XS4All gaat flink achteruit?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:26

Cybje

First Post!

Topicstarter
Door mijn hostingbedrijf krijg ik zo nu en dan wel eens te maken met andere providers. Het meeste verbaast mij alleen de laatste tijd XS4All, een provider die bij mij toch als zeer goed staat aangeschreven en als een provider die tenminste nog wat moraal heeft.

Vandaag heb ik een melding gedaan van DNS spam voor de hostname X.X.X.X.X.my-dick.nl (waarbij elke X voor een bestaand Engels woord staat), wat naar mijn idee niet bepaald kan. Juist XS4All deed, dacht ik, ook veel tegen DNS spam. Op de EFnet IRC server van XS4All mag je niet eens inloggen met zo'n spam host. Maar ik krijg doodleuk een mailtje terug van ze over dat DNS spam bij hun geen inbreuk maakt op de algemene voorwaarden. Ik vraag me echt af waar je dan mee bezig bent. Als iedereen DNS spam hosts gaat maken, is het overzicht op internet ver te zoeken. En dat is nu al redelijk weg eigenlijk.

Ook mooi is dat ze .nl domeinnaamverhuizingen uitvoeren zonder formulieren. Door XS4All werd dus een frauduleuze verhuizing uitgevoerd. Ik heb contact opgenomen met SIDN en XS4All, blijken ze niks te weten en geen formulieren te hebben, maar ook niet mee te willen werken met een terugverhuizing. Uiteindelijk is het proces verlopen na een paar dagen en dus heeft SIDN de terugverhuizing geregeld. Maar ja, wel een domeinnaam (gelukkig niet heel belangrijk) een paar dagen weg. Stel ik had wel schade gehad, dan ga je tegen zo'n grote organisatie als XS4All ook niet even een rechtzaak starten. Maar het lijkt er gewoon op dat die nergens verstand van hebben.

Ik vind het jammer dat de eerste provider van Nederland zo achteruit gaat. Dan hadden ze beter gewoon het hackers clubje van vroeger kunnen gebruiken (niet hackers in de zin van crackers/scriptkiddo's).

Hebben meer mensen deze ervaring?

[ Voor 2% gewijzigd door Cybje op 16-08-2006 14:45 . Reden: op verzoek van KnickLighter hostname onherkenbaar gemaakt ]

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Jij maakt je druk over vhosts van andere mensen? Heb je niets anders te doen? Gewoon niet geen whois doen of alles uitschakelen die hostnames van gebruikers laat zien?

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ik maak mij niet druk om de vhosts ... het gaat er gewoon om dat XS4All dat mijn idee een stukje moraal verliest. Het is gewoon niet de bedoeling van DNS om zulke hosts te maken.

Op zich ziet het er wel lelijk uit, als ik in de logfiles van de webservers deze hostnames zie.

vhosts zijn trouwens toch virtuele hosts?

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Als iemand een dns entry maakt als "just.shut.up.and.suck.my-dick.nl" dan moet ie dat lekker helemaal zelf weten.. Jij bent niet degene die mag bepalen of iemand dat mag doen ja of nee.. En waarom zou dns daar niet voor gemaakt zijn? Hoe je er bij komt om dat Spam te noemen ontgaat me trouwens helemaal.

Maargoed. Je andere probleem met zomaar een domeinnaam te verhuizen is idd heel slecht. Alhoewel ik wel andere providers ken die geen hardcopy formulieren hebben (wel digitaal die je online moet tekenen)

Dat xs4all achteruit gaat in kwaliteit dat idee heb ik al langer. Voor een aantal klanten beheer ik hun website die op webservers van xs4all staan. en daar heeft xs4all de laatste tijd een behoorlijk zooitje van gemaakt. 2 keer al hun systeem veranderd en elke keer moet je via ftp op een andere plaats zijn in hidden directories om je website bij te werken waarbij de oude locaties ook nog bestaan.. Vrolijk een nieuwe versie geupload en dan kijk je via je browser of het werkt en dan zie je nog een oude website staan..

