denkt dat ik mijn internet verbinding van die interne modem moet krijgen ipv dat ik gewoon via het wlan internet ofzoiets.

En het zou ook niet het probleem verklaren dat ik geen internet verbinding meer heb wanneer ik mijn laptop opnieuw opstart?
Sorry, vergeten te vermelden. Ik gebruik altijd firefox.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 11:21 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54
probeer het interne modem eens uit te schakelen, of de inbelverbinding weg te gooien. (als je die niet gebruikt natuurlijk)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Big Daddy schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:52:
probeer het interne modem eens uit te schakelen, of de inbelverbinding weg te gooien. (als je die niet gebruikt natuurlijk)
Met stom. Als je hem niet nodig hebt, gewoon uitzetten :) Desnoods in BIOS - da's nog het makkelijkste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:58:
[...]

Met stom. Als je hem niet nodig hebt, gewoon uitzetten :) Desnoods in BIOS - da's nog het makkelijkste :)
Uitzetten maakte niets uit, nog steeds geen verbinding wanneer ik mijn computer opnieuw opstart. Ik heb het nog niet uitgezet in BIOS zal ik ff proberen nu.

Verwijderd

Topicstarter
Dell, computer, dus ook Dell BIOS :/ geen optie om mn modem uit te zetten in die BIOS

probleem dus nog steeds niet opgelost ;(
zou het ook aan een instelling van mn wireless broadband router kunnen liggen dat ik m steeds opnieuw op moet starten om internet te krijgen als ik mn computer aanzet?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:43:
Dell, computer, dus ook Dell BIOS :/ geen optie om mn modem uit te zetten in die BIOS

probleem dus nog steeds niet opgelost ;(
zou het ook aan een instelling van mn wireless broadband router kunnen liggen dat ik m steeds opnieuw op moet starten om internet te krijgen als ik mn computer aanzet?
en disablen in je hardwaremanager?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik dus al gedaan en maakte dus helemaal niets uit, komt alsnog gewoon bij Netwerkverbindingen te staan en het probleem blijft.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rechtklik op netwerken -> Eigenschappen -> Menu geavanceerd -> Voorkeursinstellingen voor inbellen. Wat staat daar?
En anders (maar dat weet ik niet zeker) kijk eens bij geavanceerde instellingen (zelfde menu) en zet daar eventueel de juiste verbinding boven de verkeerde.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 04-08-2006 21:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img282.imageshack.us/img282/3047/nieuwbitmapafbeeldingzz5.th.jpg

Er staat helemaal niets ingevuld.

Dat van de ene verbinding boven de andere zetten kan ik niet vinden.

Op deze screen is btw ook de (hoogstwaarschijnlijke) boosdoener te zien, genaamd 'ENTER'. ;(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Die PPPoE minipoort (PPP over Ethernet) heeft niks met je inbelmodem te maken. Al geprobeerd deze losse verbinding te verwijderen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 23:33:
[afbeelding]

Er staat helemaal niets ingevuld.

Dat van de ene verbinding boven de andere zetten kan ik niet vinden.

Op deze screen is btw ook de (hoogstwaarschijnlijke) boosdoener te zien, genaamd 'ENTER'. ;(
Vul effe je netnummer in en voltooi die wizard effe. Dan kom je wél in het scherm dat ik bedoel. En die 2e optie die ik gaf ( geavanceerde instellingen ) staat in hetzelfde menu van je netwerk verbindingen scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 05-08-2006 00:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/9224/nieuwbitmapafbeeldingxx7.th.jpg

ok , ik heb ff de wizard voltooid en dan kom ik in het scherm dat links op de screen staat.

Bij geavanceerde instellingen komt dan wel die lijst omhoog inderdaad. Die stond in de volgorde zoals in het middelste venster in de screen. Deze heb ik ff gewijzigd naar wat voor mij belangrijk naar minder belangrijk was zoals nu te zien is in het rechter venster in de screen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verbinding met ENTER - Wat kan dat zijn ?

Topic gaat dus ook over een verbinding met de naam Enter.. Misschien kun je daar nog iets mee?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de online scan van Fsecure gedraaid zoals aangeraden werd in de andere topic over 'ENTER' (http://support.f-secure.com/enu/home/ols3.shtml) en hieronder staat het resultaat. Het is dus blijkbaar een of ander virus en niet gewoon een probleem met mn inbelmodempje. :S

Scanning Report
Saturday, August 05, 2006 13:33:39 - 14:28:11

Computer name: RMW-LAPTOP
Scanning type: Scan system for viruses, rootkits, spyware
Target: C:\

Result: 17 malware found

Packed.Win32.Klone.g (virus)

* C:\WINDOWS\SYSTEM32\WINKVE32.DLL

Tracking Cookie (spyware)

* System (Disinfected)

W32/Dialer.gen (virus)

* C:\WINDOWS\TEMP\WIN146.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WIN7D.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WIN7F.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WIN9A.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WINE0.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WINF2D.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WINF30.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WINF31.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WINF32.TMP.EXE
* C:\WINDOWS\TEMP\WINF34.TMP.EXE
* C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\RICHARD VAN DER WEL\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\W52RGHM7\SRVAKN[1].EXE
* C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\RICHARD VAN DER WEL\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\W52RGHM7\SRVYBG[1].EXE
* C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\RICHARD VAN DER WEL\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\K12B4PEZ\SRVPGR[1].EXE
* C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\RICHARD VAN DER WEL\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\01YZWTER\SRVJKX[1].EXE
* C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\RICHARD VAN DER WEL\LOCAL SETTINGS\TEMPORARY INTERNET FILES\CONTENT.IE5\01YZWTER\SRVTGV[1].EXE

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijder die viri dan en dan nog s die 'ENTER' (alleen de verbinding, en natuurlijk alleen als ie na virusscan er nog staat). 99,7% kans dat het dan weg is. Miljoenen laptops zonder inbelverbindingen hebben gewoon direct internet via Ethernet of WLAN, zonder die melding ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

misbehavingman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 01:45:
Verwijder die viri dan en dan nog s die 'ENTER' (alleen de verbinding, en natuurlijk alleen als ie na virusscan er nog staat). 99,7% kans dat het dan weg is. Miljoenen laptops zonder inbelverbindingen hebben gewoon direct internet via Ethernet of WLAN, zonder die melding ;)
offtopic:
virussen
;)

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 07-08-2006 01:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie Windows maakt zelf een internetverbinding [ENTER]

Ik heb je topic niet verplaatst omdat het niet nodig is om meerdere topics te hebben in B&V over eenzelfde probleem. Waarschijnlijk kan je daar prima antwoorden vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Equator op 07-08-2006 13:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.