Thin Clients + Webcam op terminal Server

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 05:16
Hallo,

Ik probeer voor een project het volgende te bereiken.
Ik zet thuis een Thin Client neer met daaraan gekoppeld een webcam. Deze webcam moet ik alleen benaderen in een Terminal Server / Citrix omgeving.

mijn vragen:
1) is dit mogelijk
2) Wat heb ik nodig?
3) Ik heb gezien dat je met Citrix een TWAIN driver kan laten mappen. Werkt dit ook onder Microsoft Terminal Server?
4) Heb ik aan alleen die TWAIN driver genoeg als ik bijvoorbeeld MSN op mijn Terminal Server wil draaien?

Kunnen jullie mij helpen?
Monsie schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:52:
Ff 1 vraagje aan jou, wat heb je zelf zoal gevonden en waarom werkte dat wel/niet voor jou?

Je zet nu een vragenlijst neer en verwacht dat wij al het zoekwerk gaan doen.... :?
Wat heb ik zoal gevonden:
USB Webcam Driver voor Windows CE
Alleen heb ik hiermee de webcam draaien onder Windows CE, Hoe krijg ik dan het signaal zover dat ik bijvoorbeeld met MSN op de Terminal server de webcam kan benaderen?

[ Voor 29% gewijzigd door ControlFreak op 04-08-2006 10:07 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het dunkt mij dat er over het gebruiken van apparaten over een ICA danwel RDP verbinding veel meer te vinden is op google. Misschien moet je je zoektermen eens bekijken en veranderen.

Daarnaast is het _niet_ de bedoeling dat je nadat je vorige topic is gesloten direct een nieuw topic open met vrijwel geen enkele extra informatie. :(

suc6

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, zo werkt het hier dus niet he.
Lees nog eens goed de post van Equator.
Het is duidelijk dat je vrijwel weinig onderzoek en testing gedaan hebt.
Een driver voor CE is leuk, maar je geeft niet eens het merk, type en OS van je TC op. Verder heeft een driver op een TC weinig nut, je zal deze op de Terminal Server moeten installeren en zorgen dat USB doorgerouteerd wordt.

Begin eerst maar eens met zoeken of je TC USB porten heeft, en of je deze voldoende door kunt routeren naar de TSE omgeving.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm , eerder replyen zie ik :P

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.