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Ben je er zo een die de nieuwsgroepen eerst vol spamt omdat je geen telnetverbinding naar je servertje kan maken? Ben je zelf abonnee van Xs4all of baseer je je ervaring op die incidenten?

Anyway, Xs4all heeft zich naar mijn insziens al voordat ze door Kpn zijn overgenomen meer gericht op de commercie dan op het de oorspronkelijk "toegang voor iedereen"-ideologie. Daar is ook de prijs inmiddels niet meer naar. Tevens is Xs4all nu beperkt in het leveren van goedkopere verbindingen (Bbned/Versatel) door moederbedrijf Kpn.

Moraal? De site van de pedopartij wordt ook gehost door Xs4all :| ...

[ Voor 7% gewijzigd door PipoDeClown op 04-08-2006 11:19 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

PipoDeClown schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:17:
<KNIP>

Dat xs4all juist hun host is niet negatief, eerder positief.
Zo'n reactie zal Scientology ook geven op de site van Spaink, maar het mag beiden van de wet,
dus moet je je niet bemoeien als je er een keer niet mee eens bent (IMHO).

Als normale klant mis ik de ideologie wel een beetje, maar ze steken nog steeds met kop en schouders boven de rest uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Tukk op 04-08-2006 11:25 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ben je er zo een die de nieuwsgroepen eerst vol spamt omdat je geen telnetverbinding naar je servertje kan maken? Ben je zelf abonnee van Xs4all of baseer je je ervaring op die incidenten?
Dit zijn gewoon even twee dingen waar ik toevallig minder blij van ben. Dat host verhaal is irritant, maar gaat nog wel. Maar dat van dat domeinnaam vind ik echt asociaal en niet bij XS4All passen. Dat ze die hostname niet wijzigen zie ik eerder als slordig.

Ik ga echt niet de nieuwsgroepen volspammen over als ik niet kan telnetten. Maar ik vraag me gewoon af of meer mensen dit soort dingen ervaren met XS4All. Dat kan ik in elk geval mijn mening iets gaan bijstellen :)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
En? Zolang de PVDN gewoon mag meedoen met de verkiezingen, wie is XS4ALL dan om te zeggen dat ze de site niet willen hosten? Waar trek je dan de grens? Bij documenten die Scientology niet graag gepubliceerd ziet? Of bij een autohandelaar die misschien niet helemaal koosjer is? Of een boekwinkel die alleen maar christelijke boeken verkoopt?

Zoals ze zelf zeggen: "We bemoeien ons niet met de inhoud."

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben nog 1 van de weinigen (gok ik) die BBned via Xs4all heeft vanuit cistron, bevalt me best. Lijn werkt 99,99% van de tijd perfect, geen port-blocks en goede service toen ik per ongeluk mijn router naar factory-defaults had gezet. Wel opgemerkt dat de helpdesk wat trager is geworden.

VoIP is gratis, maar werkt ok. Support was niet echt jofel maar uiteindelijk werkt het wel (ook getest via voipbuster en soorgelijk, kwaliteit is nagenoeg gelijk).

Vooralsnog heb ik het naar mijn zin bij XS4all, mede wegens gebrek aan betere providers :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41
SinergyX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:43:
Ik ben nog 1 van de weinigen (gok ik) die BBned via Xs4all heeft vanuit cistron, bevalt me best. Lijn werkt 99,99% van de tijd perfect, geen port-blocks en goede service toen ik per ongeluk mijn router naar factory-defaults had gezet. Wel opgemerkt dat de helpdesk wat trager is geworden.

VoIP is gratis, maar werkt ok. Support was niet echt jofel maar uiteindelijk werkt het wel (ook getest via voipbuster en soorgelijk, kwaliteit is nagenoeg gelijk).

