USB Netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:03
Goedemorgen,

Een collega van mij wil graag thuis een computer op de 1e verdieping hebben staan. Dit moet draadloos gebeuren. Verder heeft ze nog een computer beneden staan. Deze mag gewoon met een kabel internet krijgen.

Omdat ik de laatste tijd nogal tegenvallende resultaten hoor van LinkSys apparatuur heb ik besloten om een Belkin Wireless G router, en een Belkin Wireless USB adapter te halen. (dit laatste omdat ze daar geen PCI uitbreidmogelijkheden hebben.)

Na 3 avonden klooien kom ik tot de conclusie dat de USB adapter dus gewoon pauper is. Het signaal moet door 1 muur en een dak. (uitbouw). De kwaliteit van het signaal komt niet verder dan 55%. Als ik de USB-adapter praktisch naast de Router zet, komt het signaal niet veel verder dan 70 %.

Nu vroeg ik mij af om mensen goeie ervaringen hebben met specifieke USB adapters. Welke raden jullie aan? Ik heb rond zitten kijken op de Productsurvey van Tweakers, maar de USB adapters in die lijst krijgen allemaal matige beoordeling.

Alvast bedankt.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20

lier

MikroTik nerd

Bij mijn Speedtouch 716 (van XS4ALL) zat ook een Speedtouch USB stick. Deze doet het er goed.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pong
  • Laatst online: 12-08-2024
Dat zal je blijven houden. Als die PC nog ruimte heeft, dan kan je er beter een PCI kaart inpluggen, die zijn toch een stuk beter (langere antenne, meer vermogen).
Het hoeft trouwens geen probleem te zijn dat de ontvangst rond de 50% schommelt, alleen het PC to PC verkeer zal daar in de praktijk hinder van ondervinden.
En je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken naar dat Pre - N spul (ook je ontvangerkaart).

[ Voor 0% gewijzigd door Pong op 04-08-2006 09:41 . Reden: Ik moet beter leren lezen ;-) ]

Geen Ping, wel Pong

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025
De enige redelijke USB adapters die ik heb gebruikt en geinstalleerd zijn die van linksys. Die zijn tenminste krachtig genoeg om door een muur of plafond heen te komen.

Al moet ik wel zeggen dat niet zo optimaal zijn in vergelijk met de PCI versies.

Wat ook een mogelijk heid is dat je een extra access point met switch erin plaatst en daar dan een connectie maakt met andere punt. Dit is mogelijk alleen kan ik je niet exact uitleggen hoe.

Let wel op dat al het andere draadloze dan word uitgeschakeld omdat het een rechtstreekse verbinding word.

Succes

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:03
Ik heb zelf de linksys WUSB54G usb adapter en ben er zeer tevreden over
meerdere muren ertussen en op grote afstand van het accespoint nog steeds 80%

• Kwartjuh
Ik snap dat een USB apparaatje niet kan tippen aan een PCI kaart. Maar aangezien het een mini-kast is, heeft deze geen PCI sloten. Ik zit dus vast aan een USB-adapter.
Linksys dus? FF kijken wattie kost :)
pong schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:39:
Dat zal je blijven houden. Als die PC nog ruimte heeft, dan kan je er beter een PCI kaart inpluggen, die zijn toch een stuk beter (langere antenne, meer vermogen).
Het hoeft trouwens geen probleem te zijn dat de ontvangst rond de 50% schommelt, alleen het PC to PC verkeer zal daar in de praktijk hinder van ondervinden.
En je zou natuurlijk ook eens kunnen kijken naar dat Pre - N spul (ook je ontvangerkaart).
Hij zei dat de verbindingskwaliteit Laag tot Zeer Laag was, en hij verloor continue de verbinding.

[ Voor 60% gewijzigd door Kwartjuh op 04-08-2006 09:46 ]

• Pong
  • Laatst online: 12-08-2024
Je zou ook nog kunnen experimenteren met de beschikbare kanalen; als er meerdere netwerken in je buurt rond dezelfde frequentie zitten (je ziet ze niet altijd aangezien sommigen hun SSID uitzetten). Verder zijn de lagere frequenties iéts beter met obstakels dan de hogere.

Geen Ping, wel Pong

• Kwartjuh
pong schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:05:
Je zou ook nog kunnen experimenteren met de beschikbare kanalen; als er meerdere netwerken in je buurt rond dezelfde frequentie zitten (je ziet ze niet altijd aangezien sommigen hun SSID uitzetten). Verder zijn de lagere frequenties iéts beter met obstakels dan de hogere.
Geloof me... ik heb echt alles geprobeerd... alle 11 kanalen, het richten van de antennes. Router bij het raam zetten. Etc. Etc. Etc... het zegt denk ik wel genoeg als je nagaat dat in een optimale omgeving de verbinding maar 74% ofsow is. Dat moet dan toch wel rond de 90 % lijkt me :)

magoed, het gaat 1 van deze routers worden:
WRT54GL v1-v1.1
WRT54G v1-v4
WRT54GS v1-v3
WRT54GS v4
WRTSL54GS

in samenwerking met de WUSB54G netwerkadapter. Kijken welke de Mediamarkt heeft... mogen ze belking-troep weer terug :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Goeie ervaringen hier met Asus spul.
Zowel de WL530g router als het WL330g accesspoint doen het geweldig.
Die gebruik ik dan in combinatie met een Intel PRO/Wireless 2200abg mini-PCI kaartje, maar met een PCMCIA en USB kaartje wil het ook goed.
Ik krijg bij een plafond en 2 muren nogsteeds 80 tot 90% signaal...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

iMars

Full time prutser

Misschien een idee om hieraan te denken.
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00009X6DT.01.LZZZZZZZ.jpg
ik heb niet helemaal kunnen opmaken of er wel een (onboard) netwerkkaart in/op de computer zit. Maar als je een ethernet aansluiting hebt, kan je deze daarop aansluiten. Ik heb het ooit eens gekocht toen ik op mijn shuttle een wireless verbinding wilde, en ook alleen USB kon gebruiken.

Als je een ethernet aansluiting heb, garandeer ik je dat dit werkt.
Bij mij werkt het super. Alleen wat duurder als een pci/usb WiFi adapter.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

de WUSB54G zet je natuurlijk ook bovenop je kast, wat ook al een eind scheelt ;)

Verder kan ik je inderdaad Linksys apparatuur aanbevelen of Asus, (WL-500Gdeluxe) aangezien in beide apparaten alternatieve firmware past, waarmee je het vermogen op kunt voeren.
In de WRT54Gv5 kan namelijk sinds een tijdje ook DD-WRT.

Heb je de router toevallig niet willen verstoppen?
In een meterkast ofzo?
Het verstoppen van een router (ook achter de bank ofzo)is namelijk ook al funest voor het signaal, dus doe dat vooral niet.
Wireless apparatuur moet je over het algemeen hoog ophangen, vrij van leidingen e.d. voor het beste bereik...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1