Toon posts:

[XP] BSOD windows start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Na het tweemaal defragmenteren van mijn pc, wil windows xp (home edition) niet meer starten.
Na het 'laadscherm' krijg ik een fractie van een seconde een blauw scherm en daarna start hij opnieuw op.

Zowel bij gewoon opstarten, via de veilige modes als ook via veiligemodes met opdrachtprompt geeft hij dit probleem.

Ik heb uiteraard geprobeerd om via de repair functie van XP de boel te repareren, maar zonder resultaat. Hij geeft aan dat er waarschijnlijk een of meerdere fouten zijn die niet opgelost kunnen worden.

Nu vind ik het op zich nog niet zo'n groot probleem om de pc opnieuw te installeren (als het echt nodig is), maar ik wil graag mijn bestanden eraf halen die op dezelfde partitie als windows staan! Deze heb ik namelijk heel hard nodig.

Is er een manier om alsnog windows te laten starten of kan ik op een een of andere manier de bestanden van de laptop af krijgen (via netwerk of usbstick)? Kan iemand mij vertellen hoe dit dan werkt?

Alvast bedankt!

• RoeLeerT
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-01 15:28
extern laptop hdd case kopen en aansluiten op een andere pc. dan gegevens overzetten en formatteren. daarna de hdd terugaansluiten op je laptop en windows opnieuw installeren

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Knoppix live linux proberen,deze downloaden en op cd branden. Je kan dan van cd booten en je bestanden op je usbstick kopieeren.
Heb je een NTFS of FAT partitie?

http://www.knoppix.org/

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Het is een NTFS-partitie.
Werkt het daarbij ook?
Bedankt!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 09:39 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 15:44
Mooi man, zo'n FAQ op de Knoppix site:
Knoppix 5 supports write access for NTFS (http://www.wikipedia.org/wiki/NTFS) partitions using libntfs and fuse.