Vooralsnog heb ik het naar mijn zin bij XS4all, mede wegens gebrek aan betere providers :P
Probleem is alleen dat je straks overgezet wordt naar kpn-dsl. Dat was voor mij de druppel om een nieuwe isp te zoeken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat 'straks' hoor ik al een goed half jaar, maar nog steeds geen enkel woord van xs4all zelf gehoord.
Wel weet ik dat het moment dat ze ermee komen, ook ik inderdaad direct weg ben.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mhr-zip
SinergyX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:50:
Dat 'straks' hoor ik al een goed half jaar, maar nog steeds geen enkel woord van xs4all zelf gehoord.
Wel weet ik dat het moment dat ze ermee komen, ook ik inderdaad direct weg ben.
Ze gaan eerst hcc-net doen, en daarna CistroN. Ik geloof dat de brieven in september de deur uitgingen.

Ik had het nieuws al iets eerder vernomen, uit een betrouwbare bron. Dus ik was al opzoek gegaan naar een andere ISP. En dat bevalt me eerlijk gezegt prima!! Ben nu veel minder geld kwijt. Ik zat trouwens bij Babyxl.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*O* kijk, dat is mooi om te horen, kan ik alvast gaan rond kijken :)

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zo, lekkere flame op de TS. Nergens voor nodig lijkt me en inhoudelijk ben ik het hem wel met hem eens.
DNS gaat uit van een hierarchische structuur en hele zinnen in de DNS is gewoon vervuiling. Maar het lijkt net of IRC zonder die domme vhosts een stuk minder leuk is. Grow up....
Als ik xs4all was zou ik voorkomen dat dergelijke spam mogelijk is. Gewoon hostname.xs4all.nl (zoals bij Demon het geval was) is voldoende lijkt me.

Wat meer ontopic: ik vind xs4all wel goed bezig. Als een van de weinige providers bieden ze IMAP aan (userimap.xs4all) en toegang tot de shell machines (xs3 bijv) vind ik nog steeds fijn.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ze hebben zeker goede punten, maar die shell machines en dergelijken stammen eigenlijk allemaal af van het 'oude' XS4All tijdperk.

Die hostnames zorgen toch voor lastige dingen. Vroeger kon je voor het genereren van website statistieken gewoon de reverse DNS gebruiken. Nu moet je steeds voor elk IP uit de whois database gaan halen waar-die vandaan komt.

En tja ... je kunt je wel bezig houden met het online houden van Scientology documenten en andere websites, maar als je aan de andere kant sites van andere bedrijven eruit gooit, schiet het niet zo op.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32
Wat een onzin om hier over te zeuren "dns is hier niet voor gemaakt"... en spam is het al helemaal niet. Het is gewoon toegestaan:
In theory, this subdivision can go down to 127 levels deep, and each label can contain up to 63 characters, as long as the whole domain name does not exceed a total length of 255 characters
Perfect dat xs4all hier niets aan doet, iedereen probeert het internet maar in te perken, laat het lekker een beetje vrij zijn. Als ik een zin als domein wil hebben mag ik dat lekker zelf weten.

[ Voor 28% gewijzigd door IcE_364 op 04-08-2006 12:26 ]

Verwijderd

Je wilt niet weten wat Rop Gongrijp in die tijd heeft uitgespookt. :+ Over moraal gesproken.

• mhr-zip
smesjz schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:03:
Wat meer ontopic: ik vind xs4all wel goed bezig. Als een van de weinige providers bieden ze IMAP aan (userimap.xs4all) en toegang tot de shell machines (xs3 bijv) vind ik nog steeds fijn.
Dat kan je ook bij een externe partij afnemen.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mhr-zip schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:58:
[...]

Dat kan je ook bij een externe partij afnemen.
En news ook. Wat is je punt?

Verwijderd

mhr-zip schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Probleem is alleen dat je straks overgezet wordt naar kpn-dsl. Dat was voor mij de druppel om een nieuwe isp te zoeken.
Ik heb zelf een ADSL Fast abo bij xs4all en ik begrijp de kritiek niet helemaal.
Het is niet het goedkoopste netwerk voor de consument, maar het werkt wel naar behoren.
Ik vind dat voor de prijs van de abonnementen de snelheid nog wel een stap hoger zou mogen, maar dat is volgens mij een kwestie van tijd.
Naar mijn mening is 12000kb/s down en 1024kb/s up voor 80 Euro niet echt spotgoedkoop, maar elke verslaving kost geld zullen we maar zeggen.
KPN heeft het nogal druk met aansluiten van internetplusbellen en dan hebben ze geen tijd voor snelheidsverhogingen.
mvg,Theo

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:36:
Je wilt niet weten wat Rop Gongrijp in die tijd heeft uitgespookt. :+
Het is nog altijd: Rop Gonggrijp.
De oude hackerstijd, erg cool. Vorig jaar op WhatTheHack geweest, en veel met Rop / Hanno / andere XS4ALL'ers samen gewerkt. Coole lui iig. :Y) . Rop doet ondertussen wifi netwerken bouwen tussen kraakpanden in adam, en nog wat andere projecten.

Het "vroegere" XS4ALL vond ik zeer goed, daar hoor je me nooit over klagen. Sinds KPN in het spel is merk ik duidelijk dat de support/helpdesk aan het veranderen is, ook kan ik bepaalde dingen niet meer aan passen zoals ik dat wel wil doen. Ik vind de prijzen voor een business DSL erg hoog liggen, voor een rotverbinding die je krijgt.

Sinds Demon nou ook al is over genomen door KPN zal ik denk ik maar een overstap wagen naar TweakDSL. Je moet iets om bij KPN weg te blijven hé. Wat ik met die bedrijfsmatige lijn doe dat weet ik nog niet, mijn thuislijn ga ik iig wel omzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 17:21 ]

Verwijderd

Je bent gewoon een zielig persoon... Beetje zeiken om MIJN DNS want daar gaat het toch om? Tevens plak je nu eigenlijk mijn IP-Adres openbaar, wat jij niet mag doen. Want je hebt het van een IRC Server waar jij IRCOps bent. Een IRCops mag geen ip-adressen verspreiden aan derden, weet je dat?

This means WAR cybje, weet waar je aan begint.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:37:
Je bent gewoon een zielig persoon... Beetje zeiken om MIJN DNS want daar gaat het toch om? Tevens plak je nu eigenlijk mijn IP-Adres openbaar, wat jij niet mag doen. Want je hebt het van een IRC Server waar jij IRCOps bent. Een IRCops mag geen ip-adressen verspreiden aan derden, weet je dat?

pfff... :/

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Dat DNS verhaal is maar een klein stukje in het geheel. Ik erger mij vooral aan dat domeinnaam verhaal. Dat DNS gebeuren is alleen een klein ander puntje waarbij ik mij afvraag waarom XS4All dat doet.

Daarnaast, ik ben niet gewoon een IRCops op die server. Enige reden dat ik de rechten heb op die server, is dat personen daar mij soms om hulp vragen. Ik houd mij al jaren niet meer serieus bezig met IRC, omdat ik tegenwoordig veel meer waarde hecht aan real life contact.

Verder verspreid ik geen IP adres, maar ik geef die hostname alleen als voorbeeld. Als je het nou normaal zou vragen, dan wil ik best die post aanpassen, maar je begint meteen te dreigen bij mij.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Cybje schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:41:
Dat DNS verhaal is maar een klein stukje in het geheel. Ik erger mij vooral aan dat domeinnaam verhaal. Dat DNS gebeuren is alleen een klein ander puntje waarbij ik mij afvraag waarom XS4All dat doet.

Daarnaast, ik ben niet gewoon een IRCops op die server. Enige reden dat ik de rechten heb op die server, is dat personen daar mij soms om hulp vragen. Ik houd mij al jaren niet meer serieus bezig met IRC, omdat ik tegenwoordig veel meer waarde hecht aan real life contact.

Verder verspreid ik geen IP adres, maar ik geef die hostname alleen als voorbeeld. Als je het nou normaal zou vragen, dan wil ik best die post aanpassen, maar je begint meteen te dreigen bij mij.
Nu gaan we even netjes de boeken lezen. Dit is geen DNS spam. Verre van. Als jij problemen hebt met iemand zijn/haar vhost heb je feitelijk gewoon pech, want in principe ben jij niet degene die bepaalt welke domeinnaam wel en niet kan. Toevallig ken ik deze persoon op QuakeNet, en het is altijd wel grappig om te zien als hij een kanaal binnentreed met die host. Misschien even je onderbroek wat minder strak aantrekken en het iets minder serieus nemen?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Het is wel DNS spam, volgens mij. Maar het is een IRC server waar veel kinderen op chatten. De beheerder van die IRC server heeft zelf ook liever niet dat soort hostnames. Als hij nou een andere zou kiezen, bijvoorbeeld "hallo.ik.ben.knicklighter.nl", is dat op zich ook DNS spam, maar hoor je niemand klagen.

Verwijderd

Cybje schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:41:

Jij mot gewoon mn hostname niet gaan verspreiden like this. Of je alleen maar helpt op de server of niet, je bent een IRCops, en je moet je houden aan een regel dat is IP-Adressen niet verspreiden aan derden. Als ik je vraag om een IP van een andere chatter daar geef je het toch ook niet...?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Waar verspreidt hij je ip adres dan? Ik zie hem alleen je host noemen :?

Edit: en waarom zo aggresief?

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 16-08-2006 14:40 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Simpele dns resolve erop en je hebt mn ip...

of je nou http://localhost:80/ doet of http://127.0.0.1:80/ is toch ook the same >.<...

Edit: Omdat ik het spuugzat ben onderhand van IRCops van die IRC server die steeds maar de pik op Mij hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 14:42 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Dat bedoel ik...als je over het het web surft laat je toch ook overal je host e/o je IP achter? Als je een chnnl in IRC joined zie je dat ook verschijnen. Ik snap niet goed waarom je zo'n herkenbare host hebt, maar niet wil dat dat herkend wordt ivm het achterhalen van het IP adres.

Oftewel: waarom wil je je IP zo geheim mogelijk houden?

Edit: dit was geschreven vóór je edit :)

Edit2:
Edit: Omdat ik het spuugzat ben onderhand van IRCops van die IRC server die steeds maar de pik op Mij hebben.
Ik ken de situatie niet, maar ze is denk ik niet op dit forum ontstaan. "Afreageren" op dit forum lijkt me dan ook niet de juiste plaats. Neem het eens op met de IRCops op de server ofzo?

[ Voor 35% gewijzigd door Apie! op 16-08-2006 14:48 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Omdat je erover doorgaat heb ik het toch maar gewijzigd. Op zich kan ik me voorstellen dat je niet wilt dat anderen je IP weten, alhoewel het mij weinig boeit als anderen mijn IP weten.

Ik wist trouwens niet dat mensen van die server de pik op jou hebben. Ik heb dit compleet uit eigen initiatief gedaan, zonder enige vorm van overleg. Jouw naam heb ik voor dit verhaal ook nog nooit gezien. Het gaat me puur om de hostname, dus je moet het ook niet persoonlijk opvatten.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 22:01
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:41:
En is het wel eens in je opgekomen dat dat misschien komt door de indruk die je wekt met die hostname ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 14:47:
[...]

En is het wel eens in je opgekomen dat dat misschien komt door de indruk die je wekt met die hostname ?
Is niet alleen om dit geval.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 19:50
Blijft een feit dat hij het alleen aanhaalde als voorbeeld hoe zaken bij XS4All in zijn ogen afzakken. Had hij dan zelf een uit zijn duim moeten zuigen?
Ik ga er verder niet over oordelen (zelf tevreden huisgebruiker van XS4All, na switch van Chello), maar je DNS is wel wat kinderachtig, toch? Ieder zijn meug natuurlijk, maar kan me voorstellen dat zo'n naam je de eerste keer doet glimlachen (net als bv een goede nick), maar daarna best kan iriteren (zeker als het expres zo lang is om zo nodig op te vallen). Op zich wel trouwens grappig dat je DNS op die manier creatief kan gebruiken... :D
Zo, genoeg balkTM-N&W-modus :+
Anyway, meer mensen klachten over XS4All? Want daar ging het ten slotte over... ;)

En IP's zijn uiteraard zo te achterhalen, maar stap 1 bij anoniem op het internet is geen DNS hebben 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Savantas op 16-08-2006 15:04 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:57

RayNbow

Kirika <3

of je nou http://localhost:80/ doet of http://127.0.0.1:80/ is toch ook the same >.<...

offtopic:
Nee, dan vooral je domeinnamen in je signature zetten... met een whois en je hebt NAW gegevens... 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

kan er ook woorden zoals fuck, kanker, hoer, e.a. in stoppen als ik dan toch persé wil gaan opvallen...? :S Snap gewoon niet wat het probleem is.. Als iemand de hostname heeft van "Michael.jackson.rapes.little.children.in.my.back-yard.org" wordt er toch ook niet gelijk naar de provider gemailed e.d.? Vind het gewoon zielig en kansloos. Waarschijnlijk is hij gewoon jaloers op de domein naam, aangezien hij begon over verhuizingen e.d. Nou Cybie, laat ik je wat vertellen: Het domein naam was VRIJ toen ik t aanvroeg en toen het geregistreerd werd. Als je daar vragen over hebt of problemen mee hebt, moet je bij mijn hoster zijn of bij SIDN... "Oh lieve SIDN willen jullie dat domein aan mij geven ik wil het zo graag"...

Verder vind ik XS4ALL een goede provider, echt weinig problemen mee.. Tenzij ik zelf dingen doe die niet kloppen :) en dan gaat het niet om een simpele DNS...

• Brainbuzz
  • Laatst online: 03-01 00:39

Brainbuzz

So?

Ik kan me best voorstellen dat je je anonimiteit wilt bewaren, maar je moet niet gaan zeuren over het feit dat je DNS-naam hier wordt neergezet terwijl je zelf allerlei gegevens op internet zet.
Naam, woonplaats, foto's. Zo anoniem ben je niet.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Ik heb geen problemen met je domeinnaam. Het gaat er gewoon om dat zo'n hostname aan jouw IP koppelen (dus de reverse DNS) een DNS spam is. En dat het niet zo gepast is, vooral niet op die IRC server. Verder was het eigenlijk, zoals ik al een paar keer heb gezegd, de minst belangrijke van mijn twee voorbeelden en hoopte ik eigenlijk niet op een discussie als deze.

Anyway, ik heb het liefst dit topic weer on-topic. XS4All doet ook veel goede dingen ... en voor zover ik weet leveren ze vrij stabiele lijnen :) In dit geval gaat het me meer om mensen die er werken, die niet snappen dat je een domeinnaam niet zomaar moet verhuizen als iemand dat aanvraagt, vooral als er geen geldige formulieren zijn ingevuld.

Verwijderd

"die niet snappen dat je een domeinnaam niet zomaar moet verhuizen als iemand dat aanvraagt, vooral als er geen geldige formulieren zijn ingevuld." ... Ik hoop niet dat dat over mijn domein naam gaat :)?

Verwijderd

Hmmm, als ze het nog niet hadden, dan nu wel. Je reacties zijn al even volwassen als je hostname.

Kan begrijpen dat als er veel kinderen op de IRC server zitten, dat deze tekst ongewenst is. Dan moet je ook niet raar opkijken als je er op aangesproken of geweerd wordt. Het is overigens je volste recht die naam te gebruiken, maar dan ook de nadelen accepteren dat mensen je weigeren. Jij de vrijheid zij de vrijheid zo gezegd. :Y)

XS4ALL heeft groot gelijk dat ze hier niets aan doen, niets illegaals aan. Ze zijn er niet om de moraal ridder te spelen. Moraal ridders heb ik zowieso een hekel aan. :r En Spam? Maakt hij soms reclame voor zijn geslachtsdeel? |:(

edit: Kinderen op IRC, die zitten toch allemaal aan de MSN :? Als ik in iedergeval bij mn nichtje de namen van haar msn contacts zie zou je het wel denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 15:18 ]

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:17:
XS4ALL heeft groot gelijk dat ze hier niets aan doen, niets illegaals aan. Ze zijn er niet om de moraal ridder te spelen. Moraal ridders heb ik zowieso een hekel aan. :r En Spam? Maakt hij soms reclame voor zijn geslachtsdeel? |:(

edit: Kinderen op IRC, die zitten toch allemaal aan de MSN :? Als ik in iedergeval bij mn nichtje de namen van haar msn contacts zie zou je het wel denken.
DNS spam is niet per definitie reclame. Je kunt DNS spam trouwens redelijk berekenen op www.dnsspam.nl ... daar staat ook wat uitleg nog.

En er zitten wel kinderen daar op die server, voor zover ik weet. Het is ook deels de verantwoordelijkheid van de IRCops daar tegenover ouders om alles een beetje netjes te laten verlopen. Altans, dat is wel waar de beheerders zich aan willen houden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Having hostnames like 'I.am.the.king.of.the.internet.domain.tld' or any other form of sentence / phrase are without any doubt in disagreement with the hierarchical definition of the global naming system (DNS).
Mooie zinssnede ... Waar precies in de hierarchical definition of the global naming system staat dit precies beschreven? :)

Nu roept iemand dat het spam is, maar dat is wel heel makkelijk beredeneren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Oh nee, niet de totale oorlog met internetgebruiker "KnickLighter" !

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Zie ik het niet goed of zit het.

Dit domein zit niet bij XS.

Maar om even op je vraag terug te komen of XS4ALL minder wordt.
Zoals alle bedrijven die overgenomen worden gaat de oorspronkelijke cultuur verloren.
Ik vind dat XS4ALL het nog goed doet onder het managergeweld van KPN.

No news is bad news.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:04

hamsteg

Species 5618

Vind het geheel niets met topic title te maken te hebben ... schopje ?

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:49
Wat zeuren al die mensen toch op kpn.. Duidelijk geen ervaringsdeskundigen. 100 keer liever kpn dan BBNED.

een aantal jaren geleden was 't andersom, nu is BBNED echt klote qua support.

• StevenK
  • Laatst online: 10-02 22:01
elsegre schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:28:
Zie ik het niet goed of zit het.

Dit domein zit niet bij XS.
Mss doet 'ie een reverse naar een XS4All ip ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
StevenK schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:33:
[...]

Mss doet 'ie een reverse naar een XS4All ip ?
Yup dat is 'm. Ik heb niet eens gekeken waar het domeinnaam staat, is ook niet relevant in dit geval :)

Even ter verduidelijking: ik had net iemand die dacht dat ik met die verhuizing my-dick.nl bedoelde. Dat ging om een ander domeinnaam, namelijk van een klant van mij.
BtM909 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:27:
Mooie zinssnede ... Waar precies in de hierarchical definition of the global naming system staat dit precies beschreven? :)

Nu roept iemand dat het spam is, maar dat is wel heel makkelijk beredeneren ;)
Op dnsspam.nl staat een linkje naar RFC 1178. Daar staat wel redelijk omschreven wat handige hostnames zijn enzo. In principe is dit niet echt een hostname die handig is volgens die RFC.

[ Voor 36% gewijzigd door Cybje op 16-08-2006 16:39 ]

Verwijderd

Cybje schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:21:
[...]
DNS spam is niet per definitie reclame. Je kunt DNS spam trouwens redelijk berekenen op www.dnsspam.nl ... daar staat ook wat uitleg nog.

En er zitten wel kinderen daar op die server, voor zover ik weet. Het is ook deels de verantwoordelijkheid van de IRCops daar tegenover ouders om alles een beetje netjes te laten verlopen. Altans, dat is wel waar de beheerders zich aan willen houden.
Heb de site die je noemt bekeken, daar wordt gesproken over DNS polution, zo kan je dit inderdaad wel omschrijven. Bij spam hebben we het toch echt of reclames, al dan niet voor een penis vergroting of Viagra.

Overigens leuk te horen dat er kinderen zijn die IRC gebruiken, je krijgt toch wel een beetje een andere indruk met dat hele msn gebeuren. Lang leven open systemen (jabber>msn). Moest opeens weer denken aan aan gopher en veronica (very easy rodent-oriented netwide index of computerized archives). Daar zullen ze geen kennis meer me maken, kan al jaren geen gopher server meer vinden.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
DNS spam is in mijn omgeving een geaccepteerde term. Sorry als anderen dit inderdaad opvatten als reclame. Ik zal voortaan de term DNS Pollution proberen te gebruiken, om dit soort dingen te voorkomen :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik moet zeggen dat ik dat niet aanpakken van die DNS polution nou niet echt schokkend vind. Dat andere lijkt me wat minder handig om zo te doen, maar om nu van flink achteruit te spreken, moah.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Tja, ik hoor toch steeds meer signalen van bureaucratie bij XS4All, wat op zich niet echt past bij hun achtergrond. Ik kan niet zo snel voorbeelden geven, de voorbeelden die ik kan geven heb ik in mijn openingspost gedaan :)

Maar misschien loopt XS4All wel supergoed en zijn dit gewoon incidenten.

Verwijderd

Bureaucratie is niet perse negatief. Volgens mij heb je een bepaald beeld van XS4ALL gekregen, waar je nu bevestiging voor zoekt. Ik zie nergens een valide argument voor je geflame.
DNS-spam bestaat niet, en tuurlijk gaat XS4ALL daar niks aan doen. Niemand heeft er last van, en censuur is het laatste wat je wilt van je provider. Dat is dus juist iets positiefs. Wat betreft die domeinregistratie. Zoals elke andere hostingprovider heeft ook XS4ALL weleens een fax die kwijt raakt of verdwijnt in de verkeerde stapel. Dat is het nadeel van die enorm omslachtige werkwijze van de SIDN.
Verder is XS4ALL nog steeds maatschappelijk actief bezig, en ze zijn geen provider die de triple play achterna holde. De VoIP-dienst van XS werkt best wel goed, beter dan de betaalde versies van andere providers en nog zetten ze er bij dat het geen volwaardige vervanging is voor vaste telefonie. Daar zijn ze druk mee bezig heb ik begrepen uit hun nieuwsbrief.
Ook zijn ze de enige provider die in hun standaardaccount zoveel bieden naast een internetverbinding. Ik betaal dan wel 7 euro meer per maand dan bij de goedkoopste adsl-concurrent, maar ik heb een betrouwbare, veilige verbinding van een provider met een goede helpdesk die nooit mijn NAW-gegevens zou doorgeven tenzij de rechter dat eist. Mooi toch.

• mhr-zip
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:02:
Ik betaal dan wel 7 euro meer per maand dan bij de goedkoopste adsl-concurrent, maar ik heb een betrouwbare, veilige verbinding van een provider met een goede helpdesk
Bij mij scheelde het meer als de helft (dik 30 euro). En ik ben er in snelheid op vooruit gegaan. De voipdienst werkt perfect en ik bel nu gratis.

Verwijderd

Ik had eerst Planet.. Maar ben op snelheid best wel een grandioos stuk achteruit gegaan, aangezien ik nu met maximaal 28kb/s upload.. Zucht.

• Cybje

Cybje

First Post!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 14:02:
DNS-spam bestaat niet, en tuurlijk gaat XS4ALL daar niks aan doen. Niemand heeft er last van, en censuur is het laatste wat je wilt van je provider. Dat is dus juist iets positiefs. Wat betreft die domeinregistratie. Zoals elke andere hostingprovider heeft ook XS4ALL weleens een fax die kwijt raakt of verdwijnt in de verkeerde stapel. Dat is het nadeel van die enorm omslachtige werkwijze van de SIDN.
DNS spam is discussie over mogelijk, mijn standpunt is duidelijk.

Over die domeinregistratie: ze moeten niet zomaar domeinnamen gaan verhuizen. Het is niet zo dat ze formulieren zijn kwijtgeraakt. De eigenaar heeft simpelweg die verhuizing nooit aangevraagd, dus er zijn nooit goede formulieren of uberhaupt geen formulieren geweest. Volgens de SIDN regels zijn ze verplicht de identiteit van de aanvrager vast te stellen en de formulieren te controleren. Dat je dat niet doet bij elk domeinnaam wil ik best begrijpen, maar probeer een fout dan in elk geval te herstellen.

Pagina: 1